Gå til innhold

Min datter vippet bak på tripp trapp stolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen i dag. Hun skubbet seg fra bordet og tippet bak. 1. 5 år. Det gikk fint heldigvis, men kjenner jeg irritert for at de ikke passet bedre på.

Anonymous poster hash: 5ea8e...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var dumt.  Uhell skjer....

Vi har sånne ekstra plastbiter på tripptrappstolen som skal hindre vipping.

Anonymous poster hash: 43fd3...550
Skrevet

Du mener at de ansatte skal ha øyne på ALLE barna til enhver tid? Uhell kan skje...tenker du er en enkel mor å ha med å gjøre...

Anonymous poster hash: 3789a...5ad

Skrevet

Beklager, men sånt skjer. Det kunne ha skjedd hjemme også. Barnehagen har ikke mulighet til å passe på alle alltid.

Dette går under normale uhell.

Anonymous poster hash: 3db30...c9c

Skrevet

Syns ikke det er et "normalt" uhell. Hvis stolene er så ustødige at barna kan tippe i dem har man ikke barna i dem. Eller så har man ikke stolen så nærme bordet at de kan skubbe seg fra. Det er derfor de har test av barnestoler, for at dette ikke skal skje. Det er jo like ille å gå i bakken sånn, som at man skulle mistet ungen i bakken. Ikke greit.

Anonymous poster hash: d0c0c...572

Skrevet

Hvorfor i allverden har de ikke de plastdingsene bak på en tripp trapp i en barnehage? Det er jo nettopp der de trengs da man ikke alltid er i nærheten. Det er jo så unødvendig. I barnehage vi bruker har alle stolene det.

Det er jo en svakhet med disse stolene at de kan tippe bakover.

Skjønner du er oppgitt HI. De får selvsagt ikke fulgt med alle barn, MEN vi må kunne forvente at de har nødvendig sikkerhetsutstyr på ting de vet kan svikte.

Anonymous poster hash: 4af9b...c45

Skrevet

Må være en vilter 1 åring som klarer å tippe en stokke tripp trapp bakover. Det skal en del til

Anonymous poster hash: ecf6b...f9b
Skrevet

Da kan du lære ungen din at det ikke er lov :)

Tips bhg om at det er kommet plastforlengere som skal forhindre dette.

Anonymous poster hash: 4cf98...2eb
Skrevet

Du mener at de ansatte skal ha øyne på ALLE barna til enhver tid? Uhell kan skje...tenker du er en enkel mor å ha med å gjøre...

Anonymous poster hash: 3789a...5ad

Den siste kommentaren var vel veldig unødvendig?

Skrevet

Må være en vilter 1 åring som klarer å tippe en stokke tripp trapp bakover. Det skal en del til

Trenger vel ikke være vilter selv om hun greide å velte på stolen. Har man ikke på de ekstra plastklossene, skal det ikke så mye til å velte.

Skrevet

Trenger vel ikke være vilter selv om hun greide å velte på stolen. Har man ikke på de ekstra plastklossene, skal det ikke så mye til å velte.

Jo de er stabile og skal mye til for å velte. Du kan prøve å velte en selv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Tripptrappstoler er nesten umulige å velte! Hvis en ettåring klarte det, må hun omtrent ha sittet alene til bords? Dette skjønner jeg ikke at går an?

Skrevet

Jeg var vikar i en bhg en gang, hvor det var en ettåring som veltet på den måten. Han var ikke vilter i det hele tatt. Han spente fra med beina på bordkanten og tippet bakover. Det gikk veldig fort, og ingen hadde hatt sjans til å ta ham i mot hvis de ikke sto rett bak.

Anonymous poster hash: 87b15...745

Skrevet

Jeg var vikar i en bhg en gang, hvor det var en ettåring som veltet på den måten. Han var ikke vilter i det hele tatt. Han spente fra med beina på bordkanten og tippet bakover. Det gikk veldig fort, og ingen hadde hatt sjans til å ta ham i mot hvis de ikke sto rett bak.

Med en tripp trapp stol? Jeg trodde nesten de var uveltbare. Har og opplevd et barn som som gjorde som det du beskriver og veltet, men det var en sånn hvit ikeastol

Anonymous poster hash: fc8f6...663

Skrevet

Med en tripp trapp stol? Jeg trodde nesten de var uveltbare. Har og opplevd et barn som som gjorde som det du beskriver og veltet, men det var en sånn hvit ikeastol

Ja, det var en tripp-trapp. Det er mange år siden, mulig det var noe feil med den. Jeg husker ikke helt. Vi har tripp-trapp hjemme og jeg skjønner nesten ikke selv at det skal gå an. Men det gjør det visst.

Skrevet

Hvis ikke underlaget er skikkelig glatt kan de lett velte. Særlig hvis stolen er litt slitt under og ikke beveger seg like lett mot underlaget.

Anonymous poster hash: 4af9b...c45

Skrevet

Jo de er stabile og skal mye til for å velte. Du kan prøve å velte en selv.

Vi har slike knotter under stolbena for at stolen ikke skal lage riper i gulvet. Hvis de blir våte, henger de litt igjen i gulvet. Guttungen vår pleide alltid å skyve seg ut fra bordet når han var ferdig å spise. Men en gang holdt han på å tippe, fordi stolen hang fast i gulvet. Heldigvis skjønte guttungen at han holdt på å tippe, så han stoppet opp med å skyve og unngikk med det å falle bakover. Vi hadde ikke slike ekstra forlengere på da. Men skal love deg at vi satte de på etter dette nesten uhellet! 

Skrevet

Da kan du lære ungen din at det ikke er lov :)

Tips bhg om at det er kommet plastforlengere som skal forhindre dette.

Anonymous poster hash: 4cf98...2eb

Vi hadde lært vår gutt at det ikke var lov, men i barnehagen pushet de på for at han skulle dytte seg fra bordet selv. Var jo så greit at han ikke trengte hjelp når han skulle fra bordet... Ikke hadde de plast"dingsene" på, heller.

Anonymous poster hash: a2485...1fd

Skrevet

Slo hun hodet? Det skal litt trykk til for å tippe en sånn bakover og om hun slo hodet da, ville jeg dratt til legen med en gang...

Anonymous poster hash: 57241...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...