Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Jeg er så sliten. Alt jeg vil er å være alene litt å slappe av. Har så dårlig samvittighet, men jeg orket bare ikke gå på jobb. Ringer meg svært sjelden syk..... Andre som har gjort det samme? Måtte lyge også på telefon. Si jeg ikke var i form... Kjenner meg drit... Anonymous poster hash: 69c8a...5f3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Nei, da går det utover kollegene mine. Jeg blir bare hjemme når jeg ikke har sjans til å komme meg ut av sengen fordi jeg er så dårlig. Da jeg studerte skulket jeg innimellom hvis jeg var veldig sliten. Men da gikk det jo bare ut over meg selv. Anonymous poster hash: a9c37...96d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Hvis du er så sliten at du ikke orker å jobbe fordi du er dyk er det jo greit. Er du derimot sliten fordi du har tatt på deg for mange oppgaver på hjemmebane eller du har festet for hardt i helgen så er du en tyv som stjeler fra arbeidsgiver. Det er mange før deg som har gjort det, spessielt på mandager, men det gjør det ikke noe bedre. Anonymous poster hash: 5a7c3...92e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Nei, det har jeg aldri gjort. Er 45 år. Hi, det er ditt ansvar å enten gå til legen for å sjekke om det er noe som feiler deg, eller å endre på ting i livet ditt som gjør at du blir så sliten. Egenmeldingsdagene er ikke til for å bruke om man ikke er syk. Anonymous poster hash: 9603b...838
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Hvorfor er du så sliten, Hi? Anonymous poster hash: 9603b...838
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Jeg forstår deg godt og synes det er deg vel unt. Jeg gjør det selv en gang i mellom når jeg er veldig sliten, må ha litt alenetid og hente meg inn igjen. Ingen andre gjør oppgavene mine når jeg er borte, de venter til jeg kommer tilbake, så det går ikke ut over andre enn meg selv. Jeg tror at det å ta en dag hjemme for å hente deg litt inn igjen når du er så sliten, kan gjøre at du ikke blir syk for alvor. Jeg vet det er mange som er helt hellige hva dette angår, og all respekt for det. Men jeg tar altså en dag en gang i mellom uten fnugg av dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: d9401...00f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Hvorfor er du så sliten? Det er der du må ta tak, og skjære ned på det som gjør deg sliten. Men å sluntre unna jobb fordi man er sliten, blir helt feil i mitt hode, det kunne nok ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: fbb2f...a80
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Vet du, det er greit . Bedre at du henter deg inn en dag og holder deg på jobb. Enn at du blir sykemeldt . Anonymous poster hash: 5298b...6fd
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Nei, det gjør jeg aldri. Det går hardt utover kollegaer og jobben. Jeg er kun borte hvis jeg er syk. Anonymous poster hash: afff8...dab
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Nei, det har jeg aldri gjort. Både kolleger og arbeidsgiver blir skadelidende av unødig fravær. Syns det er ganske egoistisk å bruke egenmelding fordi man er sliten. Alle er slitne iblant.. Anonymous poster hash: 356dd...9a5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Jeg forstår deg godt og synes det er deg vel unt. Jeg gjør det selv en gang i mellom når jeg er veldig sliten, må ha litt alenetid og hente meg inn igjen. Ingen andre gjør oppgavene mine når jeg er borte, de venter til jeg kommer tilbake, så det går ikke ut over andre enn meg selv. Jeg tror at det å ta en dag hjemme for å hente deg litt inn igjen når du er så sliten, kan gjøre at du ikke blir syk for alvor. Jeg vet det er mange som er helt hellige hva dette angår, og all respekt for det. Men jeg tar altså en dag en gang i mellom uten fnugg av dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: d9401...00f Men da er det ditt ansvar å tilpasse livet ditt slik at du ikke blir så sliten at du må snylte deg til ekstra fridager. Det er faktisk å stjele fra arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 9603b...838
Mandala Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 "Sliten" er jo relativt. Jeg har gått på jobb (kveldsvakt) etter å ha sovet kun noen timer og vært på skole hele dagen før jobben. Det har gått fint. Men jeg har også blitt sykemeldt av utmattelse, eller pga jeg var sliten om man vil si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 I dag sa jeg nei til sykmelding for å ikke være en byrde for mine kolleger. Anonymous poster hash: 1ecd3...490
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 I dag sa jeg nei til sykmelding for å ikke være en byrde for mine kolleger. Anonymous poster hash: 1ecd3...490 Viktig å tenke på kollegaene fremfor seg selv! Anonymous poster hash: 41223...156
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 I dag sa jeg nei til sykmelding for å ikke være en byrde for mine kolleger. Anonymous poster hash: 1ecd3...490 Viktig å tenke på kollegaene fremfor seg selv! Anonymous poster hash: 41223...156 Noen ganger er det riktig. Den ene kollegaen min som kan ta over for meg har eksamen i slutten av uka, så om jeg blir borte ødelegger jeg eksamen for denne. Jeg biter tenna sammen så godt jeg kan. Anonymous poster hash: 1ecd3...490
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #16 Skrevet 7. desember 2015 Har gjort det en gang, men løy ikke om det. Sa rett ut til sjefen at jeg var helt utslitt og trengte ett pust i bakken. Jeg fikk beskjed om å kose meg på sofaen, gjøre minst mulig og bare nyte dagen. Nå tror jeg igrunn sjefen min så at jeg var godt utkjørt, så det kom nok ikke som noen bombe. Og jeg er den som strekker meg langt om det er noe også. Stilte opp på min frilørdag om helgen for å være snill mot de andre, kaos på jobb og ikke samvittighet til at de skal slite når jeg ikke hadde noen planer. Noen timer på jobb og jeg kunne hjem og ta julevasken. Så det er nok derfor jeg tord eå være ørlig om det og sjefen min sa som hun sa. Til de andre på jobb hadde hun sagt jeg ikke var i form. Anonymous poster hash: 3fb7a...660
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #17 Skrevet 7. desember 2015 Jeg forstår deg godt og synes det er deg vel unt. Jeg gjør det selv en gang i mellom når jeg er veldig sliten, må ha litt alenetid og hente meg inn igjen. Ingen andre gjør oppgavene mine når jeg er borte, de venter til jeg kommer tilbake, så det går ikke ut over andre enn meg selv. Jeg tror at det å ta en dag hjemme for å hente deg litt inn igjen når du er så sliten, kan gjøre at du ikke blir syk for alvor. Jeg vet det er mange som er helt hellige hva dette angår, og all respekt for det. Men jeg tar altså en dag en gang i mellom uten fnugg av dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: d9401...00f Men da er det ditt ansvar å tilpasse livet ditt slik at du ikke blir så sliten at du må snylte deg til ekstra fridager. Det er faktisk å stjele fra arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 9603b...838 Tja, det tar jeg faktisk ikke så tungt. Jeg tror livet har plass til en skulkedag i ny og ne, så lenge det ikke skjer for ofte. Jeg ser heller ikke hvordan det skulle være et problem for arbeidsgiver, siden jeg gjør oppgavene mine selv når jeg kommer tilbake. At jeg er borte en dag går ikke ut over kollegaer, da jeg har en spesialisert jobb bare jeg kan gjøre. Jeg tilpasser livet og oppgavene mine så godt jeg kan, men noen ganger kan det bli for mye for noen enhver. Ikke alt i livet lar seg planlegge. Anonymous poster hash: d9401...00f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #18 Skrevet 7. desember 2015 Jeg gikk på jobb med feber idag, så nei, jeg melder meg aldri syk bare fordi jeg er sliten. Da ville jeg heller tatt en samtale med sjefen for å finne en løsning. Anonymous poster hash: f7824...bb3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #19 Skrevet 7. desember 2015 I dag sa jeg nei til sykmelding for å ikke være en byrde for mine kolleger. Anonymous poster hash: 1ecd3...490 Du får nok medalje. Avogtil kan en dag eller to hjemme være forebyggende og forhindre sykdom og sykemelding. Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet, hi. Det er tydelig at dette ikke skjer ofte og at du ikke gjør det med lett hjerte, så da syns jeg at du skal nyte dagen og møte med ny giv i morgen. Men om du er unormalt sliten bør du nok ta deg en tur til legen. Anonymous poster hash: 0d210...55b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #20 Skrevet 7. desember 2015 Eg har aldri gjort det, men eg er lærar og då må rektor finne vikar for meg, eventuelt må klasser sjåast saman, så det har eg ikkje samvittighet til. Menn om eg hadde ein annan jobb der eg kunne ta igjen arbeidsoppgavene mine seinare/dagen etter kunne eg nok funne på det. Anonymous poster hash: 5a596...6db
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #21 Skrevet 7. desember 2015 Nei, men jeg har en jobb hvor det hadde vært mulig. Også er det forskjell på folk. (Ikke negativt mot HI ), men jeg gikk på jobb med full skole i tillegg til 100% jobb, 3 unger, en mann som sjeldent var hjemme og en sønn som knapt sov. Jeg var så sliten at jeg ikke visste opp ned på dagene. Så har jeg en kollega som var så sliten at han måtte ta en dag hjemme. Full jobb ja, ingen unger og ingen kone. Kun seg selv å tenke på. Men han var ærlig da, sa han var sliten og ble på sofaen. Syns det er en bedre løsning enn å møte veggen! Anonymous poster hash: 1890f...ad0
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #22 Skrevet 7. desember 2015 Har ikke gjort det samme selv men kunne gjerne trengt det for å koble av. Vi har masse sykdom på jobb for tiden og det er grunnen til at jeg er så sliten. Alt arbeidet faller på oss som er igjen. Men gjør jeg det så går det utover de få som "aldri" er syke. Vi er samme gjengen som går i koma mens visse personer er syke og slitne. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg ble syk influensa o.l. hodepine er liksom ikke grunn til å bli hjemme men dog slitsom å jobbe med. Jeg forstår deg godt. Anonymous poster hash: 701f3...b70
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #23 Skrevet 7. desember 2015 I dag sa jeg nei til sykmelding for å ikke være en byrde for mine kolleger. Anonymous poster hash: 1ecd3...490 Viktig å tenke på kollegaene fremfor seg selv! Anonymous poster hash: 41223...156 Noen ganger er det riktig. Den ene kollegaen min som kan ta over for meg har eksamen i slutten av uka, så om jeg blir borte ødelegger jeg eksamen for denne. Jeg biter tenna sammen så godt jeg kan. Anonymous poster hash: 1ecd3...490 Da er du ikke særlig syk, og trenger nok egentlig ikke en sykemelding. Anonymous poster hash: 2b21c...ccb
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #24 Skrevet 7. desember 2015 Har jeg gjort. Jeg sliter veldig med psyken til tider,det vises jo ikke på utsiden men skulle ønske det gjorde det så kansje folk hadde forstått! Man må først å fremst tenke på sin egen helse. Ingen er like, noen takler mye stress,noen har kansje opplevd mer enn folk bare kan drømme om,man skal ikke gå rundt å dømme folk å tro man vet hva som er best for de! Det er opp til hver enkelt å passe på sin egen helse. Så sitt ikke med dårlig samvittighet Anonymous poster hash: fd302...489
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #25 Skrevet 7. desember 2015 Det har jeg gjort flere ganger. Den gangen jeg ikke gjorde det endte jeg opp med en uke sykemelding fra legen, men med beskjed om at jeg ikke skulle være så sliten når jeg var så ung. Da følte jeg meg enda mer som en dritt! For øvrig har jeg klagd til diverse leger pga at jeg er trøtt og sliten siden jeg var 18 år. Ingen har funnet noe særlig (bortsett fra lavt jern og cøliaki). Ta vare på deg selv Anonymous poster hash: 66591...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå