Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Jeg har tre barn på 13, 9 og 5 år. Jeg må på et møte som varer ca 30 min. Eldste er borte. Hvis ikke ville eldste passet småsøkenene. Kan hun på 9 år passe lillebror på 5 de 30 minuttene? Hun har telefon og kan ringe meg om det er noe. Tenkte jeg kunne sette på en hyggelig film til dem. De er begge rolige og fornuftige barn. Ville dere latt dem bli igjen hjemme alene? Er så i tvil... Anonymous poster hash: 7a54b...2ac
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Jeg gjør det på mine som er 9 og 5, men har mormor i nabohuset Anonymous poster hash: 2829d...a17
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Det går helt sikkert veldig fint! Vår (som er enebarn), har vært litt alene hjemme siden hun var 5. I starten bare så vi kunne høre henne rope (passet hund, og den måtte jo få tisse). Med en normalt utrustet 9-åring i hus, går det helt sikkert veldig bra (men husk på å sjekke at telefonene er ladet og på ) Anonymous poster hash: 413e2...48b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Jeg gjorde det en gang. Sønnen på 10 passet lillesøster på 5. Ringte svigermor (som bor 5 min unna med bil) og sa at jeg kom til å være borte I 30 min. Sa til henne at jeg skulle ringe henne når jeg kom hjem, men hvis jeg ikke ringte innen max en time skulle hun kjøre å hente barna. Bare Tlf elle det skulle skje meg noe... Anonymous poster hash: b210c...cbc
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Nei, jeg synes ikke det er ok. Anonymous poster hash: ef541...467
Fandens Oldemor Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 Synes en 9-åring kan være litt alene, men ikke å passe en 5-åring. Da går jeg jo kun ut fra hvordan jeg kjenner mine egne barn, og det er du som kjenner dine best.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 Kommer helt an på forholdet søskene imellom. Det er ganske mye for 9-åringen å ha ansvar for 5-åringen om denne er slik at den ikke hører etter eller er den oppfinnsomme typen som har diverse ideer som skal testes når de voksne ikke er hjemme. Noen søsken kan det gå bra med, andre ikke. Mine to lar jeg ikke være alene sammen. Den eldste kan fint være alene en stund selv - men ikke med ansvaret for den yngste, som er impulsiv og litt brå av seg slik at ting veldig lett går galt rundt ham (a la ting velter eller blir sølt utover uten at det var det som var hans hensikt). Anonymous poster hash: 7bc8f...87b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #11 Skrevet 8. desember 2015 Kommer an på både 9-åringen og 5-åringen. Jeg hadde glatt latt min rolige 4-åring være alene hjemme sammen med en normal 9-åring. Han er den typen som aldri kommer på å gjøre noe galt, og hvis han hadde f.eks. fått beskjed om at han kunne se på barne-tv til vi var tilbake så hadde han vært storfornøyd med det og sittet pal foran tv'n hele tiden. Min søsters 5-åring derimot er det bare såvidt jeg tør å passe selv. Han er skjønn, men alt skal testes ut, og oppfinnsomheten kjenner ingen grenser. Er han på rommet sitt og det blir stille i 5 minutter så kan du være helt sikker på at alt står på hodet der inne. Anonymous poster hash: 03fa0...fb8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #12 Skrevet 8. desember 2015 Min yngste har vært alene fra han er 4, og de har gått hjem alene fra skolen i et halvt år nå, og vært alene til jeg kommer hjem fra jobb. (6 og 8 nå) Anonymous poster hash: 435bb...416
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #13 Skrevet 8. desember 2015 mitt barn kunne være alene da hun var 5. jeg var borte 20-30 min. null problem. hun hadde telefon. hun er svært moden for alderen da.. nå har hun nettopp blitt 6 og er alene hjemme 1 - 1,5 time hver dag etter skole.. Anonymous poster hash: 2e74d...680
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #14 Skrevet 8. desember 2015 Min yngste har vært alene fra han er 4, og de har gått hjem alene fra skolen i et halvt år nå, og vært alene til jeg kommer hjem fra jobb. (6 og 8 nå) Anonymous poster hash: 435bb...416 Det er jo direkte uansvarlig! 4 år og alene hjemme, det hadde jeg aldri gjort. I går skulle datteren min skynde seg på do, og på veien sparket hun skikkelig butt. Neglen på storetåa knakk, det ble blod, snørr og tårer. En 9-åring kan håndtere slikt, ringe til mamma osv. En 4 åring som slår seg og gråter i vilden sky klarer ikke det. Anonymous poster hash: ba203...13c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå