Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Jeg er 32 år og har aldri vært ansatt. Hadde noen korte vikariat da jeg var 18-21 år, men de siste 11 årene har jeg drevet eget firma. Hvordan får man seg egentlig en jobb? Kan man bare melde sin interesse der man ønsker? De stillingene som er utlyst her er bare for leger/ingeniører/psykologer osv og jeg er ingen av delene Har heller ingen utdannelse, men begynner på lærerskolen til neste år. Går det f eks an å få seg jobb som assistent på en skole uten utdannelse? Tenker det kan være greit med en jobb i tillegg til studiene uansett. Og hvem kontakter man i så fall? Anonymous poster hash: 61636...529
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Jeg skjønner at det kan være vanskelig hvis man aldri har vært ansatt noe sted. Men mitt kunnskap om arbeidslivet er forventet når man har passert 30. Skal du utdanne deg til lærer, bør du f.eks vite hvem som ansetter lærere....... Dette var ikke svar på det du spurte om, men var jeg deg ville jeg starte med å lese meg opp på all den informasjonen som finnes på nettet. På NAV.no finner du mye info om jobbsøking, cv osv samt ledige jobber. Og nei, det er selvfølgelig ikke bare jobber for leger og psykologer som lyses ut....... I utlysningene finner du svar på hva en arbeidsgiver krever av utdanning og erfaring til f.eks en assistentstilling. Anonymous poster hash: 556a1...a06
Syngensang Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Assistentjobb i skulen er ein bra start. Ring kommunen din (sentralbordet veit kven dei skal sette deg over til) og sei ifrå at du er interessert. Kontakt og gjerne skulane direkte, så får du kanskje jobbe som ringevikar i starten. Når du har fått ein fot innenfor er det ofte ledige vikariat i slike jobbar(iallefall mi erfaring) eg jobba og ein del som lærar før eg vart ferdig med utdanninga mi, så det er berre å søke, ringe, og vise at du er interessert. Første gang eg fekk lærarvikariat vart eg oppringt berre timar etter at eg hadde ringt kommunen og sagt eg kunne vere ringevikar;-) Så det er absolutt ei moglegheit. (Kjem vel litt an på kvar du bur, og kor mange som jakter på jobb der, men det er iallefall ein stad å byrja;-))
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Jeg skjønner at det kan være vanskelig hvis man aldri har vært ansatt noe sted. Men mitt kunnskap om arbeidslivet er forventet når man har passert 30. Skal du utdanne deg til lærer, bør du f.eks vite hvem som ansetter lærere....... Dette var ikke svar på det du spurte om, men var jeg deg ville jeg starte med å lese meg opp på all den informasjonen som finnes på nettet. På NAV.no finner du mye info om jobbsøking, cv osv samt ledige jobber. Og nei, det er selvfølgelig ikke bare jobber for leger og psykologer som lyses ut....... I utlysningene finner du svar på hva en arbeidsgiver krever av utdanning og erfaring til f.eks en assistentstilling. Anonymous poster hash: 556a1...a06 Selvsagt burde jeg vite det. Men jeg har ikke trengt å vite det før nå. Har hatt og har fremdeles et firma som går strålende, men kombinasjonen av at jeg er lei av å stadig være på reisefot og at eldste snart begynner på skolen, gjør at jeg må finne på noe annet. Litt rart at du vet hva som lyses ut her jeg bor Jeg var akkurat inne å sjekket, og pr dd så er det bare slike stillinger. Men dette endrer seg vel. Anonymous poster hash: 61636...529
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Assistentjobb i skulen er ein bra start. Ring kommunen din (sentralbordet veit kven dei skal sette deg over til) og sei ifrå at du er interessert. Kontakt og gjerne skulane direkte, så får du kanskje jobbe som ringevikar i starten. Når du har fått ein fot innenfor er det ofte ledige vikariat i slike jobbar(iallefall mi erfaring) eg jobba og ein del som lærar før eg vart ferdig med utdanninga mi, så det er berre å søke, ringe, og vise at du er interessert. Første gang eg fekk lærarvikariat vart eg oppringt berre timar etter at eg hadde ringt kommunen og sagt eg kunne vere ringevikar;-) Så det er absolutt ei moglegheit. (Kjem vel litt an på kvar du bur, og kor mange som jakter på jobb der, men det er iallefall ein stad å byrja;-)) Tusen takk for svar Da vet jeg hvor jeg skal begynne Anonymous poster hash: 61636...529
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Jeg skjønner at det kan være vanskelig hvis man aldri har vært ansatt noe sted.Men mitt kunnskap om arbeidslivet er forventet når man har passert 30.Skal du utdanne deg til lærer, bør du f.eks vite hvem som ansetter lærere.......Dette var ikke svar på det du spurte om, men var jeg deg ville jeg starte med å lese meg opp på all den informasjonen som finnes på nettet. På NAV.no finner du mye info om jobbsøking, cv osv samt ledige jobber. Og nei, det er selvfølgelig ikke bare jobber for leger og psykologer som lyses ut....... I utlysningene finner du svar på hva en arbeidsgiver krever av utdanning og erfaring til f.eks en assistentstilling.Anonymous poster hash: 556a1...a06 Selvsagt burde jeg vite det. Men jeg har ikke trengt å vite det før nå. Har hatt og har fremdeles et firma som går strålende, men kombinasjonen av at jeg er lei av å stadig være på reisefot og at eldste snart begynner på skolen, gjør at jeg må finne på noe annet.Litt rart at du vet hva som lyses ut her jeg bor Jeg var akkurat inne å sjekket, og pr dd så er det bare slike stillinger. Men dette endrer seg vel. Anonymous poster hash: 61636...529 Jeg har da aldri sagt at jeg vet hva som lyses ut der hvor DU bor. Jeg snakket generelt. Man lærer mye av å lese stillingsannonser - selv om det ikke er for stillinger i ens eget nabolag! Anonymous poster hash: 556a1...a06
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Jeg skjønner at det kan være vanskelig hvis man aldri har vært ansatt noe sted.Men mitt kunnskap om arbeidslivet er forventet når man har passert 30.Skal du utdanne deg til lærer, bør du f.eks vite hvem som ansetter lærere.......Dette var ikke svar på det du spurte om, men var jeg deg ville jeg starte med å lese meg opp på all den informasjonen som finnes på nettet. På NAV.no finner du mye info om jobbsøking, cv osv samt ledige jobber. Og nei, det er selvfølgelig ikke bare jobber for leger og psykologer som lyses ut....... I utlysningene finner du svar på hva en arbeidsgiver krever av utdanning og erfaring til f.eks en assistentstilling.Anonymous poster hash: 556a1...a06 Selvsagt burde jeg vite det. Men jeg har ikke trengt å vite det før nå. Har hatt og har fremdeles et firma som går strålende, men kombinasjonen av at jeg er lei av å stadig være på reisefot og at eldste snart begynner på skolen, gjør at jeg må finne på noe annet.Litt rart at du vet hva som lyses ut her jeg bor Jeg var akkurat inne å sjekket, og pr dd så er det bare slike stillinger. Men dette endrer seg vel. Anonymous poster hash: 61636...529 Jeg har da aldri sagt at jeg vet hva som lyses ut der hvor DU bor. Jeg snakket generelt. Man lærer mye av å lese stillingsannonser - selv om det ikke er for stillinger i ens eget nabolag! Anonymous poster hash: 556a1...a06 Beklager at jeg mistolket det du skrev. Anonymous poster hash: 61636...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå