Gå til innhold

Risikerer han å miste pengene og verdiene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn møtt ei dame for noen år siden, hun studerte og hadde ikke all verdens økonomi. Min venn har altid tjent bra. Etter kort tid flytter dem sammen, kjøper svært hus og overtar et firma. Huset står I begges navn men han eier mest. Han jobber borte I perioder og det er hun som har drevet firmaet og som også står som eier av praktiske årsaker. All hans lønn har han brukt til å invitere i hus og ting til firmaet. Av en eller annen grunn som jeg ikke har skjønt, står alt I hennes navn, bil, campingvogn, masse dyre ting til firmaet osv. Han eier mest av selve boligen og det er tinglyst. Nå vil ikke hun mer og skal flytte. Jeg tenkte det bli pice of cake, Han har betalt alt! Men så viser det seg at dem har ingen samboer kontrakt eller avtale. I tillegg har han satt alle pengene inn på hennes konto så alt er betalt ut fra henne.

Risikerer han å tape alt? Han mener det er tydelig at ikke alt kommer fra henne, hun har jobbet litt utenom og resten i firmaet som ikke har gått med overskudd enda.

Anonymous poster hash: a175c...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om dette, men tenker jo at om de kan se at alt er betalt for ut av hennes konto, så må de jo og kunne se at alt fra hans konto (lønn) er satt inn på hennes konto. Jeg ville forhørt meg med en advokat som kan slikt. Ikke for å starte en hvem skal ha hva krig, men for å høre hva rettigheter han har hvis hun skulle komme og si at alt står på henne.

Skrevet

Noen flere som vet noe om dette?

Skrevet

Gå til advokat, det kan bevises ut i fra konto utskrifter at han har bidratt økonomisk, det beste er å få veiledning fra noen som kan dette

Skrevet

Gå til advokat, det kan bevises ut i fra konto utskrifter at han har bidratt økonomisk, det beste er å få veiledning fra noen som kan dette

Det kan jo bevises men han kan jo i teorien ha gitt henne pengene siden dem aldri skrev noe. Snakk om et par millioner så skjønner ikke helt at han turte..

Skrevet

Haha! Det samme gjorde far til min datter for å slippe bidrag. Alt sto på samboeren (hus, bil, båt, hytte etc.) og det var hun som fikk utbytte fra firma. Da det ble slutt tok hun med seg alt :D

Anonymous poster hash: 3fe25...8c9
Skrevet

Ufattelig at det virkelig går an å være så totalt blåst som denne fyren?

Anonymous poster hash: c2955...628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...