Gå til innhold

Hvis du har blitt sendt av legen din til en spesialist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og spesialisten tar endel prøver å sender inn.

Etter ca 10 dager ringer legen og sier at prøvesvarene har kommet inn og at man må komme inn på time samme dagen.

De vil ikke si prøvesvarene over tlf.

Ville du tenkt at det var ganske ille med én gang?

Eller gjør de det sånn på ALLE prøvesvar??

Anonymous poster hash: a4297...32a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik gjør min lege titt og ofte, ringer og gir meg hastetime og ingen info på telefonen. Man tror jo det verste, men det har aldri vært det for min del. Oftest bare bagateller og jeg har lurt på hvorfor jeg måtte ivei sånn på dagen for å høre det. Kunne fint sendt et brev.

Skrevet

Jeg har alltid fått prøvesvar i posten, selv om det har vært positive... Fikk blant annet brev om at jeg hadde testen positiv på allergitester o.l.

Den ene gangen jeg måtte komme inn raskt så var det fordi jeg hadde svangerskapscholestase og måtte i gang med behandling samme dag...

Men vil tro leger gjør det forskjellig. Er ikke sikkert det er alvorlig, kanskje det bare må forklares litt om? Hvis legen skal forklare alt på telefon så får jo ikke legen betalt for tiden han bruker, men hvis du kommer inn på time så får legekontoret betaling, ikke sant?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du har en profesjonell lege som vil ta seg tid til å svare på spørsmål du kan ha og forklare deg situasjonen. Den kan uansett være en bagatell. Jeg ville ikke stresset :)

Anonymous poster hash: e2b03...0ec

Skrevet

Jeg fikk telefon fra lagekontoret ca 1 uke etter celleprøve. De kunne ikke si hva det var. Jeg ble livredd ,men jeg skjønte at det gjaldt svaret. Jeg måtte også inn samme dag og fikk vite at jeg hadde celleforandringer cin 3. Gikk bra da,men den turen til legen satt jeg bare å gråt!!

Anonymous poster hash: c35ee...afd

Skrevet

De skal ikke oppgi prøvesvar over telefonen, så jeg ville ikke tolket det som dårlige nyheter.

Skrevet

Digipost er gull i slike tilfeller: da får du svarene rett i din digitale postkasse

Skrevet

Det har skjedd med meg flere ganger. Den ene gangen for at celleprøven var 'forurenset' og måtte ta på nytt. Den andre gangen klarte sykehuset å rote bort blodprøven min.

Anonymous poster hash: 58a3d...a0e

Skrevet

Ville blitt glad for da får jeg svar på alle mine spm! Hater og sitte hjemme og lese prøvesvar og egentlig sitte igjen med flere spm enn svar.

Skrevet

Phu, det gikk bra.

Måten de sa det på i telefonen var litt ekkel, men da er det vel sånn de gjør det.

Anonymous poster hash: a4297...32a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...