Gå til innhold

Fysioterapaut og avkledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til fysioterapaut med overkroppen, men hører flere si at man må stå bare i undertøyet og barfot...stemmer dette??*bite negler*😅Er jo bare øveretasjen jeg skal med😝

Anonymous poster hash: f9f32...de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok an på hva problemet er. Smerter og stivhet i rygg og skuldre kan godt komme av feil i ben eller bekken for eksempel. Da kan fyseoterapauten godt ha behov for å se på hele kroppen din.

Anonymous poster hash: 99b2f...972
Skrevet

Skal til fysioterapaut med overkroppen, men hører flere si at man må stå bare i undertøyet og barfot...stemmer dette??*bite negler*Er jo bare øveretasjen jeg skal medAnonymous poster hash: f9f32...de1

Han må jo se hele kroppen, problemet kan sitte i hofta og gi utslag i skulder.

om du ikke kan kle av deg for en i en slik sitvasjon får du bli hjemme og ha vondt.

Anonymous poster hash: 3ad64...1e9

Skrevet

Jeg går fast til fysioterapeut pga muskelsmerter i rygg, nakke og skuldre og har alltid bare tatt av meg genser.

Anonymous poster hash: 50c3e...766

Skrevet

Jeg ligger noen ganger i bh, og noen ganger i t-skjorte, alt etter hva han gjør. Har aldri tatt av meg bukse og sokker

Anonymous poster hash: 1736a...15c
Skrevet

Jeg har aldri tatt av meg noe annet enn sko. Kun vært til behandling for bekkenløsning. Hr hatt på meg myke og tettsittende klær (f.eks tights, bomullskjole) så da kan de både se og kjenne det som trengs.

Skrevet

Første gangen måtte jeg kle meg i truse og BH og gå frem og tilbake på gulvet. Han studerte føttene og måten jeg gikk på. Jeg var på grunn av smerter i ryggen. De påfølgende gangene kledde jeg bare av meg genser hvis den var litt tykk eller stor.

Skrevet

Hatt på alt jeg. Har løsnet buksa litt for å ordne korsryggen og bekken, men ellers kun sko som ble tatt av.

Anonymous poster hash: 1a139...303

Skrevet

Jeg har vært pga. Bekkenet og da tok fysioterapauten bare å brettet genser, bukse og litt av trusen lett vekk for å komme til det området som måtte knas og arbeides på.

Var kun det området som skulle behandles som syntes og hun dro det kjapt på plass så snart hun var ferdig så jeg slapp å knote med det der jeg lå som en hval på fiskedisk 😂😂

Skrevet

Er jevnlig både til fysio og kiropraktor. Til den ene kiropraktoren måtte jeg kle av meg alt (fikk beholde trusa og bh´en :P ), men de siste 8 årene etter jeg byttet behandler har jeg kun tatt av genseren.

Anonymous poster hash: 9742b...2ab
Skrevet

Skal til fysioterapaut med overkroppen, men hører flere si at man må stå bare i undertøyet og barfot...stemmer dette??*bite negler*Er jo bare øveretasjen jeg skal medAnonymous poster hash: f9f32...de1

Han må jo se hele kroppen, problemet kan sitte i hofta og gi utslag i skulder.

om du ikke kan kle av deg for en i en slik sitvasjon får du bli hjemme og ha vondt.

Anonymous poster hash: 3ad64...1e9

For et surt svar. Er jo greit å vite på forhånd om man trenger å kle av seg. Greit å droppe avslørende undertøy feks...

Jeg måtte ta av meg yttertøy og gå frem og tilbake. Tror ikke jeg hadde veldig avslappet eller naturlig gange da...

Anonymous poster hash: 55518...40e

Skrevet

Det spørs på behandleren og på hva det gjelder. En flink behandler ber deg ta av tilstrekkelig med klær for å sjekke at han/hun ikke overser noe. En skikkelig undersøkelse bør utføres i undertøy, ev til nød i tettsittende klær.

Anonymous poster hash: 7d8c6...77a
Skrevet

Tar av genser og knepper opp buksa.

Når jeg har lagt meg ned løsner fysioterapeut bh og bretter buksa ned til hoftene. Ta på bukse som er litt myk og elastisk.

Men slapp av, de er så profesjonelle så det føles ikke ubehagelig i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 27ed6...cd4

Skrevet

Det spørs på behandleren og på hva det gjelder. En flink behandler ber deg ta av tilstrekkelig med klær for å sjekke at han/hun ikke overser noe. En skikkelig undersøkelse bør utføres i undertøy, ev til nød i tettsittende klær.

Anonymous poster hash: 7d8c6...77a

Enig med det som skrives her. Det er ofte jeg må ta en full holdningsundersøkelse også når pasienten kommer pga. problemer i overkroppen, skulder, nakke. Skulder-nakkeproblemer er ofte forårsaket av holdningsfeil i ben/bekken/rygg, og for å avdekke det så må man kunne se beinstillingen ordentlig.

Når jeg gjør det så forklarer jeg alltid hvorfor jeg gjør det jeg gjør.

Hvilket undertøy du har på deg spiller liten rolle for terapeuten, Hi. En erfaren terapeut har sett det meste, og bryr seg ikke om annet enn den jobben som skal gjøres. Setter imidlertid stor pris på at folk faktisk har truse på - har opplevd de som konsekvent ikke bruker truse, men mener de kunne tatt med en truse som de i hvert fall kunne hatt på i behandlingssituasjonen...

Første gang kan det være greit for din egen del å ha på noenlunde nøytralt undertøy, men terapeuten bryr seg ikke.

Anonymous poster hash: e48f0...e1f

Skrevet

Takk for mange nyttige svar, det setter jeg stor pris på.😊Jeg har nettopp fått baby og føler meg ikke helt tilfreds i kroppen,er ikke tykk eller noe, men er så vant til å være trent og føler meg ikke vell nå!men jeg må bare legge det tilsides, perfeksjonisten meg😝

Skrevet

Takk for mange nyttige svar, det setter jeg stor pris på.Jeg har nettopp fått baby og føler meg ikke helt tilfreds i kroppen,er ikke tykk eller noe, men er så vant til å være trent og føler meg ikke vell nå!men jeg må bare legge det tilsides, perfeksjonisten meg

Du går jo dit for å få hjelp, og når du gjør det så vil du føle deg mer vel. Så se på det som en bare positiv ting. Vi terapeuter tenker som sagt på jobben vi skal gjøre, vi tenker funksjon. Noen skavanker her eller der betyr lite.

Gratulerer med babyen :)

(ps... sjekk stavingen av fysioterapeut - en e i siste del av ordet ;) )

Skrevet

Har kun tatt av meg på overkroppen når jeg har vært til fysio og kiropraktor. Kan imidlertid være lurt å ha på en lett og myk bukse hvis de skal tøye og knekke på underkerkroppen din. "Problemet" kan sitte der likevel om det er i overkroppen du har vondt.

Anonymous poster hash: 98f43...844

Skrevet

Jeg måtte ta av meg bh

Anonymous poster hash: 6e0cb...731

Skrevet

Jeg måtte ta av meg bh

Anonymous poster hash: 6e0cb...731

Hvis du skulle ha behandling i øvre del av rygg og hadde på deg en sportsbh som ikke kunne åpnes i ryggen, da må bh'en nødvendigvis tas av. Men bortsett fra det så vil en profesjonell terapeut som regel bare åpne i ryggen og lukke den igjen før pasienten ev. snur om på ryggen etterpå. Noen ganger er det nok å trekke ned skulderstroppen også.

Men ut over det så bruker det ikke være noen grunn til at man skal ta av seg bh'en.

Jeg har innimellom en og annen pasient som selv ønsker å ta av seg bh'en fordi de ikke liker å ligge med den. Det er greit, men da passer jeg alltid på å dekke pasienten til med håndkle eller pledd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...