Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Har gått greit å ta temp. i baken til toåringen fra fødsel av, jeg har ansett det som den mest korrekte måten å ta temp på mtp høye temperaturer, men har bare tatt temp når hun har virket veldig varm og syk. For å se at det ikke er farlig høy feber! Vel, det er lenge siden sist, kanskje ved 1,5-års alder. Men jeg vet de tar temp i barnehagen på den måten og idag virket hun blek og varm så jeg tok frem måleren. "Nei, farlig" sa hun. Ville tydelig ikke, så la den vekk da og kjente bare med hånda på panna. Tydelig at hun har hatt en ekkel opplevelse i barnehagen eller noe. Er jo litt småekkelt det der og det er visst på tide å finne en annen måte.. Men vi må få målt temperatur i løpet av oppveksten, så hva er best? Vanlig temp under armen eller i munnen? Det blir jo ikke helt riktig, men. Hva med pannetermometer? Øretermometer? Anonymous poster hash: 01182...b86
skinnfilla Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Vi har pannetermometer, funker veldig bra og gjør det greit å måle temp mens de sover ol.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Det beste er å fortlle jenta at det ikke er farlig og venne henne til å kunne ta tempen i rompa igjen. Anonymous poster hash: e1249...a5d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Først og fremst må du få barnet ditt over skrekken! Mange sykehus, tar tempen i baken. Ellers bruker de øretermometer på legevakta her jeg bor, så tenker det bør være godt nok. Anonymous poster hash: bc691...af5
klg,2 boys now:) Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Helt unødvendig og tempen i rompa.allmentilstand avgjør formen.du kjenner om barnet har feber eller ikke.om det er 38 el 39 har liten betydning.flere Bhg går nå bort i fra feber måling som indikator på om barnet må hjem.allmentilstand avgjør. Dette pga barns intimsone.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Tar de tempen i rumpen i brhg? Det har de ikke lov til her,hvertfall Anonymous poster hash: 7fae7...f9e
klg,2 boys now:) Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Tar de tempen i rumpen i brhg? Det har de ikke lov til her,hvertfall Anonymous poster hash: 7fae7...f9e Bra godt og høre at flere praktisere dette forbudet
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Tar de tempen i rumpen i brhg? Det har de ikke lov til her,hvertfallAnonymous poster hash: 7fae7...f9e Bra godt og høre at flere praktisere dette forbudet Vi tar ikke tempen i rumpen til våre barn og hadde blitt sjokkert om jeg fikk beskjed at brhg hadde påtvunget ungen min det, det ser jeg nesten på som et overgrep. Hadde selv ikke gjort det på andres barn.( i tillegg uhygienisk med samme rumpetemp på mange barn). Til HI: det finnes gode øre og pannetermomenter og jeg ville nektet brhg å ta tempen i rumpen Anonymous poster hash: 7fae7...f9e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Tar de tempen i rumpen i brhg? Det har de ikke lov til her,hvertfallAnonymous poster hash: 7fae7...f9e Bra godt og høre at flere praktisere dette forbudet Vi tar ikke tempen i rumpen til våre barn og hadde blitt sjokkert om jeg fikk beskjed at brhg hadde påtvunget ungen min det, det ser jeg nesten på som et overgrep. Hadde selv ikke gjort det på andres barn.( i tillegg uhygienisk med samme rumpetemp på mange barn). Til HI: det finnes gode øre og pannetermomenter og jeg ville nektet brhg å ta tempen i rumpen Anonymous poster hash: 7fae7...f9e Det finnes en beskyttelseshette (kondom om du vil) man trer på... De bruker det som sagt på flere sykehus, inkludert Sørlandet sykehus. I hvert fall på barneavdelingen, der har vi vært endel. Så uhygienisk trenger det ikke være. Da ville vel sykehuset gått helt bort fra praksisen. Til det andre, så er jeg både enig og uenig, uten at jeg vil si noe mer om det. Anonymous poster hash: bc691...af5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Vi har dette, veldig fornøyd. Testet og det viser likt som det i rompa. https://www.apotek1.no/produkter/febertermometer-ridian-ncir-1stk-855871p Anonymous poster hash: 75454...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå