Gå til innhold

Gravid og stress - fare for SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid,19 uker på vei

Har hatt en svært dårlig natt med krangling med mannen og lite søvn, maks 4 timer. Jeg er også veldig forkjølet. Nå sitter jeg på jobb med mye menssmerter, og tenker selvsagt spontanabort med en gang! Det er også mye stress på jobb for tiden.

Kan noen berolige meg litt? Jeg har tidligere mistet i uke 17, så argumentet om at det oftest går bra etter uke 12 hjelper lite!

Kan egentlig ikke gå hjem heller, da må jeg ha sykemelding. Har nettopp vært sykemeldt og kan ikke bruke egenmelding enda.

Anonymous poster hash: 88bb5...ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det er større sjanse for sa når du ikke tar vare på babyen og deg selv

Skrevet

Jo takk for den! Det er vel ikke min feil at mannen er en full idiot som holder meg våken? Jeg har andre barn som sov også, så jeg kunne ikke bare dra. Ikke kan jeg gjøre noe med at jeg er forkjølet heller.

Skrevet

Takk for den? Det burde du vel heller si til han babyen som nå skal bli pappa.... Finn deg en voksen mann og få barn med da vettu. Og få deg sykemelding så du kan få ordnet opp i livet ditt

Skrevet

Noen andre som har litt mindre møkkasvar?

Skrevet

En dag med litt stress gjør ingenting, skal vi alle gå i koma og ikke ha noe stress i 9 mnd?

Det er når en hele tiden stresser, får hjerteklapp og ulike andre stress-bivirkninger, men det er farlig som ikke-gravid også

Anonymous poster hash: 05f38...b86

Skrevet

Ville ringt til legen jeg nå. Få en time i dag, si på jobb at du er dårlig og må gå. Gå hjem og hvil frem til du skal til legen i dag.

I verste fall blir du trukket i lønn en dag dersom du ikke får sykemelding, men lite sannsynlig at du ikke får det.

Hør på kroppen din og gjør det du kjenner er riktig for deg.

Lykke til  :)

Anonymous poster hash: fa15c...32f
Skrevet

Hvorfor spørre her inne når du kun vil ha en type svar?

Anonymous poster hash: d688e...fb3

Skrevet

Jeg ba som sagt om litt oppmuntring, dritt har jeg nok av i mitt eget hode. Jeg er jo klar over at dette ikke er den ideelle situasjon.

HI

Skrevet

Jeg er enig med biltyven.

Anonymous poster hash: 26b62...947

Skrevet

Jeg ba som sagt om litt oppmuntring, dritt har jeg nok av i mitt eget hode. Jeg er jo klar over at dette ikke er den ideelle situasjon.

HI

Hvorfor spør du her inne om du ikke vil ha et seriøst svar? Det er jo sant... All forskning viser det og alle vet jo at det ikke er bra..........
Skrevet

Når du har kommet så langt kan du ikke miste pga stress. Skulle du miste er det helt andre grunner. Mensensmerter kan godt være kynnere eller bare at det vokser. Det kan komme og gå men mine kynnere blir hvertfall påvirket av stress. Jeg har selv mistet etter uke 12 men jeg vet grunnen å det var en skade hos barnet. Jeg er selv gravid igjen så jeg forstår frykten din. Jeg var selv sykemeldt hele det første svangerskapet etter at vi mistet sent (fått ett barn etter at vi mistet) å det er jeg glad for. Du er sikkert ekstra engstelig nå, grubler mye og er kanskje ekstra sliten pga at bekymringer tar overhånd til tider. Kanskje skal du tenke på å forlenge sykemeldingen din så du kan slappe av? Du har full forståelse fra meg hvertfall. ❤️

Anonymous poster hash: 25ec2...7b4

Skrevet

Synes det er viktig for deg og barna at dere har det bra. Nå veit jeg ikke så mye om deg og mannen og hvem som er grunnen til krangelen, men du burde tenke på at de andre barna kanskje ligger å hører på, barn får med seg mer enn man tror. Og ikke sier de noe om det heller. Når det er sagt så kan jeg jo av egen erfaring si at jeg stressa utrolig mye i første svangerskap. Jobba sikkert 150% for at alt skulle være klart til personen som skulle overta min stilling i foreldrepermisjonen. Mitt barn var enormt underernært pga en del morkake svikt. nå vet jeg ikke sikkert om det kommer av stresset, men føler det selv. Det v ar da snakk om stress over lengre tid. Men alt påvirker jo

Anonymous poster hash: de6af...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...