Gå til innhold

Ekkelt å dusje treåringen med kun vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fysj og fy å ikke bruke shampo og såpe på ei jente på 3 1/2 år? Hun er så veldig plaget av eksem nå. Og hva annet enn såpe kan hun bruke til håndvask etter dobesøk?

Anonymous poster hash: 24504...b95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyolje bruker vi innimellom

Anonymous poster hash: d495b...891

Skrevet

Er det fysj og fy å ikke bruke shampo og såpe på ei jente på 3 1/2 år? Hun er så veldig plaget av eksem nå. Og hva annet enn såpe kan hun bruke til håndvask etter dobesøk?

Anonymous poster hash: 24504...b95

Nei, jeg gjør det samme selv. Bruker av og til litt Lactasyd litt i badevannet. 😊

Anonymous poster hash: d4370...57d

Skrevet

Jenta mi er 7 år og hun vasker seg ikke med såpe hver gang hun er i dusjen, håret vaskes når vi ser at det trenges. Har vi vært på svømming så gjør vi det alltid etterpå men ellers kan det gå 14 dager om det ser helt greit ut.

i hovedsak er det kun hender som ofte blir vasket med såpe, resten har ikke samme behovet for såpevask. Og huden har ikke godt av å ofte vaskes med såpe, spesielt når barnet har eksem.

Anonymous poster hash: 2e818...6f0
Skrevet

Jenta mi har og en sart, eksemhud. Dusjer uten såpe og bader med olje i vannet,ikke såpe,ikke sjampo. Bader/dusjer så sjelden som mulig på denne årstiden. Men bruker såpe ved håndvask.

Skrevet

Bruker aldri såpe på kroppen til toåringen... Hender hun får badeskum når hun bader, men det er det eneste. Sjampo bruker hun derimot, 1-2 ggr i uka. Men verken lukter eller ser håret skittent ut, er det vel ikke nødvendig.

Anonymous poster hash: 92fac...bd9
Skrevet

Bruker aldri såpe på kroppen til toåringen... Hender hun får badeskum når hun bader, men det er det eneste. Sjampo bruker hun derimot, 1-2 ggr i uka. Men verken lukter eller ser håret skittent ut, er det vel ikke nødvendig.

Anonymous poster hash: 92fac...bd9

Ja, for badeskum er jo såå mye bedre....eh..

Anonymous poster hash: 64242...8ed

Skrevet

Her bruker vi bare vann til kropp og hår på barna. Det går helt fint det. Bruker såpe kun hvis de er spesielt skitne, altså har spist "med hele kroppen" eller noe sånt... Har friske barn som lukter godt 😊

Anonymous poster hash: 9c77c...1b0

Skrevet

Så lenge vannet er varmt, syns jeg du er innafor ;)

Skrevet

Jeg har også eksembarn på to og fem (arv fra meg, dessverre).

De er ikke veldig plaget, men vi dusjer/bader dem ikke hver dag. Bruker såpefri såpe fra apoteket 'på midten' og føttene, og av og til sjampo hvis de har f.eks kaviar i håret og sånt.

Minste blir dusjet fra livet og ned daglig når han har hatt bæsjebleier. De vasker hendene sine med såpefri såpe (olje heter det kanskje? Fra apoteket). Eldste har også med egen såpe i bhg, men glemmer å bruke den.

Det finnes mildt badeskum fra apoteket, uten såpe.

Skrevet

Hvordan er den natusanserien uten parfyme? Tenker på hånvask.

Du trenger ikke såpe i dusjen. God bedring til den lille 💖

Anonymous poster hash: 15f6a...f74

Skrevet

Jeg har en jente på 5 med masse atopisk eksem. Dusjer to ganger i uken med vann og vasker kun med lactasyd mellom beina og på føttene. Vasker hår med sjampo og balsam.

Dere som sier dere bruker babyolje. Det må dere ikke må eksem barn!

Anonymous poster hash: 99c0e...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...