Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Eller fordi det er noe du har veldig lyst til? Eller er det andre grunner som gjør at du trener? Isåfall hvilke? Anonymous poster hash: 8a9de...65a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Begynte med det som en del av prosjekt "miste de 40 kilo jeg la på meg under første graviditet".. Etter noen år med gradvis økning fra og trene 2-3 dager i uka opp til 4-5 dager i uka, trener jeg nå nesten hver dag. 4-5 joggedager, og de andre Jillian Michaels og ulike styrkevideoer. Jeg har kommet meg ned i NESTEN det jeg var før jeg ble mamma,- men er i mye bedre form. Nå trener jeg for og holde meg frisk og sunn,- og beholde den formen jeg har oppnådd. Joggeturene er min rekreasjon og egentid i hverdagen,- og jeg LIKER det,- rett og slett:) Selvsagt kan det være tungt og komme seg ut nå og da,- men stort sett gleder jeg meg! Styrketreninga derimot.. HATER det,- men kjenner at det er noe jeg trenger,- FYSISK. Sitter på kontor, og styrke er alfa og omega for rygg, skuldre, nakke osv. Derfor velger jeg også treningsDVD''er av Miss Michaels. Det går kjapt unna,- og for MEG er det styrke nok,- i form av at det fungerer for det jeg ønsker! Høres teit ut,- men den dag jeg fant ut at jeg LIKTE trening,- og satte meg fysiske mål (10km på under en time,- fullføre halvmarathon ol) og "glemte" vekta og cm,- så gikk jeg ned det siste jeg ønsket,- og siden den dag har vekta vært mindre viktig enn mye annet. Og det er godt,- gitt at man har slitt med anorexia tidligere.... Jeg KJENNER når kroppen ha rørt for lite på seg, eller jeg har vært for usunn i matveien..... Og da må man gjøre noe med det! Venter ikke til buksa strammer,- med andre ord.. Og jeg har holdt stabil vekt,- uten og passe vekta,- kan man si,- i 8 år. Anonymous poster hash: 7750d...e77
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Pga sykdom sliter jeg med å trene, dvs hvis trening betyr å pushe seg selv maksimalt, forvente forbedring og jobbe mot et spesifikt mål. Det for meg er umulig, men jeg er i bevegelse i form av gå/joggeturer flere ganger i uken å elsker at jeg har blitt så frisk at jeg kan gjøre det. Snart er det skisesong så da blir det skiturer i moderat tempo så ofte jeg kan fordi jeg elsker å være i bevegelse! Anonymous poster hash: cbdfb...589
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Begynte med det som en del av prosjekt "miste de 40 kilo jeg la på meg under første graviditet".. Etter noen år med gradvis økning fra og trene 2-3 dager i uka opp til 4-5 dager i uka, trener jeg nå nesten hver dag. 4-5 joggedager, og de andre Jillian Michaels og ulike styrkevideoer. Jeg har kommet meg ned i NESTEN det jeg var før jeg ble mamma,- men er i mye bedre form. Nå trener jeg for og holde meg frisk og sunn,- og beholde den formen jeg har oppnådd. Joggeturene er min rekreasjon og egentid i hverdagen,- og jeg LIKER det,- rett og slett:) Selvsagt kan det være tungt og komme seg ut nå og da,- men stort sett gleder jeg meg! Styrketreninga derimot.. HATER det,- men kjenner at det er noe jeg trenger,- FYSISK. Sitter på kontor, og styrke er alfa og omega for rygg, skuldre, nakke osv. Derfor velger jeg også treningsDVD''er av Miss Michaels. Det går kjapt unna,- og for MEG er det styrke nok,- i form av at det fungerer for det jeg ønsker! Høres teit ut,- men den dag jeg fant ut at jeg LIKTE trening,- og satte meg fysiske mål (10km på under en time,- fullføre halvmarathon ol) og "glemte" vekta og cm,- så gikk jeg ned det siste jeg ønsket,- og siden den dag har vekta vært mindre viktig enn mye annet. Og det er godt,- gitt at man har slitt med anorexia tidligere.... Jeg KJENNER når kroppen ha rørt for lite på seg, eller jeg har vært for usunn i matveien..... Og da må man gjøre noe med det! Venter ikke til buksa strammer,- med andre ord.. Og jeg har holdt stabil vekt,- uten og passe vekta,- kan man si,- i 8 år. Anonymous poster hash: 7750d...e77 Men hva hvis du ikke får gjennomført en planlagt/ønsket økt, hvordan reagerer du da? Og har du en helt fast rutine på det? Altså de og de dagene? Anonymous poster hash: 8a9de...65a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Pga sykdom sliter jeg med å trene, dvs hvis trening betyr å pushe seg selv maksimalt, forvente forbedring og jobbe mot et spesifikt mål. Det for meg er umulig, men jeg er i bevegelse i form av gå/joggeturer flere ganger i uken å elsker at jeg har blitt så frisk at jeg kan gjøre det. Snart er det skisesong så da blir det skiturer i moderat tempo så ofte jeg kan fordi jeg elsker å være i bevegelse! Anonymous poster hash: cbdfb...589 Men har du noen faste rutiner på treningen? Hva hvis du må droppe en trening? Tenker du overhodet på kropp og forbrenning? Anonymous poster hash: 8a9de...65a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Pga sykdom sliter jeg med å trene, dvs hvis trening betyr å pushe seg selv maksimalt, forvente forbedring og jobbe mot et spesifikt mål. Det for meg er umulig, men jeg er i bevegelse i form av gå/joggeturer flere ganger i uken å elsker at jeg har blitt så frisk at jeg kan gjøre det. Snart er det skisesong så da blir det skiturer i moderat tempo så ofte jeg kan fordi jeg elsker å være i bevegelse! Anonymous poster hash: cbdfb...589 Men har du noen faste rutiner på treningen? Hva hvis du må droppe en trening? Tenker du overhodet på kropp og forbrenning? Anonymous poster hash: 8a9de...65a Nei, jeg tenker ikke kropp, forbrenning eller resultater. Jeg tenker så heldig jeg er som klarer å gjøre dette i dag, hvis jeg ikke klarer å gå den turen så så klarer jeg ikke det å må bare akseptere det. Siden det er mye glede og gode følelser i forbindelse med de turene så blir de viktige for de gir meg overskudd og gjør at jeg blir sliten på en annen måte, men går det ikke så går det ikke. Siden jeg "trener" etter formen så er det vanskelig å få til en fast rutine, men jeg prøver å "trene" mens barna trener. Jeg tror all trening eller bevegelse skal være lystbetont og regulert slik at man ønsker å komme tilbake igjen. Det å bråbestemme seg for å tre seks ganger i uken vil ikke fungere, men å trene en dag på studio eller organisert idrett og gå eller jogge to ganger i uken en fast rute kan være en god start. Ved å gå samme rute vil du merke forbedring og ved å trene med andre en gang i uken vil det være et sosialt høydepunkt å gå på trening. Anonymous poster hash: cbdfb...589
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Mange grunner til å trene. For å holde meg slank. Jeg er et matvrak og hater å telle kalorier så da løper jeg 5 dager i uka for å kunne spise hva jeg vil. Jeg trener pga helsa, har en skjult sykdom og trening gir meg bedre livskvalitet. Jeg trener løping fordi jeg liker å konkurrere og spesielt mot meg selv. Elsker å sette ny personlig rekord og å få medaljer. (Barnslig ja 🙊) Og så liker jeg den følelsen jeg har i kroppen når jeg synker ned i sofaen etter en løpetur og kan spise kveldsmat og drikke kakao. Noen ganger hater jeg treningen når jeg begynner å løpe men når kroppen har blitt varm kommer godfølelsen snikende. Anonymous poster hash: 7ed51...1c8
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Mange grunner til å trene. For å holde meg slank. Jeg er et matvrak og hater å telle kalorier så da løper jeg 5 dager i uka for å kunne spise hva jeg vil. Jeg trener pga helsa, har en skjult sykdom og trening gir meg bedre livskvalitet. Jeg trener løping fordi jeg liker å konkurrere og spesielt mot meg selv. Elsker å sette ny personlig rekord og å få medaljer. (Barnslig ja ) Og så liker jeg den følelsen jeg har i kroppen når jeg synker ned i sofaen etter en løpetur og kan spise kveldsmat og drikke kakao. Noen ganger hater jeg treningen når jeg begynner å løpe men når kroppen har blitt varm kommer godfølelsen snikende. Anonymous poster hash: 7ed51...1c8 Men hvis du må droppe en økt eller to pga noe uforutsett, hvordan har du det med deg selv da? Anonymous poster hash: 8a9de...65a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Før gjorde jeg det fordi jeg synes det er gøy. Nå kan jeg ikke gjøre de tingene jeg synes er gøy lengre pga en alvorlig skade. Nå trener helt nøyaktig etter "oppskrift" og det er gørr kjedelig. Gjør det likevel fordi det er det som holder meg på beina. Det er langsomt, kjedelig, av og til smertefullt, men på lang sikt vet jeg at det hjelper meg til en bedre hverdag. (Det er også derfor jeg blir så oppgitt over de som ikke "greier" å trene eller har tid - det er det faktisk uuuutrolig få som ikke har tid til litt ihvertfall. Det viser jo gjennomsnittlig bruk av tv/pc/mobil f.eks. Anonymous poster hash: 4d3d6...9ea
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Mange grunner til å trene. For å holde meg slank. Jeg er et matvrak og hater å telle kalorier så da løper jeg 5 dager i uka for å kunne spise hva jeg vil. Jeg trener pga helsa, har en skjult sykdom og trening gir meg bedre livskvalitet. Jeg trener løping fordi jeg liker å konkurrere og spesielt mot meg selv. Elsker å sette ny personlig rekord og å få medaljer. (Barnslig ja ) Og så liker jeg den følelsen jeg har i kroppen når jeg synker ned i sofaen etter en løpetur og kan spise kveldsmat og drikke kakao. Noen ganger hater jeg treningen når jeg begynner å løpe men når kroppen har blitt varm kommer godfølelsen snikende. Anonymous poster hash: 7ed51...1c8 Men hvis du må droppe en økt eller to pga noe uforutsett, hvordan har du det med deg selv da? Anonymous poster hash: 8a9de...65a Helt greit uka har syv dager og jeg trener fem. Må jeg endre dag og tidspunkt gjør ikke det noe. Som regel løper jeg når barna er lagt og helst ute. Det handler om innstilling. Jeg får som regel til å trene. Selvsagt er det uker jeg bare får trent 2-3 ganger og det gjør ikke noe. Og får jeg bare løpt 30 min på mølla før barna våkner gjør ikke det noe, trening er trening. Anonymous poster hash: 7ed51...1c8
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Begynte med det som en del av prosjekt "miste de 40 kilo jeg la på meg under første graviditet".. Etter noen år med gradvis økning fra og trene 2-3 dager i uka opp til 4-5 dager i uka, trener jeg nå nesten hver dag. 4-5 joggedager, og de andre Jillian Michaels og ulike styrkevideoer. Jeg har kommet meg ned i NESTEN det jeg var før jeg ble mamma,- men er i mye bedre form. Nå trener jeg for og holde meg frisk og sunn,- og beholde den formen jeg har oppnådd. Joggeturene er min rekreasjon og egentid i hverdagen,- og jeg LIKER det,- rett og slett:) Selvsagt kan det være tungt og komme seg ut nå og da,- men stort sett gleder jeg meg! Styrketreninga derimot.. HATER det,- men kjenner at det er noe jeg trenger,- FYSISK. Sitter på kontor, og styrke er alfa og omega for rygg, skuldre, nakke osv. Derfor velger jeg også treningsDVD''er av Miss Michaels. Det går kjapt unna,- og for MEG er det styrke nok,- i form av at det fungerer for det jeg ønsker! Høres teit ut,- men den dag jeg fant ut at jeg LIKTE trening,- og satte meg fysiske mål (10km på under en time,- fullføre halvmarathon ol) og "glemte" vekta og cm,- så gikk jeg ned det siste jeg ønsket,- og siden den dag har vekta vært mindre viktig enn mye annet. Og det er godt,- gitt at man har slitt med anorexia tidligere.... Jeg KJENNER når kroppen ha rørt for lite på seg, eller jeg har vært for usunn i matveien..... Og da må man gjøre noe med det! Venter ikke til buksa strammer,- med andre ord.. Og jeg har holdt stabil vekt,- uten og passe vekta,- kan man si,- i 8 år. Anonymous poster hash: 7750d...e77 Men hva hvis du ikke får gjennomført en planlagt/ønsket økt, hvordan reagerer du da? Og har du en helt fast rutine på det? Altså de og de dagene? Anonymous poster hash: 8a9de...65a Jeg kjenner på at det kan være tøft når jeg skjønner dagens økt "går ut",- og vet jeg står i fare for og bli "avhengig" grunnet min historie med spiseforstyrrelser. Jeg gruer meg alltid bittelitt til ferier der jeg ikke vet hvordan mulighetene for jogging er... Men når jeg først kommer dit, så går det greit. Får alltids inn noen joggeturer,- men noen gang mange færre,- og kortere enn ønsket,- og jeg får ikke panikk eller dårlig samvittighet når jeg først er oppi det. Jeg har også valgt og legge inn "treningsnekt" noen dager,- eller noen perioder der jeg "får lov" til og trene mindre,- selv om jeg har tid,- bare for og bevise for meg selv at det går greit Med årene så har treninga og planlegging av denne blitt en rutine,- som ikke trenger planlegging. Jeg vet hvor lang tid ting tar,- og har som regel planen klar for hele uka. Vær og føreforhold er det mest ustabile som kan endre opplegget. Da bytter jeg til "styrkedag" for eksempel. Trener mens barna er på trening,- eller etter de har lagt seg. Tror ikke de vet hvor ofte jeg trener egentlig. For det er viktig at denne egen- tida ikke går ut over kvalitetstid med barna. På feriere er det ALLTID jogging før barna står opp! Bare som et eksempel. Men tror at når man har som hovedmål og opprettholde en viss form,- og ikke formene,- så er det lettere og "slakke" på treninga i perioder. Men altså, føler presset,- men har trent meg på og takle det også. Den dagen jeg føler det går for mye innpå meg og ikke få trent som jeg vil,- da trenger jeg evt hjelp. Forhåpentligvis skjer det ikke Anonymous poster hash: 7750d...e77
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 Trener fordi: Det gjør meg glad, jeg blir sterkere, jeg blir mer utholdene, jeg ser bedre ut, jeg kan måle ting jeg gjør (løpe fortere, løfte tyngre, holde ut lengre på et spesifikt program). Jeg trener også fordi det føles fantastisk å bli så sliten av noe fysisk, jeg får energi, jeg orker mer i hverdagne, jeg får til ting. Og jeg har etter hvert blitt avhengig, så jeg må trene 5-7 dager i uka. Helst hver dag. Startet med at jeg var lei av å være lett overvektig, lat og ikke orke noenting, bli sliten av å gå opp en trapp etc. Fortsetter fordi jeg bare må. Anonymous poster hash: 94922...ca7
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trener pga jeg elsker følelsen som kommer ETTER treningen. Og trening er like naturlig for meg , som det er for meg å spise feks. Trener tung styrke som hovedtrening, så går jeg trilleturer eller fjellturer med bæresele 👍🏼 trener 4-5 dager i uken, men er i aktivitet 7 dager i uken . At jeg er i god form og holder meg slank tar jeg med som en bonus. Anonymous poster hash: 9573b...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå