Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Dette ifølge helsestasjonen på toårskontroll. Jeg satt igjen ganske sjokkert og lurer på om jeg overreagerer. Vi var altså på kontroll og han bablet i vei i lange setninger, forklarte og lekte og svarte på spørsmål. Så sier helsesøsteren at hun skal finne frem noen andre leker så hun lurer på om han kan legge skoen på fatet, hvor han da svarer nei. Hun spør igjen og han sier igjen nei, og videre forklarer at skoen skal jo ikke på fatet! Dette tolket hun da som at han ikke klarer å ta imot beskjeder, for barn skal kunne gjøre som de får beskjed om selv om det er en beskjed de ikke er vant med...! Jeg prøver å lære mitt barn rett og galt, ikke å adlyde enhver beskjed som virker rare. Har jeg feilet fullstendig her? Han forklarte jo til og med hvorfor han ikke ville legge skoen på fatet! Han er verdens herligste, utrolig flink til å høre etter og til å gjøre som han får beskjed om, og jeg har absolutt ingen problemer med at han ikke ville legge en sko på et fat (!) Er jeg helt på villspor her? Anonymous poster hash: 16e03...7bb
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Drit i hennes mening. Du ser da vel selv at han er som han skal.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Drit i hennes mening. Du ser da vel selv at han er som han skal. Jada jeg gjør det. Har bare ikke hatt kjemi med denne damen siden første kontroll, han er født noen uker for tidlig og jeg fikk blant annet ikke være med på barselgruppe med de som var født samtidig som han, fordi da "ville han alltid være den dårligste og tregeste." Sånn begynte det, og siden har det kommet stikkere hele tiden. Jeg har eldre barn og er fullstendig klar over at han kanskje ville være litt treg i starten, men jeg kunne da søren meg fått deltatt i barselgruppe. Gledet meg til det. hi Anonymous poster hash: 16e03...7bb
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 For en teit test! Her skulle barnet kun gjøre normale ting som å leke en dukke i sengen,kle på dukken fordi hun fryser osv. Hadde hun bedt han om ta en sko oppå fatet så hadde sønnen min også nektet pga han vet det er feil. Anonymous poster hash: 40f6e...b8b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 For en teit test! Her skulle barnet kun gjøre normale ting som å leke en dukke i sengen,kle på dukken fordi hun fryser osv. Hadde hun bedt han om ta en sko oppå fatet så hadde sønnen min også nektet pga han vet det er feil. Anonymous poster hash: 40f6e...b8b Ja det var sånne ting også, og det var jo ingen problem, han kunne svare på hva alt var, bukse, seng, stol, pusse tenner etc. Det var kun denne skoen på fatet han ikke ville plassere. hi Anonymous poster hash: 16e03...7bb
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Jada jeg gjør det. Har bare ikke hatt kjemi med denne damen siden første kontroll, han er født noen uker for tidlig og jeg fikk blant annet ikke være med på barselgruppe med de som var født samtidig som han, fordi da "ville han alltid være den dårligste og tregeste." Sånn begynte det, og siden har det kommet stikkere hele tiden. Jeg har eldre barn og er fullstendig klar over at han kanskje ville være litt treg i starten, men jeg kunne da søren meg fått deltatt i barselgruppe. Gledet meg til det. hi Anonymous poster hash: 16e03...7bb Denne helsesøsteren ville jeg faktisk ha klaget på. Hun virker å ha noen rigide meninger som hun lar gå foran fagkunnskapen sin, og det er ikke riktig. Flott gutt du har som tør å si fra når voksne krever noe urimelig av ham Anonymous poster hash: aac1e...6b5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Jada jeg gjør det. Har bare ikke hatt kjemi med denne damen siden første kontroll, han er født noen uker for tidlig og jeg fikk blant annet ikke være med på barselgruppe med de som var født samtidig som han, fordi da "ville han alltid være den dårligste og tregeste." Sånn begynte det, og siden har det kommet stikkere hele tiden. Jeg har eldre barn og er fullstendig klar over at han kanskje ville være litt treg i starten, men jeg kunne da søren meg fått deltatt i barselgruppe. Gledet meg til det. hi Anonymous poster hash: 16e03...7bb Denne helsesøsteren ville jeg faktisk ha klaget på. Hun virker å ha noen rigide meninger som hun lar gå foran fagkunnskapen sin, og det er ikke riktig. Flott gutt du har som tør å si fra når voksne krever noe urimelig av ham Anonymous poster hash: aac1e...6b5 Ja jeg vurderer det sterkt etter sist kontroll. Burde vel egentlig gjort det for lenge siden, men har ikke hatt mot nok. Takk for svar hi Anonymous poster hash: 16e03...7bb
Gjest Antarctica Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 Drit i hennes mening. Du ser da vel selv at han er som han skal.Jada jeg gjør det. Har bare ikke hatt kjemi med denne damen siden første kontroll, han er født noen uker for tidlig og jeg fikk blant annet ikke være med på barselgruppe med de som var født samtidig som han, fordi da "ville han alltid være den dårligste og tregeste." Sånn begynte det, og siden har det kommet stikkere hele tiden. Jeg har eldre barn og er fullstendig klar over at han kanskje ville være litt treg i starten, men jeg kunne da søren meg fått deltatt i barselgruppe. Gledet meg til det. hi Anonymous poster hash: 16e03...7bb Sjuk kjerring. Å argumentere med at han vil være den "tregeste" forteller jo mer om henne selv enn om barselgruppa! Som om de andre mødrene ville fnise og peke, liksom...? Det ville de jo ikke!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 Sønnen min nektet også på det. Helsesøster bare lo og sa at det er mange som ikke gjør det fordi det blir helt feil for dem. Ikke bry deg om hva hun sier. Hun tar helt feil. Anonymous poster hash: 648ba...5d7
skinnfilla Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 Synes gutten din virker som en fornuftig kar,jeg! Sko har vitterlig ingenting å gjøre på et fat😂 Så lenge han gjorde alt det andre, var det rart at helsesøster hang seg opp i det.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #11 Skrevet 8. desember 2015 Teit helsesøster, men jeg er mest nysgjerrig på hvordan du har klart å lære ham så tidlig at han ikke trenger å adlyde beskjeder som virker feil. Det skulle jeg gjerne lært min 4-åring også, for hvis noen andre barn sier at han skal gjøre noe som er galt, så gjør han det uten å tenke selv om han vet det ikke er lov. "Men han sa jo at jeg skulle det." Argh! Anonymous poster hash: fd870...319
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #12 Skrevet 8. desember 2015 Jeg må bare spørre om dette er i Ålesund? Anonymous poster hash: 66f15...d7e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #13 Skrevet 8. desember 2015 Hvorfor bytter du ikke helsesøster? Det gjorde vi, da HS ikke klarte å akseptere vårt valg angående vaksiner. Alle kontroller etterpå gikk i å forsvare vårt valg. Til slutt leverte jeg en skriftlig klage, og at vi ikke ønsket henne lenger i videre oppfølging. Vi ble tildelt en ny HS, dvs. det var kun en annen, men hun viste oss en helt annen respekt. Hun nye kunne fortelle oss at hun første hadde tatt det tungt da vi ikke ville ha henne lenger. Når barn nr. 2 kom fikk vi tildelt hun første igjen, da det blir bestemt av geografien vi er bosatt i. Men nå var hun blitt som et lam. Alt vi sa og gjorde hadde hun plutselig veldig forståelse for. Til og med at vi ville vente litt med vaksinene forstod hun godt. Og til slutt, endte jeg opp med å faktisk like dama som tidligere hadde vært så bitch. Anonymous poster hash: 77bd9...d09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå