Gå til innhold

Klippe tånegler 2åring - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klin umulig å få klippet min 2årings tånegler. Hjelp! Noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hendt gubben ligger under dyna med hodelykt å klipper på kvelden. Mens "offeret" sover.

Skrevet

Prøv rett etter et bad når neglene er myke, da føles det mindre ubehagelig. Sett på barne-tv, finn en kopp med cheerios el.l. til å distrahere han/henne. Funker her :)

Skrevet

Hva med å gi ham en lekesaks han kan "klippe med" - så det virker litt mer ufarlig? Støtter forslaget om å gjøre det etter bad, f.eks.

Anonymous poster hash: 82934...425
Skrevet

Tro meg - jeg løper stadig rundt med hodelykt og har forsøkt bestikkelser 😩 Har aldri klippet feil, men hun blir ganske hysterisk og det er vanskelig å gjennomføre. Noen flere som har trix?

Skrevet

Her går det fint om han får se på ipad imens..men det har du vel prøvd? 😜

Anonymous poster hash: 140e6...c19

Skrevet

Hold fast og gjennomfør.enig i at det lønner seg og ta det etter dusj/bad når de er myke

Skrevet

Hold fast og klipp i vei. Forteller først at det skal skje, repeterer at dette er noe som må gjøres og at jo roligere barnet er jo fortere er vi ferdig. Så synger vi litt, teller klippene/tærne osv. 

Blir litt på lik linje med tannpuss tenker jeg, negleklipp er en del av nødvendig stell. Venter ikke til barnet sover før du tar tannpussen heller? 

Anonymous poster hash: c174e...1ff
Skrevet

Gjør det til en interessant ting. Snakk om neglene som vokser. Klipp dine egne negler samtidig. Mamma klipper en, du klipper en.

Sørg for at tærne har vært i vann en stund så neglene er lette å klippe. Uansett kjønn - neglelakk etterpå!

Anonymous poster hash: 06874...40b
Skrevet

Hold fast og klipp i vei. Forteller først at det skal skje, repeterer at dette er noe som må gjøres og at jo roligere barnet er jo fortere er vi ferdig. Så synger vi litt, teller klippene/tærne osv.

Blir litt på lik linje med tannpuss tenker jeg, negleklipp er en del av nødvendig stell. Venter ikke til barnet sover før du tar tannpussen heller?

Anonymous poster hash: c174e...1ff

Støtter denne!

Altså, dersom barnet er av typen som lar seg distrahere (tv og knask), eller lar seg overbevise av en blanding av forklaring og dramatisering - så for all del!

Mine barn har aldri vært av overnevnte type, og ting som tannpuss, neglklipping og hårbørsting har hatt en tendens til å fremkalle hysteri. Forklaringer og forberedelser på det som skal komme har ikke hatt beroligende effekt, heller tvert imot! Så her har jeg måttet holde fast og klippe/pusse/børste. Jeg snakker selvfølgelig beroligende, forklarer hvor mange negler jeg har igjen, roser veldig hvis de roer seg litt ned etc.

De blir ofte roligere når jeg først kommer igang, og kan som oftest konstatere med vantro stemmer når vi er ferdig at "det var jo ikke vondt jo!".

Barn er forskjellige og det er viktig at du finner ut hva som funker best på din. Jeg tror iallfall det er viktig å gjennomføre med overbevisning, for dersom du er usikker på deg selv, senser barnet det og blir mer usikker og hysterisk.

Skrevet

Fil neglene. Da kan dere holde han fast uten å være redd for å klippe av han fingrene.

Anonymous poster hash: 39326...3e3

Skrevet

Fil neglene. Da kan dere holde han fast uten å være redd for å klippe av han fingrene.

Det må da ta ekstremt lang tid?!

Anonymous poster hash: 82934...425

Skrevet

Neida. Det tar omtrent like lang tid faktisk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...