Gå til innhold

Dere med barn under tre år (julegaveåpning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starter dere åpning av julegaver? Har en 2,5-åring og hvis vi starter åpningen 17-18 er jeg redd det blir alt for sent.. erfaring med å ta gaveåpning før middag? :) Er jo ikke slik jeg er vant til det, men.

Anonymous poster hash: 38ce3...483
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julaften er en dag utenom det vanlige. Vi åpner rett etter at sølvguttene har sunget. Så er det ikke senga før vi ser at barna er slitne. Leggetiden kl 19 er bare å glemme😊

Anonymous poster hash: 47d53...84e

Skrevet

Har spist middag i 16-17 tiden, tatt gavene i 18-tiden.

Har fokusert på og konsentrert oss om de minstes gaver først, spiller ingen rolle om det blir noen gaver igjen når barnet ikke orker mer og må legges. Vi voksne kan åpne noen pakker etter at de minste er i seng også, og skulle det være noen pakker igjen til barnet kan de tas neste morgen.

Stresser ikke med noe som helst på julaften ;)

Anonymous poster hash: c7068...f62
Skrevet

Vi starter når middagen er ferdig. Hun får være med så lenge hun orker, og er det gaver igjen så blir de åpnet dagen etter

Skrevet

Middag ca kl 17, reknar med at gåveopninga startar ca 18.30-19. Legg ungane (2 og 3.5 år) når det blir nødvendig, evt gjenståande gåver blir opna dagen etter.

Skrevet

Vi kjører vanlig julaften, altsp middag 17, ikke stress, og pakker når vi er klare. Hun får noen av nissen på formiddagen, også får hun noen på lvelden. Blir det igjen noen åpner jeg de (gaver jeg vet er fels sølvtøy eller penger), de andre tar hun dagen etter.

Skrevet

Vi spiser middag rundt kl 18, og så kommer nissen ca kl 1930-20. Skulle gjerne tatt det tidligere, men vi har fjøs og ikke så lett å jenke på melketiden. I tillegg er det mange barn så ikke så populært å endre på tradisjonen med nissen etter middag.

Vi ser formen hennes litt an. Prøver å holde henne oppe til nissen har kommet, men gjør ingenting om de fleste pakkene må tas 1.juledag. Husker min eldste i alle tilfelle var ferdig etter gave nr 1 for da ville han heller leke med den enn pakke opp flere😊

Anonymous poster hash: 8dbf7...085

Skrevet

Åpner en gave i timen etter frokost. Fortsatt en god del pakker igjen ved selve pakkeåpningen etter middagen. Slipper mas, slipper en overtrøtt liten unge. Og ungen rekker å leke med lekene før det er natta. Skrenker inn på dette jo eldre barnet blir.

Anonymous poster hash: d3b48...1c9

Skrevet

blir ikke noe tidligere her, kanskje rundt 1830-19. spiser stort sett 17, han er 3 i februar,men han bruker og sove en lang lur når julaften er, gjorde det i 2013 og 14, og holdt ut til 22 og 23 da,så gjør nok det samme i år, kun julaften han får være lengre oppe

Skrevet

Vi starter på formiddagen, og så får de åpne en nå og da frem til middag kl 17. Det de ikke rekker julaften får de åpne dagen etter

Skrevet

Åpnet ca kl 18-20. Rakk ikke/orket ikke åpne alle den kvelden når de var så små, så vi sparte noen til neste dag.

Skrevet

I fjor kom nissen med gaver til minsten kl 15. Så åpnet han sine gaver. Vi spiste middag etterpå, og de voksne åpnet sine gaver i ro og mak når han hadde lagt seg. Syns det fungerte veldig fint.

Anonymous poster hash: 6a17f...f36

Skrevet

Vi åpner fra morgen til kveld. Slik at barnet får lekt og kost seg litt med gavene.

Anonymous poster hash: 40f61...044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...