Gå til innhold

Passende oppgaver i huset for niåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si gjerne noe om hva hver oppgave burde være verd i lønn også.

Skal skaffe bankkort og sette inn månedslønn til henne, men siden hun ofte er borte er det bedre å gi lønn for hver gang hun utfører det eller det.

Anonymous poster hash: 9b3bf...bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bære ut søppel, tørke støv, støvsuge, brette sammen klær, legge på plass klær, Ta ut/ sette i oppvaskmaskinen.

Anonymous poster hash: 81405...d47

Skrevet

Bære ut søppel, tørke støv, støvsuge, brette sammen klær, legge på plass klær, Ta ut/ sette i oppvaskmaskinen.

Takk for gode tips :) Hvor mye synes du oppgavene er verdt i kroner og øre?

Anonymous poster hash: 9b3bf...bf1

Skrevet

Bare hyggelig:) det var litt vanskelig å svare på gitt.. Kansje 20-30 kr for hver ting? 😄 bortsett fra søppelet, det er jo så fort gjort.

Skrevet

Min støvsuger og vasker trappene mellom etasjene, tømmer oppvaskmaskinen hver dag, tørker støv i kjellerstuen, går ut med søppel og holder orden på eget rom.

Anonymous poster hash: b1c8c...ab3

Skrevet

Min støvsuger og vasker trappene mellom etasjene, tømmer oppvaskmaskinen hver dag, tørker støv i kjellerstuen, går ut med søppel og holder orden på eget rom.

Han får ikke betalt for jobbene i forrige innlegg. Han er et medlem av familien og skal bidra.

Det finnes derimot en lang liste jobber med faste priser han kan ta, dersom han vil.

Skrevet

Å hjelpe til hjemme skal være en selvfølgelighet og ikke noe som skal belønnes etter min mening.

Gi heller ukepenger og vær klar på forventningene om at hun skal bidra i fellesskapet.

Dersom hun har som "jobb" å gjøre rent huset (eller f.eks. hele badet e.l.), så kan hun få lønn for det.

Anonymous poster hash: b2415...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...