Gå til innhold

Ruset bror. Hvordan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har slitt med rus i mange år. Tidvis fungerer han bra og inn i mellom dårlig. Som nå... Han har kommet hjem til jul, men det går helt over styr. Han bor hos foreldrene mine og er stygg i munnen, sint og veldig veldig ruset. Vi kan ikke ha det slik i julen , men ønsker heller ikke å kaste han ut.. Er det noen som har noen smarte råd? Vi har ingen planer om å få han rusfri, siden han ønsket ikke dette selv og vi har forsøkt i mange år. Men vi ønsker at han kan være hjemme, være snill mot foreldrene mine og ikke så sint og hissig. Det er stort sett alkohol det går i, men inn i mellom hasj også (røyker ikke dette hjemme selvfølgelig).

Anonymous poster hash: ee877...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig enkelt og veldig vanskelig på én gang. Han kan ikke være hjemme for han kan ikke skjerpe seg. Dere er nødt til å sette hardt mot hardt. Enten behandling eller ut.

Anonymous poster hash: 36847...52c

Skrevet

Min bror er også rusmisbruker, og det beste rådet jeg kan gi dere er å kaste ham ut.

Man kan aldri hjelpe noen som ikke vil det selv.

I dette tilfellet er det lov å være egoistisk, tenk på dere selv, ikke på en drømmesituasjon som aldri blir virkelig.

Anonymous poster hash: af3d0...128

Skrevet

jeg er tidligere rusmisbruker selv, stefaren min kastet meg ut en gang i tiden, pga at jeg var ruset og det var barn i huset. Smarteste som kunne ha skjedd. Vært rusfri nå i 5 år, og har ett veldig godt forhold til familien. Men hadde de ikke skånet seg selv, så hadde det nok ikke vært mulig å reparere relasjonen heller.

Når dere setter hardt mot hardt, så øker det sjansen mye for at han blir rusfri til slutt...

Anonymous poster hash: 670a3...1de
Skrevet

Som andre sier få foreldrene dine til å kaste han ut. Desverre hjelper de til med å opprettholde misbruket ved å gi han mat og tak over hode, for dette gjør at han har råd til å ruse seg. Han må møte bunnen på egenhånd, da vil sannsynligheten øke for at han vil kjenne på er ønske om et bedre liv og bli rusfri.

Anonymous poster hash: f9344...a31

Skrevet

Er enig med de andre. Foreldrene dine må sette hardt mot hardt. Hvis han ikke kan vise god folkeskikk og holde seg rusfri må han dra. Det er hans valg. Ingen rusavhengige slutter med mindre det stilles krav til de og de vil det selv. Hilsen ei som jobber med rusavhengige.

Skrevet

Dere må kreve av han, ellers vil det bare gå sin gang og aldri skje ending. Er dere åpne om hva dette gjør med dere? Vær ærlig. Si han ikke er velkommen Om han ikke får hjelp.

Anonymous poster hash: 85fb2...ee2

Skrevet

Min bror har slitt med rus i mange år. Tidvis fungerer han bra og inn i mellom dårlig. Som nå... Han har kommet hjem til jul, men det går helt over styr. Han bor hos foreldrene mine og er stygg i munnen, sint og veldig veldig ruset. Vi kan ikke ha det slik i julen , men ønsker heller ikke å kaste han ut.. Er det noen som har noen smarte råd? Vi har ingen planer om å få han rusfri, siden han ønsket ikke dette selv og vi har forsøkt i mange år. Men vi ønsker at han kan være hjemme, være snill mot foreldrene mine og ikke så sint og hissig. Det er stort sett alkohol det går i, men inn i mellom hasj også (røyker ikke dette hjemme selvfølgelig).

Høres enkelt ut og så dør han ute. Hurra.

Slik skal du gjør med alkoholiker og kast ut. Problemet borte. Alkoholiker og rusa person behøver ikkje det løse problemet. Sette krav er ikkje alltid løsningen.

Anonymous poster hash: 6a715...0e7

Skrevet

Slik skal du gjør med alkoholiker og kast ut. Problemet borte. Alkoholiker og rusa person behøver ikkje det løse problemet. Sette krav er ikkje alltid løsningen.

Hæh?

Anonymous poster hash: 5e51e...2a8

Skrevet

Det var helt uforståelig...

Anonymous poster hash: 67c9c...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...