Gå til innhold

Nytt studium i 40-årene?! Gull eller galskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hvor jeg bor er det mulig å ta en spennende bachelorutdanning (jusrelatert) som jeg sikler på. 

Har høy utdanning på masternivå fra "ungdommen" og syns det er gøy å lære nye ting. 

Kan ha mulighet til deltidsjobb/helgejobbing som er greit betalt som student. 

Noen som har erfaring med studier midt i livet, enten for første eller andre gang (eller tredje!)? 

Barn, mann, dyr og hjem kan takle dette greit. Det som holder meg mest tilbake er vel tanken på å gå ned en del i lønn + det å bli sett på som gammal kjerring av medstudenter. Sistnevnte får ikke styre meg, men jeg innser jo at jeg ikke er 22 1/2 år lengre...

Anonymous poster hash: 7751a...510
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Er også i 40-årene....

Anonymous poster hash: c74c0...5b5

Skrevet

Vil du bytte beite? Få bedre jobbmuligheter? Hva er det du ønsker å åpne med ny utdanning? Høres ut som om du gjør det for moroskyld, og da ser jeg ikke helt poenget med det.

Anonymous poster hash: b36ff...098

Skrevet

Gull! 

Jeg gjør det samme - tar master nå mens jeg er i 40-årene. 

- og her sitter jeg, og skal skrive eksamensbesvarelse...  :eeeh:

Anonymous poster hash: 41799...715
Skrevet (endret)

Arbeidslivet er sjukt langt så det er ingen grunn til å ikke gjøre det man har lyst til underveis.

Endret av sug lut
Skrevet

Man blir aldri for gammel til å studere! Du har jo 20-30 år igjen av arbeidslivet, så hopp i det! Så heldig du er!!😊

Skrevet

HI her igjen.

Takk for mye oppmuntring. Gøy å høre at andre også tenker på det samme. 

For ordens skyld, til anonym 12:43, jeg gjør det ikke for moro skyld. Jeg syns det er moro (og utfordende og slitsomt) med studier. Samtidig er jeg blitt så gammel og klok at jeg forstår at en slik investering bør også bære seg, økonomisk og faglig. 

Jeg er samfunnviter i bånn og fatter mer og mer interesse for (blant annet) arbeidsrett. Spennende felt og, dessverre, en del Texas i arbeidslivet. I tillegg passer utdanningen inn i det jeg allerede har av akademisk bagasje, slik at jeg vil styrke min posisjon i arbeidslivet uansett. Som samfunnviter har jeg allerede hatt flere jobber som omhandlet oppfølging og saksbehandling opp mot ulike lovverk, så min erfaring er at god kunnskap om lover og regler er bra å ha. Så er jeg heldig som (muligens) kan studere fulltid en periode. 

Skrevet

Gull! 

- og her sitter jeg, og skal skrive eksamensbesvarelse...  :eeeh:

Masse lykke til med eksamen og videre studier! Hva tar du master i? HI

Skrevet

Gull!

- og her sitter jeg, og skal skrive eksamensbesvarelse... :eeeh:

Masse lykke til med eksamen og videre studier! Hva tar du master i? HI

Samfunnsfagsdidaktikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...