Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er redd jeg har hjertefeil,har alle symptomer og har grunnlag for det...hva må legen sjekke for å finne ut av det? Anonymous poster hash: 7b289...408
Tantrum Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Finnes MANGEtyper hjertefeil, så legen er stedet å gå. De vet hva de må gjøre
TPK Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Det vet vel legen. Ekg tipper jeg, og ultralyd.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Hvilken type hjertefeil og hvorfor det? Legen vil uansett være stedet og starte. Avhengig av hva du mener du har - lytte på hjertet, ta puls, ta blodtrykk, EKG, hjerterytmeovervåkning over tid, ultralyd, evt blodprøver. Anonymous poster hash: 62d4e...0b8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Har tatt ekg, men fant ikke noe, det er bytting av leger hele tiden så det er så vanskelig å bli oppfulgt...har smerter og er redd, men jeg er jo så ung sier de...lurer bare på hva neste steg etter ekg er..kan de sjekke årene?om det er tett? Anonymous poster hash: 7b289...408
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Sting i hjertet til tider, gått i et år med vondt i venstre bryst med stråling ut i venstre arm,siste par ukene har pusten vært rar..må hoste noen ganger når jeg puster,føler jeg ikke får pustet skikkelig!!vondt i kjevebenet, har hatt vondt under brystet også,øvre mageregionen eller noe slikt...har hjertefeil i familien i tillegg til at brystbenet mitt går innover(traktbryst)noe som KAN presse på hjertet... Anonymous poster hash: 7b289...408
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Følee meg sliten og får hjertebank Anonymous poster hash: 7b289...408
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Redd for å ikke bli tatt på alvor pga alder...men NOE må være galt Anonymous poster hash: 7b289...408
SuperFries Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Hva har legene gjort? Hva sier de? Og kan det være angst for hjerteproblemer som gir deg disse symptomene?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Vil ikke si at det er angst.Går ikke rundt å tenker på det.Legene har tatt treningsekg og vanlig ekg.Men de mener jeg er for ung til å ha hjerteproblemer...........(selv om vi har mistet barn i familien med hjertefeil og jeg har flere søskenbarn med hjertefeil).... Anonymous poster hash: 7b289...408
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Sting i hjertet til tider, gått i et år med vondt i venstre bryst med stråling ut i venstre arm,siste par ukene har pusten vært rar..må hoste noen ganger når jeg puster,føler jeg ikke får pustet skikkelig!!vondt i kjevebenet, har hatt vondt under brystet også,øvre mageregionen eller noe slikt...har hjertefeil i familien i tillegg til at brystbenet mitt går innover(traktbryst)noe som KAN presse på hjertet... Anonymous poster hash: 7b289...408 "Sting"/lynende følelser er ikke typiske hjertesmerter, det er som oftest muskulært. Vondt i venstre bryst og stråling ut venstre arm kan også være muskulært. Rar pust kan være ekstraslag, særlig hvis det føles som det går opp i halsen/du må hoste samtidig (har det selv, har våknet med det innimellom, føles som at brystkassen skal eksplodere - plagsomt og skummelt, men ikke farlig). Traktbryst skal vel være ganske ille før det presser på hjertet? Med traktbryst er det vel ganske mye/rar belastning på musklene, som igjen kan gi deg plager. Du har tydeligvis vært utredet, og slår deg ikke til ro med det. Hva skal til for at du slår deg til ro? Sett at du blir henvist til angiografi (undersøkelse av blodårene rundt hjertet), og de ikke finner noe - hva da? Anonymous poster hash: 62d4e...0b8
februarprins2013 Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 jeg har medfødt hjertefeil, og ingen symtomer du har stemmer med det,men som andre har skrevet så er det mange typer, gå til legen du
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 Jeg fikk beskjed når jeg var 12 at det måtte følges opp,noe det ikke har blitt gjort.hvilke symptomer har du med hjertefeil? Anonymous poster hash: 7b289...408
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 Bumper den.... Anonymous poster hash: 7b289...408
februarprins2013 Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Jeg fikk beskjed når jeg var 12 at det måtte følges opp,noe det ikke har blitt gjort.hvilke symptomer har du med hjertefeil? Anonymous poster hash: 7b289...408 eneste jeg merker nå er mest at jeg blir andpusten hvis jeg trener,eller går fort eller i trapper ! har en sjelden gang hjerteforstyrrelser, altså at hjerte banker forferdelig fort, jeg blir uvel og kaster opp,så er ting bra igjen. Hadde mye mer plager som barn/tenåring enn som voksen. hadde lungebetennelse hver år fra jeg var 2 til 16, mye hjerteforstyrelser, tålte ikke alkehol eller sterk mat,det gjør jeg idag
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 EKG eller EKG under trening viste ingenting på meg. Var ikke før jeg var på ultralyd at de så feilen. Heldigvis ikke noe alvorlig så lenge jeg passer på helsa og jeg enda er ung. Mulig vil jeg få problemer når jeg blir godt voksen, men foreløbig ser det fint ut. Dra til en privat lege. Flinkere, kjappere og mer seriøse. Anonymous poster hash: 4dc08...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå