Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Mine barn er invitert til juleverksted hos min samboers mor. Hans barn skal også dit, når hans datter på 9 år fikk vite at mine skal være med i år gikk hun helt i vranglås. Kom med det ene motargumentet etter det andre. Kjenner meg dårlig jeg nå, og vil heller finne på noe annet med mine. Ungene har et ellers så godt forhold de sammen. Hva tenker dere? Ville dere gått eller funnet på noe annet? Anonymous poster hash: 75282...bcc
TPK Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Ville gått hvis barna dine vil. Tullete hvis 9-åringen skal få diktere for hele familien.
skinnfilla Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Har en 9 åring i hus, de er ikke særlig artige. Hun vil helst ikke ha med egne søsken en gang! Da er det uffing og klaging. Går seg til og de koser seg sammen uansett. Ikke la henne diktere og styre, slå gjennom med at alle er invitert og om hun ikke vil kan hun la være. Tror ikke fet har noe å si om det er stesøsken eller ei.
Gjest Muji81 Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Jeg ville snakket med bestemoren som skal arrangere juleverkstedet. Og samboeren din. Kan jo på en måte skjønne 9-åringen som vil ha bestemoren sin alene, samtidig som jeg som voksen tenker det ville vært kjempefint for hele storfamilien å Gjøre det sammen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Hadde bedt henne ta seg sammen, og reist alle sammen. En 9 åring bestemmer ikke slikt. Anonymous poster hash: e01d7...e3b
Gjest Muji81 Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Hadde bedt henne ta seg sammen, og reist alle sammen. En 9 åring bestemmer ikke slikt. Anonymous poster hash: e01d7...e3b Få i såfall faren til å ta kampen...så blir du ikke den slemme stemoren
amandine Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 En niåring kan ikke bestemme slikt, men en niåring har lov til å ønske seg litt alenetid med besteforeldrene. Det er vel og bra med storfamilie, men egentid med bestemor er utrolig deilig!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 kan det være en grunn til at hun "slår seg vrang"? kanskje trenger denne 9åring litt egentid, uten bonussøsken? noen ganger er det godt å være alene å finne på noe med besteforeldre. men kanskje det går ann å lage en avtale med henne, og fortelle at dere forstår at hun vil dit alene, men akkurat denne gangen passer det dårlig, men at dere kan avtale med bestemor og bestefar at de kan gjøre noe alene siden, eller at dere drar hjem før så kan hun få være igjen litt alene? Barn er jo ikke slemme, er som regel en grunn til at dem blir "vrange", og her høres det ut som det ligger mer bak. har hun helsøsken? om hun ikke har, så husk at hun har vært enebarn frem til du med dine barn flyttet inn, er en omstillingsprosess det også. Anonymous poster hash: 130b1...c02
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Hva du legger i å slå deg vrang vet jeg ikke, men jeg kan skjønne ar hun reagerer. At hun "tør" si ifra om følelsene sine er heller ikke bare negativt. Det spiller veldig mye inn her. Er dette en tradisjon hun og besteforeldrene har? Er hun lite hos far mens dine nå bor med faren hennes? Ser dine barn på den måten hennes besteforeldre mer? Anonymous poster hash: 9e366...f37
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Kan hun evt få være igjen lenger? Uten de andre barna? Anonymous poster hash: 44513...453
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Hun har helsøsken som også skal dit, samt kusin og fetter. Jeg kan fint forstå at hun vil ha egentid for seg selv. Hun er sur og gretten hvis mine barn er hos faren, da har hun ingen å være med sier hun. Føler at ingenting er godt nok. Vurderer å holde mine tilbake, slik at dem alene kan ha juleverkstedet. Jeg kan ta mine på kino og se julekongen, kjekt det og. Men igjen, da blir hun andre sur for hun ikke får se den. Anonymous poster hash: 75282...bcc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Etter mye hyl og skrik nå i mellomtiden blir det til at mine ikke blir med. Faren ville ikke ta kampen da det ikke var han som inviterte til dette. Så sånn er det. Hi Anonymous poster hash: 75282...bcc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Makan til bortskjemt drittunge. Det får da være måte på diktering av hele familien. Det er vel ikke snakk om at stesøsken er med henne dit hele tiden, dette er vel bare noe som skjer svært sjeldent? Idiotisk å la henne ødelegge for alle. For en tafatt far også da. Lar ungen hyle og holde på og få viljen sin til slutt. Lykke til med tenårene. Anonymous poster hash: ef899...4bb
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Makan til bortskjemt drittunge. Det får da være måte på diktering av hele familien. Det er vel ikke snakk om at stesøsken er med henne dit hele tiden, dette er vel bare noe som skjer svært sjeldent? Idiotisk å la henne ødelegge for alle. For en tafatt far også da. Lar ungen hyle og holde på og få viljen sin til slutt. Lykke til med tenårene. Anonymous poster hash: ef899...4bb Drittunge faktisk. Og hva vil du kalle deg selv med rt slikt utbrudd? For barn som opplever å få "søsken" tredd nedover hodet på en kan det være greit og ihvertfall få ha tradisjoner med besteforeldre i fred. Anonymous poster hash: 9e366...f37
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 Så hennes helsøsken, fetter og kusine har hun bestemt skal være med, men hun vil ikke ha med stesøsken så de må bli hjemme?! For en dott av en far og her kan faktisk besteforeldre ( som inviterte) komme på banen og si alle eller ingen! Anonymous poster hash: 4d2ed...458
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 For en elendig løsning. Det hadde vel vært bedre om hun kunne sove over hos besteforeldrene en gang før jul eller funnet på noe annet med dem. Anonymous poster hash: b4d9a...c9d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 Fantastisk en 9 åring fikk lov å utestenge andre barn fra dette. Hadde det vært min unge hadde hun fått klar beskjed at enten slutter du med klaginga eller så blir DU hjemme og de andre drar uten deg. Og for en far som tillater at barnet hans holder på slik. Jeg må innrømme at hadde min samboer tillat noe slikt hadde jeg mistet respekten for han og jeg hadde det skjedd flere ganger at han tillot det hadde det faktisk vært kroken på døra. Hvordan tror du det føles for dine barn at ste søsken kan skrike gjennom at de ikke skal få lov å være med på ting? Samme hvor mye du finner på andre ting med de og de koser seg med deg vil hva som skjedde alltid ligge i bunnen, hva gjør det med deres egenverd? Og si meg tror far det blir enklere neste gang barnet hans bestemmer at hun skal utelate ste søsknene? Hun har fått vilje si en gang med å bare skrike og styre høyt nok og lenge nok, nå vet hun at hun får det som hun vil bre hun holder ut lengre en pappa. Anonymous poster hash: b416e...2ab
februarprins2013 Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Her burde dere bare latt henne holde på, er ikke en 9åring som skal bestemme altså, da kunne hun blitt holdt hjemme
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 Noe sier meg at dette ikke er første kampen hun har vunnet, og kommer garantert heller ikke til å bli den siste så lenge far føyer henne Anonymous poster hash: 88379...c09
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #20 Skrevet 6. desember 2015 Dette må være troll... Hva var argumentene da? Uansett så må niåringen her ta den diskusjonen med sin bestemor, siden det var hun som inviterte! Anonymous poster hash: f217e...444
Heisveisen Skrevet 6. desember 2015 #21 Skrevet 6. desember 2015 Husk bare at unger i den alderen ikke er mestre i kommunikasjon. Det som kommer ut som surhet og tverrhet kan egentlig være såre reaksjoner på å få livssituasjonen sin endret. Hun bestemte Ikke at hun skulle få "stesøsken" som kommer og går. Det gjorde dere. Husk det når hun virker vanskelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå