Gå til innhold

Baby 6mnd sove ute i vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne med å la lillejenta ta blundene ute på verandaen, slik at hun skal få så god søvn som mulig. Har jo hørt så utrolig mye om hvor sunt og bra det er å la de små få sove i frisk luft...

Jeg har trådløs babycall med kamera som jeg har kjøpt inn mtp sånt som dette, så jeg får fulgt godt med henne hele tiden.

MEN jeg lurer bare på:

Hva pleier man å kle på ungen?

Sover babyen med litt klær, pluss tykk pose eller dyne?

Hvor kaldt ute er FOR kaldt til å la henne sove ute i vognen?

Noen som vil dele erfaringer og tips med meg? Er som dere skjønner helt grønn på dette, og vil ikke gjøre noe feil..

Anonymous poster hash: a4466...158
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke gjort så mye feil 😃 Ved -10 eller kaldere skal de ikke sove ute. Nå bruker vi pose, og kun body/strømpebukse + tynn lue. Bor på østlandet, her er det mellom 0-5 grader nå. Hun er passe varm når vi tar henne opp etter søvn (kjenn etter i nakken, er baby varm og svett i nakken har du på for mye). Når det blir litt kaldere vil jeg gå over til ullundertøy, og ved full vinter har hun en tynn ulldress også. Du må nesten bare prøve deg fram, er baby kald vil hun mest sannsynlig skrike ☺️

Anonymous poster hash: 91426...76c

Skrevet

Mine babyer har sovet ute fra de var 3 mnd (da var det mai måned) og 2 mnd (da var det juni).

Yngste er nå 7 mnd og har på henne en god ulldress, strikka lue, votter og lester inni vinterposen.

Jeg praktiserer regelen med at de kan sove ute til det er 10 minusgrader. Er det mye vind og beinkaldt lar jeg henne sove i vogna i yttergangen med vinduet litt på gløtt så hun får den friske lufta hun sover så godt i.

Bor i Nord-Norge :)

Anonymous poster hash: 7c5ca...4e0

Skrevet

De kan sove ute ned til ca -5 grader. Jeg har hatt på en ulldress eller fleecedress i posen på vinter Under har jeg variert etter temperatur. Ullundertøy på kalde dager, og noe på hendene og en ulllue. Sjekk i nakken om det er passe temperatur

Anonymous poster hash: 4b929...f38

Skrevet

Min har sovet ute i 11-12 minus. Men da har det ikke vært vind. Når det er så kaldt så har jeg på ullundertøy og ulldress. Lue, gjerne tynn ull med hals og votter.

Er det mildere så er det nok med kun ullundertøy i posen og votter og lue.

Min sov ute fra 2 mnd.

Anonymous poster hash: ca2b7...878

Skrevet

Ok, takk for gode svar! Her er det mellom 0-2 grader nå, så skal kle på henne tynn ull, tynn lue og den gode vognposen, og sjekke henne undreveis:)

Anonymous poster hash: a4466...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...