Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Har grått i 5t nå vært sånn hele uken. Vi tar annenhver natt, men jeg hører gråten gjennom øreproppene. - får mme - gir malt - gir semperdråper - gir NANHA1 for 2.dagen (prøvd NAN1 og HIPP1) - raper etter måltid - sykler med bena ofte pga uro og magesmerter hele døgnet - sover best om dagen, hvorfor? Marerittet starter 21-22 på kvelden - alltid! - er mye hard i magen tross malt hele vegen Det er min natt natt til mandag og jeg tror jeg kommer til å få panikk i morgen kveld. 2.barnet og jeg takler barnegråt dårlig (førstemann sov ikke hele netter før 2-2,5-års alder fæl tid). Tenker å prøve manuellterapeut eller kiropraktor, og minifom, men hvor lenge må man gi NANHA1 tid til å "virke"? Legen sa at hvis ikke det virker tilfredsstillende frem til jeg skal ha legetime om noen uker, skal jeg få mme på resept. Det er melkeallergi i familien. Hva annet kan vi gjøre? Ingenting hjelper av byssing og bæring og det andre jeg har nevnt. Sover ekstremt lett, skal veldig lite til for å vekke og. Anonymous poster hash: bd021...8ac
Kjerringa med agurken Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Har grått i 5t nå vært sånn hele uken. Vi tar annenhver natt, men jeg hører gråten gjennom øreproppene. - får mme - gir malt - gir semperdråper - gir NANHA1 for 2.dagen (prøvd NAN1 og HIPP1) - raper etter måltid - sykler med bena ofte pga uro og magesmerter hele døgnet - sover best om dagen, hvorfor? Marerittet starter 21-22 på kvelden - alltid! - er mye hard i magen tross malt hele vegen Det er min natt natt til mandag og jeg tror jeg kommer til å få panikk i morgen kveld. 2.barnet og jeg takler barnegråt dårlig (førstemann sov ikke hele netter før 2-2,5-års alder fæl tid). Tenker å prøve manuellterapeut eller kiropraktor, og minifom, men hvor lenge må man gi NANHA1 tid til å "virke"? Legen sa at hvis ikke det virker tilfredsstillende frem til jeg skal ha legetime om noen uker, skal jeg få mme på resept. Det er melkeallergi i familien. Hva annet kan vi gjøre? Ingenting hjelper av byssing og bæring og det andre jeg har nevnt. Sover ekstremt lett, skal veldig lite til for å vekke og. Anonymous poster hash: bd021...8ac Høres ut som kolikk :/ prøv kiropraktor og minifom. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Kiropraktor hjalp for oss. Men det er viktig å gå til en som vet hva han driver med Du kan se på legelisten.no eller spørre litt rundt etter andre folks erfaringer. Pass på at du får sove på dagtid så du får ladet opp. Det er tyngre og takle gråt når man er sliten. Kanskje må mannen hjelpe deg litt, og ta over en times tid i løpet av natten. Blir du veldig utslitt kan du be legen sykemelde deg og skrive erklæring til NAV at du ikke er i stand til å ta deg av barnet på grunn av utmattelse og depresjonsfølelse. Så kan mannen din søke nav om å få overta permisjonen mens du er sykemeldt. Be om hjelp fra familie og venner. Dette er ikke tiden for å være stolt og sta. De fleste er glade for å kunne hjelpe. Alt som kan avlaste deg er bra. At de passer begge barna et par timer en ettermiddag så du får hvile. Hjelpe deg med matlaging, brødbaking eller noe. Handle for deg. ++ Håper det går over snart. Lykke til! Anonymous poster hash: 65af4...e92
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Forsøkt manuellterapeut? Min venninne hadde et barn som deg. Jeg ble med henne til behandling da hun var så trøtt og sliten så jeg kjørte. Barnet hadde låsninger i ryggen (husker ikke helt hva han sa) men det var så merkelig. Barnet var veldig utilpass og når han behandlet barnet som kom først den største prompen jeg noen gang har hørt et så lite barn lage og så bæsjet han bleia virkelig stappfull. Måtte stelle og skifte midt i behandlingen. Da jeg fikk min minste var jeg hos samme manuellterapeut fordi hun ikke ville ligge i senga. Og våknet hvert 15. minutt og gråt hele natten. Hun hadde det han kalte kiss2. Hun klarte heller ikke å løfte hodet når hun lå i mageleie. Bare hylte på magen. Samme kveld etter første behandling løftet hun hodet for første gang og vi fikk et stort smil. Anonymous poster hash: 4036d...089
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Prøv svøp babyen, de liker å ha det trangt slik de hadde i magen til mamma'n! Mest sannsynlig vil babyen bli rolig av det :-) ta ett teppe og svøp. Ikke stramt! Anonymous poster hash: f95de...ccc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Prøv svøp babyen, de liker å ha det trangt slik de hadde i magen til mamma'n! Mest sannsynlig vil babyen bli rolig av det :-) ta ett teppe og svøp. Ikke stramt! Anonymous poster hash: f95de...ccc Funker ikke. Anonymous poster hash: bd021...8ac
SuperFries Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Hvis det er kolikk, så er det ikke noe som tar det. Man må leve med det til det går over. Forsøk å få noe avlastning. Det er mitt beste råd.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Stille reflux? Anonymous poster hash: 512aa...fce
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Les deg opp om refluks og vær klar over at det som nevnt over også finnes stille refluks. Da er symptomene litt annerledes enn ved vanlig refluks. Babyen gulper lite, svelger det meste ned igjen og går derfor opp i vekt som normalt. Kan jo være mme han reagerer på også. Kumelkallergi? Anonymous poster hash: b0ff2...de5
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Signerer hun som nevner manuellterapeut. Utrolig hvor mye magesmerter låsninger i ryggen kan gi. Vi fikk en helt annen baby etter behandling hos manuellterapeut Anonymous poster hash: e1c92...e85
inchi Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Aller først ta deg en tur til kiropraktor eller manuellterapeut som er spesialist på spedbarn. Vår første var slik, og vi prøvde alt du har ramset opp. Ingenting hjalp. Vi var "dumme" nok til å høre på lege og helsesøster som overbeviste oss om at det ikke var låsninger, og at dette var helt normalt for så små babyer. Fikk bare beskjed om at det ville gå over i løpet av 3-4 mnd. Når vi endelig dro til kiropraktor, så fant han mange låsninger i både rygg, nakke og hofter. Han mente disse hadde vært der helt siden fødselen... Vi angrer sånn på at vi ikke dro til ham tidligere. Så jeg ville først fått utelukket låsninger, og deretter fortsatt å prøve ut andre ting. Lær deg å massere/trykke på magen på ulike punkt med klokken for å hjelpe til med å presse luften ut av tarmen. Sykle med beina. Massere under fotbladet med klokken. Fortsett med NANH1. Håper det ordner seg, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Har du prøvd the hold? 😊 Kanskje verdt å prøve...? http://www.today.com/parents/pediatrician-shows-how-calm-your-baby-seconds-hold-t59466 Anonymous poster hash: 33334...2b5
Ylva og Mathilde Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Kjøp like godt Nutramigen med en gang, så slipper du å lure på om det er kumelk babyen reagerer på.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Høres ut med kolikk. Ville prøvd mme uten melk også. Den kan kjøpes uten resept, men er dyr. Uansett verdt forsøket. Anonymous poster hash: e90c8...e18
Oktavia Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 Barnet værer også at du blir stresset og gruer deg. Dine følelser påvirker barnet. Få litt hjelp og prøv å hvile ut.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 Han er ikke sulten da? Gi mindre men hyppigere måltid? Anonymous poster hash: 401f4...7ef
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 Ikke ta babyen med på butikken I allefall! Anonymous poster hash: 12430...3a3
Mostly Harmless Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har bare tips for å takle gråten. Om dere må bære mye, prøv bæresele. Ikke alle godtar det, men god avlastning om det går. Hørselsvern. Gjerne med ørepropper inni, eller musikk/lydbok. Føles litt fælt å "stenge baby ute", men du blir ikke like fort koko. Sov når du kan. Ta imot all hjelp du kan få.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 Takk for mange gode tips Anonymous poster hash: bd021...8ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå