Gå til innhold

Babyen skal testes for reflux. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg litt til at den slangen skal ned.

Hvilke symptomer hadde barnet?

Her er det at hun spiser dårligere, gulper masse, veldig urolig søvn om natta (vrir og kaster mye på seg, gråter i søvne, virker generelt plaget av noe, virker frustrert fordi hun ikke får sove ordentlig), sover bare korte dupper på dagtid, type 15 min. Men er ikke uthvilt da. Hører/ser hun svelger unna noe som jeg tror er gulp som ikke kommer helt ut. Hoster/harker mye (slim i halsen?)..

Men legger på seg. Har lagt seg litt under strekene på kurven, så liten jente.

Hun er 6,5 mnd.

Andre med barn med reflux som kjenner igjen noe av dette?

Anonymous poster hash: 6f7d7...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn var 1,5 år da hun fikk reflux. Gikk kjempefint med den slangen. Hadde en 24-timers måling hvis jeg ikke husker feil. Ingenting å grue seg for.

Nå var hun eldre, men symptomene var oppkast, diaré, feber, slapphet, ingen matlyst.

Anonymous poster hash: 56a52...4c6

Skrevet

Takk for svar!

Har barnet vokst det av seg? Leser at de ofte vokser det av seg ved 18 mnd.

Skrevet

Hun var 4 år da hun vokste det av seg. Fikk medisiner og måtte unngå melk.

Skrevet

Takk for svar.

Her går det i neocate nå, gjort det i 2,5 uke men merker ikke noe forskjell egentlig..

Har noe utslett som kommer og går, men virker ikke som det henger sammen med melk/ikke melk.

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke at det var melk som trigget det. Måtte kutte ut melk (og tomat) veldig lenge for å få effekt. Merket det etterhvert som vi var flinke på melkefritt kosthold hjemme sluttet hun å kaste opp, men fikk hun i seg melk i barnehagen kastet hun opp på nytt. Oppkastet kom på natta eller når hun sov (hvis hun lå med hodet lavt)..

Skrevet

Å ja. Det tok lang tid før dere så bedring ja. Men om det er reflux så vil vel ikke melkefritt i seg selv gjøre henne helt bra.

Har tenkt at det kanskje er melkeallergi de også tester for. For mener jeg har lest at mange med reflux også har melkeallergi.

Her har hun ikke fått i seg noe melk de 2,5 ukene.

Men lurer veldig på hva det kan være om det ikke er reflux. Hun virker plaget. Hard mage her, så må bruke en del malt.

Skrevet

Gikk veldig bra med den slangen her. Det er en fordel at hun bare er 6 mnd. Enklere da.

Anonymous poster hash: 8e28b...5b4

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Vår var 16 mnd da han ble testet. Harket litt da de førte ned slangen, ellers uproblematisk. Han brydde seg ikke om slangen i det hele tatt, ei heller den sekken de må ha på seg med selve måleappartet. Så målingen gikk uten problemer :) Vår fikk påvist 15% refluks, over 300 oppstøt i døgnet. Han er 8 år nå og fikk påvist 5%, så han går fremdeles på medisiner. Men etter oppstart av medisiner forsvant symptomene så og si over natta :)

Masse lykke til, dette vil gå kjempefint :)

Skrevet

Takk for svar!

Ja det går nok bra ☺

Skrevet

Vi startet med medisiner på eldste ved 6 mnd, og yngste ved 4 mnd. Stille refluks hadde de begge. Der er når de gulper opp og svelger ned igjen. Og dermed legger på seg relativt greit. Ingen av mine sov noen ting, annet enn ved intens vugging. Dag og natt. Etter et par dager med medisiner, fikk vi en ny verden. Tok test på eldste, men den slo ikke skikkelig ut. Er ca 50/50 sjanse for at det viser riktig, iallefall når de er små. Gikk veldig greit med selve slangen og målingen. Eldste fikk litt beroligende, slangen gikk ned greit, røntgen gikk fint og ingen reaksjon eller plukking mens den var der.

Anonymous poster hash: e915f...282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...