Gå til innhold

Når hadde dere tatt turen til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4-åringen har feber på 39,5. Er grøtete i stemmen, jeg ser hvite prikker på mandlene og er ikke forkjøla. Jeg mistenker halsbetennelse igjen. Er de samme symptomene igjen.

Hvor lenge ville dere sett ann, når dere er ganske sikre på at det er halsen?

Anonymous poster hash: 4ce0b...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor le ge er det siden sist halsbetennelse? Fikk han antibiotika da? Hvis det var nettopp og han har gått på medisin ville jeg gått til lege i morgen. Da er det kanskje noe annet. Ellers vil de vel at man venter 2-3 dager før de gir penicillin, for å se om kroppen klarer å ordne opp selv. Så ville kanskje ventet til mandag da.

Skrevet

Det er ca. to mnd siden sist runde. Da fikk han penicillin. Det er tredje dagen med feber i dag.

Dra på legevakt i morgen eller vente til mandag?

Hi

Skrevet

Da tror jeg at jeg ringer legevakt i morgen. Han har hatt flere halsbetennelser, og dette ligner veldig.

Skrevet

da tror jeg du skal få en undersøkelse av en øre-nese-hals spesialist, og få en vurdering på fjerning av mandlene.

Anonymous poster hash: e0bd9...b75
Skrevet

Når sønnen min var rundt 1,5 år hadde han halsbetennelser som kom igjen og igjen. Hadde vel 3 antibiotikakurer på bare noen mnd. Så når han fikk feber og tegn på halsbetennelse like etter endt kur så dro jeg på legevakten. Snakket med de på telefonen først, de ba meg komme ned når jeg fortalte historien.

God bedring! Husker sønnen min var ganske syk den perioden. Det er nok ikke noe godt :( Han fjernet mandlene når han var 3,5 år.

Anonymous poster hash: 66612...954

Skrevet

Ja, hvis det er halsbetennelse nå igjen, så kommer jeg til å forhøre meg om fjerning av mandler. Men, det er vel et slags "krav" om at de skal ha hatt et visst antall halsbetennelser over en viss tidsperiode?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...