Gå til innhold

Blødning, graviditet. Uke 8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid i uke 8 og har hatt litt blødninger innimellom. Jeg mistet i uke 7-8 i fjor (ma) så naturligvis bekymrer jeg meg mye! Det er ikke mye blod, bare litt brunlig utflod. Har sett det kommer i sammenheng med litt neseblod. Det kan jo være tilfeldig. Noen som vet om det er dårlig tegn og jeg må på legevakt?? Ringte legen tidligere i uken, men de ville ikke ta meg inn.

Anonymous poster hash: c428a...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødde sinnsyke mengder fra uke 7 til uke 12. De vil jo ikke /kan ikke gjøre noe så tidlig, så du må nok bare vente å se litt hvordan det utvikler seg. Forhåpentligvis går det bra likevel! :-) 

Jeg er nå i uke 24 :-) 

Anonymous poster hash: 68c0a...d1a
Skrevet (endret)

Man kan ha småblødninger når man vanligvis ville hatt mensen, dvs rundt 8 og 12 uker. Kanskje det er det som skjer?

Jeg hadde blødning etter innvendig UL i uke 6 pga skjøre slimhinner, og ny blødning rundt uke 7 pga jeg sluttet med progesteron (dvs det samme som skjer når man får mensen). Men babyen har det helt fint den. Så hjerteslag for noen dager siden  :)

Endret av Pobie
Skrevet

Jeg blødde hele 1. trimester uten at det var noe galt. Uke 28 nå. :)

Men det er viktig at du får sjekket det, så ville ringt fastlegen på mandag og fått henvisning til tidlig UL. Er hverken bra for deg eller babyen at du går rundt og bekymrer deg.

Ikke rart du blir urolig når du har mistet før. Har opplevd det samme selv, og vet hvor urolig man blir.

Anonymous poster hash: 38d27...e67

Skrevet

Jeg blødde hele svangerskap,fikk menslignende blødning første 3-4 måneder og hadde brun blødning mellom! Det gikk bra begge ganger. Mine råd:

1.blødning betyr ikke MA

2.de kan ikke gjøre noe selv om dt kanskje er

3.ved stress får du enda mer blødning,så det er i ditt eget interesse å slappe av.

4. Du kan bare få ultralydundersøkelse for å se at alt er i orden men det hjelper ikke mot blødning altså

5. Forrige ma betyr ikke ma hver eneste gang

6.SLAPP AV ,SENK SKULDRENE DET VIL GÅ BRA!

Anonymous poster hash: bc976...ed4

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg er nok litt for utrolig. Vi har prøvd så lenge. Får ringe fastlegen på mandag hvis det skulle bli verre evt hvis jeg ikke klarer å roe ned. Igjen, tusen takk.

Skrevet

Forøvrig så blødde jeg ingenting da jeg mistet i fjor. De fant det ut på tidlig ul at det ikke var noe foster. Hadde symptomer og det hele frem til det.

Skrevet

Det er ikke så uvanlig med litt småblødninger. Kan være blodkar som sprekker o.l.. Har selv blødd litt i alle mine 4 svangerskap, ikke mye, bare litt rosa på papiret, bortsett fra en gang. Da var jeg i uke 16, og plutselig kjente jeg det kom en blodboble ut. Ble varmt mellom beina og jeg kjente det rant. Jeg dro på sykehuset for sjekk, og i dag er "babyen" 9 år ;)

Jeg forstår trangen til å oppsøke legen, men dessverre tar de som oftest ikke inn gravide med blødninger så tidlig. Det er ikke noe de får gjort annet enn å be deg hvile, de får ikke stoppet blødningene.

Men om du er bekymret så kontakt fastlegen på mandag.

Lykke til, krysser fingrene for at det går bra :)

Anonymous poster hash: 7c229...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...