Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg funnet grunnen til at en gutt i klassen til sønnen min konstant rakker ned på min gutt.

Grunnen er at foreldrene tror de er bedre enn meg. Faren til gutten er barndomsvenn til min enkle bror og vet om hvilke kår vi vokste opp under. Vi var en familie som ble mye snakket om på bygda og at vi "skulle bli folk" var det liten tiltro til. Jeg flyttet fra hele sulamitten og har gjort ting som ikke mange andre nordmenn har gjort og ingen andre i bygda har gjort. Jeg har ikke noen fancye titler å smykke meg med, men jeg har en helt unik erfaring som gjør meg både interessant og skremmende.

I tilfelle faren til gutten i klassen, som bare har bodd her, er det et klassisk eksempel på Bygdedyret og Janteloven. Jeg skal ikke tro at jeg er noe å det skal ikke sønnen min heller for jeg kommer tross alt fra den familien og faren til gutten kjenner jo og er tross alt smartere enn min enkle bror.

Nå er det sånn at denne gutten lærer hjemme at sønnen min er mindre verdt og de er en familie som hele tiden rakker ned andre for å fremheve seg selv så selvfølgelig lærer gutten det.

Jeg ønsker å si til sønnen min at han bare må overse denne gutten, men etter en kveld hvor denne gutten har snakket nedsettende om sønnen min så å si hele kvelden så er det jo klart at dette er krenkende. Ting denne gutten kan si er " æsj, se hvordan du spiser da!",

" hehehe, tror du virkelig at (engelsk ord) uttales sånn, passe dum du a"

"Hvis du klarer å hoppe over denne bukken så skal ihvertfall jeg klare det, da må det være enkelt"

"Skjønner du virkelig ikke dette i matten, er du dum eller, dette er jo sååååå enkelt"

Osv, kunne ha skrevet mange flere eksempler mye går på faglige ferdigheter som lesing, matte, språk, noe på fysiske ting som spising, løping, snakking og andre på utseende. Den andre gutten er flinkere, smartere og så å si feilfri ifølge seg selv. Hvis han ikke klarer å gjøre det han skal gjøre bedre enn sønnen vår så er det et utalls unnskyldninger om alt fra dårlige bein til sidevind så aldri noen innrømmelse på at han ikke klarer.

Vi har snakket med familien før å de er bare best dvs mangler selvinnsikt så vi kommer ingen vei for gutten dems har jo ikke gjort noe.. Sønnen vår er populær blant jentene, er veldig atletisk og litt karismatisk så følg følger han lett i det han gjør. Jeg tror at den andre gutten kan være sjalu, da han blir foret med at han er bedre enn min sønn og oss så kommer ikke-akademiske ting så lett for han og ikke for den andre gutten.

Dette ble veldig langt så jeg håper noen tar seg tid til å lese det hele å komme med noen løsninger til oss da dette går utover selvtilliten til vårt barn.

Anonymous poster hash: ae06d...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sønnen din en oppegående lærer? I Så fall hadde jeg bedt om en samtale og diskutert muligheten for å jobbe med klassemiljøet. Og da spesielt i forhold til denne problemstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...