Gå til innhold

Hvis man har gode karakterer i de fleste fag,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså 4 og 5, MEN 2'er i 1 fag, vil det være vanskelig å komme inn på høyskolen da? Jeg sliter sånn i matte......

Anonymous poster hash: 2ab8e...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva du vil studere. Noen høyskoleutdanninger har krav mens andre ikke har det. Jeg går lærerhøyskolen og da jeg søkte var det krav om minimum 3 i matematikk og 3 i norsk. Vi måtte også ha over 35 skolepoeng. Men vet det er andre studier som ikke har noen krav. Da skal du ha gode muligheter for å komme inn med dine karakterer.

Anonymous poster hash: ebd63...162

Skrevet

Det er vel snittet som teller. Noen studier krever også minimumskarakter i noen fag. Hva vil du ta?

Skrevet

Spørs hva du tenker å søke på? Lærerhøyskolen har krav på minimum 3 i norsk og gått opp til 4 i matematikk.

Anonymous poster hash: 2bb26...1cf

Skrevet

Du klarer å regne ut snittet ditt selv...?

Alle høgskoler har studier alle kommer inn på, og studier som krever 95 % 6- ere. 

Jus, medisin, veterinær, psykologi og journalistikk er studiene som krever høyt snitt tror jeg.

Anonymous poster hash: 9e5da...4d9
Skrevet

Sykepleier, lege, vernepleier, farmasøyt etc har medisinregning og her må du være god. Du må ha 100% på den testen.

Anonymous poster hash: 34f73...634

Skrevet

Sykepleier, lege, vernepleier, farmasøyt etc har medisinregning og her må du være god. Du må ha 100% på den testen.

Jeg hadde gode karakterer i omtrent alle fag, men fikk 3 i matte (2 på eksamen).

Den typen matte har jeg derimot alltid hatt høy skåre på og tatt lett.

Skrevet

Jeg hadde gode karakterer i omtrent alle fag, men fikk 3 i matte (2 på eksamen).

Den typen matte har jeg derimot alltid hatt høy skåre på og tatt lett.

Det kan tenkes at HI er som meg: Dårlig i svært abstrakt matte, men god i den mer konkrete og praktiske?

Skrevet

Det kommer helt an på. Hva er snittet på det du ønsker å søke på? Hva er snittet ditt? Om det er spesielle krav til matematikk, som feks i lærerutdanningen så kommer du ikke inn.

Anonymous poster hash: 99763...b5c

Skrevet

Det er snittet som teller.

Anonymous poster hash: 54c38...013
Skrevet

Det er snittet som teller.

Anonymous poster hash: 54c38...013

Ikke alltid det er bare snittet som teller. Noen utdanninger har minstekrav på 3 eller mer i matte

Anonymous poster hash: 838b7...264

Skrevet

Du klarer å regne ut snittet ditt selv...?

Alle høgskoler har studier alle kommer inn på, og studier som krever 95 % 6- ere.

Jus, medisin, veterinær, psykologi og journalistikk er studiene som krever høyt snitt tror jeg.

Ingen av disse er på høyskole.......

Anonymous poster hash: 54b5f...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...