Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 Til dere som har barn som har eller har hatt falsk krupp: har dere samsovet med dem disse nettene for å ha litt bedre kontroll? Anonymous poster hash: 62def...8e6
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Ikke først og fremst for å ha bedre kontroll, for vi hadde babycall og hørte det med en gang når det først var på vei. Men hadde han først hatt det en natt, så samsov vi resten av natten hovedsakelig fordi han ble engstelig selv og det tok tid før han ble helt bra. I tillegg måtte åpne vinduet helt for at han skulle få puste ordentlig (selv om vi hadde vært ute med ham i 30-40 minutter før vi la oss igjen), og da føltes det greit å ha ham sammen med oss så vi fikk passet på at han var varm nok. Var også greit å la ham ligge på armen til å begynne med for å ha hodet høyt. Anonymous poster hash: 1eca0...176
petitt Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 Nei,det kan bli verre da. Vi pakket ham inn i ei dyne, dro på han ei lue og satte oss ute i 10 minutter. Og så heiste vi senga opp litt i hodeenden. En gang måttr vi bruke medisiner, da fikk han puste inn adrenalindamp hos legen og fikk tabeletter. Det var første gangen han hadde kruppanfall.
Francine71 Skrevet 5. desember 2015 #4 Skrevet 5. desember 2015 Ja,har alltid sovet på samme rom som barna når det er fare for anfall. Jeg våkner med en gang av første host og får stoppet kraftig anfall raskt.
Chl85 Skrevet 5. desember 2015 #5 Skrevet 5. desember 2015 Begge vår har hatt en del falsk krupp. Vi setter oss ut i kald luft og kaldt vann hjelper også. Hvis det ikke hjelper etter å ha sittet ute i kald luft i 15-20 min, så kan det være lurt å ringe legevakten. Kan hende medisiner må til. Måtte en tur til legevakta med eldste da kald luft ikke hjalp, fikk medisiner og hun sov resten av natta uten mer krupp. Vi har ikke sovet på samme rom, men har dørene åpne og vi hører dem puste til vanlig Har ekstra kaldt rom også(hev hodeenden en del)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #6 Skrevet 5. desember 2015 Takk for svar alle sammen! Jeg la meg sammen med han, men ble kasta ut iløpet av natta da han ville sove alene.. Satte opp vinduet litt ekstra, og han har ei pute så han sover høyt med hodet allerede, så det ble heldigvis ingen flere anfall iløpet av natta. Hadde opp dørene også. Satser på at det ikke blir flere anfall Anonymous poster hash: 62def...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå