Gå til innhold

Noen som har peiling på adopsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man adoptere fra Afghanistan? Både jeg og mannen min vil så gjerne adoptere en liten jente fra Afghanistan. Jeg er klar over at man sikkert ikke kan bestemme selv om man kan få jente eller gutt. Men mannen min har vært i Afghanistan og vet hvor fælt jentene der nede har det, og har så lenge jeg har kjent han sagt at hvis han skulle adoptere måtte det være en jente derfra. Vi har to barn fra før, men jeg kan ikke bli gravid igjen av flere årsaker. Vil så gjerne hjelpe et lite barn som ikke har det godt.

Anonymous poster hash: 8e80a...539

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, trur ingen av adopsjonsorganisasjonane formidlar barn frå Afghanistan.  Berre sjekk her:  http://www.onskebarn.no/Adopsjon/?article_id=484

Norske myndigheiter krev at landet ein skal adoptere frå har eit godt utvikla system for adopsjon, slik at ein er sikker på at barn ikkje kan bli selt eller kidnappa for å tene pengar.  Difor får ein ikkje adoptere frå dei fattigaste og minst utvikla landa, der det gjerne er størst behov.  Ein del land, mellom anna mange muslimske land, har og motforestillingar mot å sende barn ut av landet for å bli oppdregne med ein annan religion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...