Gå til innhold

Dere med litt eldre barn... (5-7. kl)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt i 5 kl har mange venner. De er medxhverandre hjem etc etter skolen. Nå har jeg luftet fir en annen mamma om vi kan ha en felles greie at de kan mer enn gjerne være sammen på ettermiddag kveld...men må Først hjem hvert til sitt å gjøre lekser først.

Jeg har i høst opplevd at når de går hjem til en av de, 1-3 gutter sammen og skal gjøre lekser sammen er det slurvete gjort, mangelfullt etc.

Jeg setter høye krav til at lekser skal gjøres skikkelig og være et godt arbeide.

Heldigvis var denne mammaen enig

Anonymous poster hash: 5a3e5...197

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme regler. Blir bare tull når de sitter flere å gjør lekser. Så her må 10 åringen gjøre lekser alene ferdig før hun får ha besøk eller gå ut å leke. De har fått flere sjanser til å vise at de kan sitte sammen å gjøre lekser men der blir tull hver gang. Så nå har vi hatt det sånn en stund og det fungerer best.

Anonymous poster hash: 57226...cc8

Skrevet

Samme regel har vi. Bortsett fra hos to av venninnene som bor lenger bort. Når sønnen min er med hjem der gjør de lekser sammen og de blir fulgt opp godt av de foreldrene.

Skrevet

Her er de med hverandre hjem, men de fleste drar hjem til middag i 16 tiden og gjør da lekser samtidig. Hvis det er trening som starter tidlig drar de stort sett hjem hver for seg og gjør lekser og spiser først

Anonymous poster hash: a10af...196

Skrevet

For min sønn (6.klasse) fungerer det overhodet ikke å gjøre lekser rett etter skolen. Etter 6 timer på skolen er han lei av å sitte rolig og konsentrere seg, da er han klar for lek, latter og morro. Å prøve få han til å sette seg rett med lekser etter skolen er håpløst, da blir han så motløs, rastløs og oppgitt at leksene blir et skikkelig pes.

Her er det sånn at de gjerne leker med hverandre rett etter skolen, men alle går hjem til middag en gang mellom 16 og 17 også gjør de lekser rett etter middag. Det fungerer mye bedre, da er ihvertfall min sønn klar for å konsentrere seg litt igjen.

Han er veldig skoleflink, og jeg ønsker ikke å drepe lærelyst og et ok forhold til lekser ved å tvinge han til å gjøre lekser rett etter skolen når han er så utrolig lite motivert for det selv.

Han trener mandag og torsdag (og søndag) så de to dagene er han ikke sammen med noen rett etter skolen, da holder det med de 1,5 timene på trening sammen med kompiser.

Anonymous poster hash: 1547e...60c
Skrevet

For min sønn (6.klasse) fungerer det overhodet ikke å gjøre lekser rett etter skolen. Etter 6 timer på skolen er han lei av å sitte rolig og konsentrere seg, da er han klar for lek, latter og morro. Å prøve få han til å sette seg rett med lekser etter skolen er håpløst, da blir han så motløs, rastløs og oppgitt at leksene blir et skikkelig pes.

Her er det sånn at de gjerne leker med hverandre rett etter skolen, men alle går hjem til middag en gang mellom 16 og 17 også gjør de lekser rett etter middag. Det fungerer mye bedre, da er ihvertfall min sønn klar for å konsentrere seg litt igjen.

Han er veldig skoleflink, og jeg ønsker ikke å drepe lærelyst og et ok forhold til lekser ved å tvinge han til å gjøre lekser rett etter skolen når han er så utrolig lite motivert for det selv.

Han trener mandag og torsdag (og søndag) så de to dagene er han ikke sammen med noen rett etter skolen, da holder det med de 1,5 timene på trening sammen med kompiser.

Anonymous poster hash: 1547e...60c

Min er også faglig sterk, men regner både motivert å gjøre lekser når han kommer hjem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...