Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 Er det noe spesielt dere bruker eller er det bare makaroni? Anonymous poster hash: 1a29f...b26
MammantilNurket Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Slik gjør jeg det: Varm god olivenolje i kjele sammen med 1/2 finhakket rødløk og knust kinesisk hvitløk sammen med tørkede urter. Ha i tre bokser hakkede tomater og litt fond. Kok opp. Kjør med stavmixer og topp med litt matfløte. Smak til med litt sukker og nykvernet pepper. Toppes med sprøstekt spekeskinke, friske urter og parmesandryss. Serveres med godt brød med aioli. Bruker ikke makaroni.
MammaStine91 Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 Vi har i medisterkaker, egg og makaroni😊
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 11 dl vann. Toro gjør resten..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #5 Skrevet 4. desember 2015 Slik gjør jeg det: Varm god olivenolje i kjele sammen med 1/2 finhakket rødløk og knust kinesisk hvitløk sammen med tørkede urter. Ha i tre bokser hakkede tomater og litt fond. Kok opp. Kjør med stavmixer og topp med litt matfløte. Smak til med litt sukker og nykvernet pepper. Toppes med sprøstekt spekeskinke, friske urter og parmesandryss. Serveres med godt brød med aioli. Bruker ikke makaroni. Naaaam. Tusen takk for oppskrift den blir det idag gleder meg Anonymous poster hash: 1a29f...b26
*flux* Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Jeg har det jeg har i huset. Vanligvis løk persillerot gulrot hvitløk og hermetiske tomater. Så er hemmeligheten rød paprika. Kokes med vann og krydder og en Ts sukker. Moses med stavmikser og gidder jeg kjører jeg det gjennom en sil. Har til egg og stekte pølser eller skinke.
valnøtta Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 Slik gjør jeg det: Varm god olivenolje i kjele sammen med 1/2 finhakket rødløk og knust kinesisk hvitløk sammen med tørkede urter. Ha i tre bokser hakkede tomater og litt fond. Kok opp. Kjør med stavmixer og topp med litt matfløte. Smak til med litt sukker og nykvernet pepper. Toppes med sprøstekt spekeskinke, friske urter og parmesandryss. Serveres med godt brød med aioli. Bruker ikke makaroni. Den høres god ut Hva slags fond da? Har aldri brukt fond
soleia Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 Ungane likar den heimelaga tomatsupa best dersom eg har i raspa gulrøtter som vert mosa saman med tomatane, og ein skvett matfløyte. Då vert den meir søt og mild.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 Bruker en potet for jevnlig og to gulrøtter + løk, hvitløk, to bokser hermetiske tomater. Synes det er godt med en blanding av basilikum og timian etter en omgang med stavmikseren. Anonymous poster hash: b985d...a9c
MammantilNurket Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 Slik gjør jeg det: Varm god olivenolje i kjele sammen med 1/2 finhakket rødløk og knust kinesisk hvitløk sammen med tørkede urter. Ha i tre bokser hakkede tomater og litt fond. Kok opp. Kjør med stavmixer og topp med litt matfløte. Smak til med litt sukker og nykvernet pepper. Toppes med sprøstekt spekeskinke, friske urter og parmesandryss. Serveres med godt brød med aioli. Bruker ikke makaroni. Den høres god ut Hva slags fond da? Har aldri brukt fond Ikke vanskelig å bruke og smaker MYE bedre enn buljong. Les på flasken. Som regel 1 ss per liter annen væske
valnøtta Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Slik gjør jeg det: Varm god olivenolje i kjele sammen med 1/2 finhakket rødløk og knust kinesisk hvitløk sammen med tørkede urter. Ha i tre bokser hakkede tomater og litt fond. Kok opp. Kjør med stavmixer og topp med litt matfløte. Smak til med litt sukker og nykvernet pepper. Toppes med sprøstekt spekeskinke, friske urter og parmesandryss. Serveres med godt brød med aioli. Bruker ikke makaroni. Den høres god ut Hva slags fond da? Har aldri brukt fond Ikke vanskelig å bruke og smaker MYE bedre enn buljong. Les på flasken. Som regel 1 ss per liter annen væske Takk Hvilken som helst fond?
MammantilNurket Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Slik gjør jeg det: Varm god olivenolje i kjele sammen med 1/2 finhakket rødløk og knust kinesisk hvitløk sammen med tørkede urter. Ha i tre bokser hakkede tomater og litt fond. Kok opp. Kjør med stavmixer og topp med litt matfløte. Smak til med litt sukker og nykvernet pepper. Toppes med sprøstekt spekeskinke, friske urter og parmesandryss. Serveres med godt brød med aioli. Bruker ikke makaroni. Den høres god ut Hva slags fond da? Har aldri brukt fond Ikke vanskelig å bruke og smaker MYE bedre enn buljong. Les på flasken. Som regel 1 ss per liter annen væske Takk Hvilken som helst fond? Jeg foretrekker kyllingfond til tomatsuppe
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #15 Skrevet 5. desember 2015 Hvitløk og løk, tomatpuré, olivenolje, hakkede tomater på boks, litt vann og buljong/fond. Røde linser for fylde og litt finhakket chili. Alt moses med stavmikser. Kjempegodt, ungene sluker det! Anonymous poster hash: 76197...691
Tjofsen Skrevet 5. desember 2015 #16 Skrevet 5. desember 2015 Amerikansk grønnsaksblanding, pølsebiter, egg og makaroni. Bruker en del melk i stedet for vann for å få den fyldigere. Fikk denne hos Bestemor da jeg var liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå