Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 Jeg er arbeidsledig og dagpenger er ikke noe man blir rik på. Går så vidt det er rundt, men nå som det er jul går det ekstra mye penger selv om man har kuttet ned på gavelisten og kostnadene på gavene. Heldigvis har jeg klart å legge til side et par tusenlapper i løpet av høsten, men de er jo borte nå. Ble sykemeldt for noen uker siden og nå tuller NAV med pengene mine. Aner rett og slett ikke når det komme sykepenger inn på kontoen. Har jo også regninger som har hopet seg opp. Så jeg har ringt rundt og bedt om utsettelse inntil jeg får penger. Ene stedet ga meg faktisk betalingsfrimnd. Viste ikke at man kunne få det på lån. Men gud bedre så glad jeg ble. Men så er det div. andre ting som skal ha penger. Juleavslutning i klassen til 4. klassingen: 20kr pr. pers. Har hatt flere barn på samme skole og dette er første gang jeg har vært med på å måtte betale for å spise kaker som foreldrene har laget. Føler at vi må møte opp så da må vi jo betale også. Men tar bare med det barnet som hører til i denne klassen. De andre to er heldigvis så store at de ikke vil være med. Så er det omvendt adventskalender hvor barna skal ha med penger hjemmefra og gi til en god sak som elevrådet har bestemt hva er. Heter seg vel at barna skal jobbe hjemme for dette, men ærlig talt. Læreren sender mail og "minner" foreldrene på dette. Jeg kommer ikke til å sende med penger til dette. Så er det kunstutstilling av ting barna har laget. Her må foreldrene kjøpe kunsten til sitt eget barn. Innsamling av 250 kr som skal gå til leirskole for barna. Forskjellig tilbud til de forskjellige trinnene. Her velger jeg å vente til januar eller februar med å betale inn. Nå går ikke rett og slett. Sikkert flere andre ting som jeg ikke kommer på i farten. Prøver å fortrenge noe av det som kreves av lommeboka fornyet blir snart sprø av dette pengemaset nå. Gruver meg nesten til å åpne skolesekken til barnet for føler det nesten hver dag er ett eller annet som krever penger der. Så er det 2-3 bursdager fremover, innbydelsene er kommet og barnet gleder seg så kan ikke si nei. Er det flere som synes det er litt mye pengemas nå før jul? Anonymous poster hash: 275b7...eeb
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Å kjøpe kunst til eget barn og kake som er laget av foreldre syns jeg er drøyt. Kjøpe sin egen kake liksom, hadde ikke gjort det (og tatt det opp, jeg vet at det sitter langt inne fordi man er redd at de andre får vite at man har dårlig råd). Vi bor i byggefelt og jeg har sluttet å telle alle julekalendere, kakebokser og lodd til nabobarnas foreninger. Håndball, fotball, korps, you name it. Har sikkert gått 500 kroner om ikke mer de siste 2 uker. Igjen, vi har grei råd, men jeg skjønner godt at det ikke er gøy at man omtrent er redd å åpne døra fordi nestemann skal samle inn penger. Du har min medfølelse. Anonymous poster hash: a7369...4bd
Fandens Oldemor Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 Jøje meg, så mye rart. Trodde det var sånn at man ikke kan legge opp til aktiviteter som koster penger i skolesammenheng? Nettopp for å unngå dette!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Ja, det er ganske mye som koster.. Sjøl for oss som lever et enkelt liv ute på landet. Godene skulle vært litt jevnere fordelt! Vi som har litt til overs, skulle visst hvilken postkasse som trengte litt ekstra i disse tider... Anonymous poster hash: 72923...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå