Gå til innhold

Hvordan er det å leve med diabetes 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder man seg borte fra godteri og kaker konsekvent?

Kan noen fortelle meg?

Jeg står i faresonen for å utvikle diabetes 2 og har derfor lyst (og må!!) endre livsstil totalt.

Anonymous poster hash: d91d9...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet en del om det og vil si at med god kunnskap i bakhånd så kan du leve helt flott med diabetes 2. Med tider og studer kan du faktisk bli så flink med kostholdet at du blir kvitt diabetesen. 
Man kan spise litt kaker og godterier, men det hører til sjeldenheten (slik det burde) og burde planlegges. 

Generelt er det snakk om et godt kosthold, og det å ha kunnskapen til å regulere og holde insulinnivået stabilt. 

Kanskje du kunne fått litt veiledning hos en diabetessykepleier? 

Anonymous poster hash: 7b6a5...e30
Skrevet

Du kan snu det hvis du "bare" er i faresonen! Jeg fikk diabetes type 2 for noen år siden. Det var en kraftig vekket for meg, siden jeg var i øvre grense på normal BMI. Jeg kuttet alt av sukker og jeg begynte å trene! Jeg fulgte streng sukkerfri diett i starten, inntil jeg hadde gått ned ca 15 kg. Trening ble en del av livet mitt jeg ikke kan være foruten, og jeg ble "friskmeldt" etter et år.

Nå sjekker jeg langtidsblodsukker en gang pr år, jeg spiser helt normalt, men jeg passer på å holde vekta lav og bilringen borte med løping!

Anonymous poster hash: ffa6b...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...