Gå til innhold

Svigermor fortsetter forskjellsbehandlingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet et par innlegg her tidligere om denne forskjellsbehandlingen mellom min stesønn og vårt felles barn.

Vi har tatt det opp med de før,men de fortsetter sitt løp.

I dag kom min stesønn på 9 og fortalte at han hadde fått samme legokalender vi har kjøpt og sjokoladekalender av farmor. Vårt fellesbarn på 6 spør broren om hun har kjøpt legokalender til han også,men han får bare sjokoladekalender visstnok. Gutten ble lei seg og sa det var urettferdig.

I år skal vi feire jul hos dem,det er 4 år siden sist pga div konflikter,mye pga denne forskjellsbehandlingen. Stesønnen får enormt mange gaver av de,mens fellesbarnet et par. Nå gruer jeg meg til julaften.

Stesønnen bor her 50 %, og vi gir alltid likt være seg klær,leker osv.

Hva ville du som mor gjort i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 7f2ec...f4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke feiret jul der, hvertfall. Gir svigermor en grunn til dette?

Anonymous poster hash: 0c1eb...ede

Skrevet

Ville ikke feiret jul der, hvertfall. Gir svigermor en grunn til dette?Anonymous poster hash: 0c1eb...ede

Grunnen har vært at fellesbarnet er så liten,men nå er han ikke det mer. Har mest lyst å sende en mld til henne,men skal la det være.

Skrevet

Jeg forsto ikke helt det med kalenderene. Har stesønnen deres to like legokalendere som åpnes hver dag hos dere?

Anonymous poster hash: f693e...f05
Skrevet

Jeg forsto ikke helt det med kalenderene. Har stesønnen deres to like legokalendere som åpnes hver dag hos dere? Anonymous poster hash: f693e...f05

Nei,han har en hos oss som han tar med når han skal hjem til moren. Farmor har nå kjøpt en lik (spurte ikke faren hva vi hadde kjøpt,eller om vi hadde kjøpt),hun har bare kjøpt en slik til det ene barnebarnet,og det er sårt for han på 6 at han ikke får det samme eller tilsvarende av besteforeldrene som broren gjør.

Skrevet

Jeg syns mannen din skal ringe de og snakke med de. 

Klarer de ikke behandle barnebarna likt ville jeg droppet jul hos de for all tid.

Anonymous poster hash: 1d55d...517
Skrevet

Jeg synes en viss forskjellsbehandling er normalt. Men det skal ikke være slik at ditt barn får én gave og stebarn fire.

Her har vi løst det slik at når de vil ha med bare barnebarn og ikke bonusbarnebarn gjøres det når den andre ikke er hjemme.

De får like gaver og mine foreldre velger å spare penger til mitt barn fremfor denne synlige forskjellsbehandlingen.

Anonymous poster hash: 45056...8a6

Skrevet

Enig med nr. 6. Du og mannen må stå sammen om dette og gjøre det klart at dere ikke aksepterer forskjellsbehandlingen noe mer. Enten gir de noenlunde like gaver til barna, eller så får de la være. Det må ikke være 100 % likt bestandig, men likt nok til at barna ikke oppfatter det som forskjellsbehandling!

Jeg hadde ikke feiret jul med dem om de ikke garanterte at de har forstått poenget.

Og jeg ville nok ha blitt veldig tydelig og spurt dem hvordan de ønsker å fremstå som besteforeldre. Er det greit for dem at 6-åringen tror de er mindre glad i ham enn i 9-åringen? Er det greit for dem å gang på gang såre 6-åringen?

Dere må stoppe dette nå, for jeg vil tro at forskjellen blir tydeligere jo større de blir. Dere risikerer også splittelse mellom barna etter hvert. Vil tro besteforeldrene vil prøve å gi penger til eldstemann etter hvert for å lure til ham mer på en annen måte. Da må eldste holde det hemmelig, men det vil han jo ikke greie på sikt, og da splittes søsknene.

Anonymous poster hash: 7dac0...5eb
Skrevet

Jeg synes en viss forskjellsbehandling er normalt. Men det skal ikke være slik at ditt barn får én gave og stebarn fire.

Her har vi løst det slik at når de vil ha med bare barnebarn og ikke bonusbarnebarn gjøres det når den andre ikke er hjemme.

De får like gaver og mine foreldre velger å spare penger til mitt barn fremfor denne synlige forskjellsbehandlingen. Anonymous poster hash: 45056...8a6

Ingen av barna er bonusbarnebarn,begge er barna til sønnen deres.

Skrevet

De får like gaver og mine foreldre velger å spare penger til mitt barn fremfor denne synlige forskjellsbehandlingen. Anonymous poster hash: 45056...8a6

Men, en er fra det første og kanskje i dems øyne "ekte" forholdet, mens det nye liksom bare er der?

Fy faen for ei FITTE! 

Sett foten ned - det er deres ansvar som foreldre - også kan de sitte der å surne for seg sjøl. Hadde ikke latt dem få treffe noen.

Anonymous poster hash: 44e61...fc4

Skrevet

Enig med nr. 6. Du og mannen må stå sammen om dette og gjøre det klart at dere ikke aksepterer forskjellsbehandlingen noe mer. Enten gir de noenlunde like gaver til barna, eller så får de la være. Det må ikke være 100 % likt bestandig, men likt nok til at barna ikke oppfatter det som forskjellsbehandling! Jeg hadde ikke feiret jul med dem om de ikke garanterte at de har forstått poenget. Og jeg ville nok ha blitt veldig tydelig og spurt dem hvordan de ønsker å fremstå som besteforeldre. Er det greit for dem at 6-åringen tror de er mindre glad i ham enn i 9-åringen? Er det greit for dem å gang på gang såre 6-åringen? Dere må stoppe dette nå, for jeg vil tro at forskjellen blir tydeligere jo større de blir. Dere risikerer også splittelse mellom barna etter hvert. Vil tro besteforeldrene vil prøve å gi penger til eldstemann etter hvert for å lure til ham mer på en annen måte. Da må eldste holde det hemmelig, men det vil han jo ikke greie på sikt, og da splittes søsknene. Anonymous poster hash: 7dac0...5eb

Mannen skal ringe de i kveld å gi beskjed om at vi feirer hjemme hos oss selv for å unngå at 6 åringen skal få en lei kveld,så får vi se hva de svarer på det.

Skrevet

Huff, trist lesing. Lykke til i kveld :)

Anonymous poster hash: 60bb8...a13

Skrevet

Jeg synes en viss forskjellsbehandling er normalt. Men det skal ikke være slik at ditt barn får én gave og stebarn fire.Her har vi løst det slik at når de vil ha med bare barnebarn og ikke bonusbarnebarn gjøres det når den andre ikke er hjemme.De får like gaver og mine foreldre velger å spare penger til mitt barn fremfor denne synlige forskjellsbehandlingen. Anonymous poster hash: 45056...8a6

Ingen av barna er bonusbarnebarn,begge er barna til sønnen deres.Anonymous poster hash: 7f2ec...f4e

Men, en er fra det første og kanskje i dems øyne "ekte" forholdet, mens det nye liksom bare er der?Fy faen for ei FITTE! Sett foten ned - det er deres ansvar som foreldre - også kan de sitte der å surne for seg sjøl. Hadde ikke latt dem få treffe noen. Anonymous poster hash: 44e61...fc4
Mulig det er årsaken ja. Vi hadde ingen kontakt med de på et par år,så hadde trodd de hadde endret seg siden det var de som ba om godt vær igjen.

Skrevet

Er enig med de over som sier de ikke ville feire jul der. Jeg hadde faktisk satt foten ned og nekta, tenk hvordan det er for 6åringen sin selvfølelse. Han skal ha det fint på julaften, så bli hjemme og kos dere med både stesønn og felles. Da kan dere jo også holde tilbake litt pakker fra farmoren slik at ikke 6åringen blir lei seg. Jeg vet iallefall at min 6åring hadde blitt veldig lei seg om bestemoren gjorde sånn tydelig forskjell. Heldigvis så er det ingen som gjør det da.

Anonymous poster hash: 5567d...137
Skrevet

Aaaaah. Sorry.

Det er bare råttent.

Her må mannen bare skjære gjennom. Behandle de likt eller de er ute av livene deres.

Slike folk har dere ikke bruk for.

Anonymous poster hash: 45056...8a6

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt dette. Hadde språket mannen min avgårde.....igjen...for å prate med de. Ville ALDRI utsatt 6 åringen for dette, ergo feiret jul hjemme.

Du kan ikke mene at du takler ja til invitasjon?

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt dette. Hadde språket mannen min avgårde.....igjen...for å prate med de. Ville ALDRI utsatt 6 åringen for dette, ergo feiret jul hjemme.

Du kan ikke mene at du takler ja til invitasjon?

Mannen og jeg har blitt enige om at vi feirer hjemme uansett hva de sier når han ringer de i kveld. Erfaringen vi har sier oss at de kommer til å si en ting men gjøre det motsatte,og det vil vi ikke utsette 6 åringen for.

Mannen sier at hvis hans eldste får betraktelig mer enn lillebroren i år,så kutter vi de ut. De forskjellsbehandler også mannen og søsteren,mannen sier han ikke bryr seg men det viser hvordan foreldrene hans er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...