Gå til innhold

"Jeg orker ikke å tenke på det" - mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok opp temaet "sex" i går kveld, siden vi sliter sånn sett. Jeg spurte om prevensjon osv, hva gjør vi, kondom eller å avstå? (Det er de to alternativene igrunn) og da fikk jeg bare at han ikke orker å tenke på det. Sånn er det hver eneste gang jeg tar opp noe. Er så dritt lei av det, jeg er god på kommunikasjon, men det går jo ikke an å kommunisere med en som ikke ønsker det.

Det er som å prate til en vegg, får ikke svar på noe som helst og jeg føler at jeg ikke oppnår kontakt på noen måte. Hjelp? Hvis jeg kjefter er helvte løs og han er langsur resten av helga omtrent. Hvis jeg ikke sier noe skurer og går det. Hvis han vil ha seg en VENN kan han finne seg en HOBBY og skaffe seg venner av likesinnede, men jeg ønsker ikke å være en venn. Jeg ønsker å være kjæreste og samboer, og jeg vet ikke hvordan jeg kan være det når han ikke er interessert i å fikse store problemer, men heller skyve dem under teppet og late som ingenting.

Anonymous poster hash: 65efe...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det du som skrev tråd om prevensjon i går eller dagen før også?

Mannen din vil ikke forholde seg til dette. Hvis dere ikke skal ha flere barn så er det beste at han steriliserer seg. For mannen er det et lite inngrep med svært liten komplikasjonsfare. For kvinnen er det et langt større inngrep som også har langt større risiko for komplikasjoner. Sterilisering påvirker ikke mannens seksuelle funksjon, og ved orgasme så vil det likevel komme en "ladning", så det er ikke slik noen menn tror, at de får "tørre" orgasmer i etterkant.

Hvis dere ikke skal ha flere barn vil tro han er som han er fordi han forventer at du (nok en gang?) skal ta ansvar og at du skal løse problemet og sterilisere deg. Da slipper han å tenke på det, slipper å forholde seg til det. At du må forholde deg til det, det bryr han seg ikke om.

Jeg synes dere skal dra til parterapi eller sexolog.

Og du bør innse en ting - du kan ikke redde sexlivet eller forholdet alene. Vil han ikke gjøre noe med problemer så er han rett og slett ikke interessert nok i å beholde forholdet.

Da bør du ta et valg, enten fortsette å være frustrert og svelge kameler for alle problemer i forholdet, å akseptere at han aldri kommer til å endre seg - eller gå ut og leve livet slik du vil.

Anonymous poster hash: 3968f...728
Skrevet

Det heter stonewalling og er (en ganske effektiv) hersketeknikk. Du kan ikke la han behandle deg sånn. Sett ned foten for din egen del. Og google stonewalling!

Problemet du beskriver er et symptom. Her måndere grundigere til verks.

Anonymous poster hash: a96bb...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...