Gå til innhold

Hvor stor er sjansen til og gå overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har termin på julaften med min førstefødte sønn, jeg håper jeg går overtid så lenge jeg kan faktisk, så kommer han i januar i steden,kan gå max til 4 Januar, har legene sagt.

hvor stor er sjansen at jeg går over? noen som har hatt termin samtidlig ?

Anonymous poster hash: 4620c...cde
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har termin på julaften med min førstefødte sønn, jeg håper jeg går overtid så lenge jeg kan faktisk, så kommer han i januar i steden,kan gå max til 4 Januar, har legene sagt.

hvor stor er sjansen at jeg går over? noen som har hatt termin samtidlig ?

Tror kanskje du burde sette deg litt inn i hvorfor man ikke ønsker å gå på overtid.

Anonymous poster hash: 47271...5c2

Skrevet

est barn blir født etter 40 ukers svangerskap. Det vil si at sjansen er størst for at fødselen starter i dagene før eller etter termin. 28,6 prosent av fødslene i 2012 skjedde etter 40 uker. Men skjer ikke fødselen i terminuken, er sjansen stor for at den skjer i uken før eller etter – 23,4 prosent blir født etter 39 uker og 21,3 prosent etter 41 uker. Bare 3,9 prosent av fødes senere enn 42+0.

Hentet fra

http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/Terminen--kvalifisert-gjetting/

Skrevet

noen med erfaringer?

Skrevet

noen med erfaringer?

Ikke kan du skrive ordentlig, ikke vet du hvor farlig deg er å gå på overtid.. Ikke takker du for det fornuftige svaret over her som en googlet for deg, noe du kunne gjort selv. Du fortjener ikke noe ordentlig svar her...

Anonymous poster hash: 385a7...91e

Skrevet

Trolig er det større sjanse for at barnet kommer til på termin (+/÷ noen dager), enn at det kommer før eller etter 👍

Den største gaven er jo barnet 💖

Mitt beste tips: Spør din mor hvordan det var når hennes førstefødte skulle komme til. Selv om det ikke ALLTID stemmer, er det den største pekepinnen din for øyeblikket!

Skrevet

Takk for svar mammatil3, min mor fødte meg 14 dager over tiden og brødrene mine 12 og 5 dager overtid

Skrevet

om det er første fødte er jo sjangsen til stedet at du går over, om du sammenligner dato med dato du egentlig skulle hatt menstrasjon, kan det gi en mulig pekepinn på når fødsel vil finne sted.

men så er det ett eldgammelt kjerring råd som sier at man føder etter fullmåne nærmest termin. kort forklart: har du termin 24Des vil sjangsen være stor for at du føder rundt 26des, da det er fullmåne den 25des. <-- bare gammel overtro, men var slik med meg. fødslene startet på fullmåne, før termin.

Anonymous poster hash: d5709...3ef
Skrevet

Jeg gikk 10 dager over termin med min første. Men vet om flere som fødte en og to uker før termin, så det er veldig forskjellig. Ingen kan vel egentlig svare på når akkurat DU føder.

Anonymous poster hash: 01a4e...f7c

Skrevet

Jeg gikk 10 dager over termin med min første. Men vet om flere som fødte en og to uker før termin, så det er veldig forskjellig. Ingen kan vel egentlig svare på når akkurat DU føder.

Fødselen min startet forresten også da det var fullmåne.. Velger å se på det som en tilfeldighet. :P

Skrevet

Takk for svar :) blir koselig uansett, men føler bare at barnet får det bedre og være født i januar enn desember, være minst i klassen og kanskje slite på skolen og slik.

Jeg selv er født 2 desember og slet mye på skolen

Skrevet

Her kom første 12 dager over etter å ha blitt satt igang, og andremann kom 11 dager over. Så min erfaring er at sjansen er stor ;) Verken fullmåne eller min mors fødsler har hatt noe å si eller vært like.

Anonymous poster hash: 6bc29...611

Skrevet

Jeg hadde termin 4. Januar og fødte 27. Desember;) Er det første barnet så går det kanskje men å håpe på overtid barn er sjelden vare..

Anonymous poster hash: e1f67...89e

Skrevet

Tusen takk for svar :) krysser fingrene :). og dere som påstår det er så farlig og gå overtid, hvorfor blir ikke barnet tatt til termindato da? jeg velger heller og stole på legene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...