Gå til innhold

Kan et forhold overleve uten sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Graviditet er uaktuelt, men tar ikke abort dersom jeg blir gravid. Føler det eneste fornuftige og ansvarsfulle er å avstå fra sex siden jeg ikke kan bruke annet enn kondomer. Mannen liker ikke kondomer. Og vi føler ikke de er veldig sikre. Jeg har sagt "skal vi kjøpe kondomer:)" ved flere anledninger, og får bare et uinteressert "njæ" tilbake :( så blir til at det ikke blir sex. Kan et forhold overleve det? Hva gjør man i så fall for å bevare gnisten?

Anonymous poster hash: 70765...216

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg og mannen brukte kun temping og kondomer i usikre perioder som eneste prevensjonsmiddel i mange år (10-15 år). Da de bestemte seg for å få barn satt førstemann på første forsøk. Så brukte de samme system, temping, kondomer i usikre perioder, ikke i sikre perioder. Og da de skulle ha nr. to så satt den også på første forsøk.

Så det er mulig. Hvis man er ekstremt nøye med det å tempe og kjenner sin egen syklus så skal dette være like sikkert som prevensjon. Men det krever at man gjennomfører og er veldig nøye! Og at man aksepterer at det alltid vil være en minimal risiko (på samme nivå som annen prevensjon) for graviditet.

Om dere ikke skal ha flere barn så er det jo bare for mannen å sterilisere seg. Dere må riktignok bruke kondom inntil han er sikker på at det ikke lenger er flere sædceller hos ham, men etter det er det jo bare å kjøre på ;)

Men jeg tror ikke et forhold kan overleve hvis begge egentlig ønsker sex med hverandre og dere likevel "må" avstå.

Anonymous poster hash: aeab3...50f
Skrevet

En venninne av meg og mannen brukte kun temping og kondomer i usikre perioder som eneste prevensjonsmiddel i mange år (10-15 år). Da de bestemte seg for å få barn satt førstemann på første forsøk. Så brukte de samme system, temping, kondomer i usikre perioder, ikke i sikre perioder. Og da de skulle ha nr. to så satt den også på første forsøk. Så det er mulig. Hvis man er ekstremt nøye med det å tempe og kjenner sin egen syklus så skal dette være like sikkert som prevensjon. Men det krever at man gjennomfører og er veldig nøye! Og at man aksepterer at det alltid vil være en minimal risiko (på samme nivå som annen prevensjon) for graviditet. Om dere ikke skal ha flere barn så er det jo bare for mannen å sterilisere seg. Dere må riktignok bruke kondom inntil han er sikker på at det ikke lenger er flere sædceller hos ham, men etter det er det jo bare å kjøre på ;) Men jeg tror ikke et forhold kan overleve hvis begge egentlig ønsker sex med hverandre og dere likevel "må" avstå. Anonymous poster hash: aeab3...50f

Vi brukte temping og da ble jeg gravid. Så tør dessverre ikke :( mannen vil bruke det, men siden det er kjeeeempekrise om jeg blir gravid (underdrevet) så tør jeg ikke. Han nekter å sterilisere seg, jeg har tenkt tanken på å sterilisere meg. Hadde jeg vært 30 år hadde jeg nok gjort det :)

Uff.. Føler ikke det finnes noen løsning på dette her. Jeg er en person som ikke "tåler" sex (kan ikke bruke "normal" prevensjon, blir ekstremt lett gravid og blir syk under og etter graviditeten), føler partneren min heller burde finne seg en annen så jeg kan leve i sølibat.

Skrevet

Mitt kan ikke det, men jeg kan ikke svare for deg.

Har forøvrig samme problemstilling, så her skal mannen sterilisere seg. Vi vil gjerne ha sex hvertfall 2-3 ganger I uken. Det blir mange kondomer fem til jeg ikke er fruktbar lenger

Anonymous poster hash: 9dff3...213

Skrevet

En venninne av meg og mannen brukte kun temping og kondomer i usikre perioder som eneste prevensjonsmiddel i mange år (10-15 år). Da de bestemte seg for å få barn satt førstemann på første forsøk. Så brukte de samme system, temping, kondomer i usikre perioder, ikke i sikre perioder. Og da de skulle ha nr. to så satt den også på første forsøk. Så det er mulig. Hvis man er ekstremt nøye med det å tempe og kjenner sin egen syklus så skal dette være like sikkert som prevensjon. Men det krever at man gjennomfører og er veldig nøye! Og at man aksepterer at det alltid vil være en minimal risiko (på samme nivå som annen prevensjon) for graviditet. Om dere ikke skal ha flere barn så er det jo bare for mannen å sterilisere seg. Dere må riktignok bruke kondom inntil han er sikker på at det ikke lenger er flere sædceller hos ham, men etter det er det jo bare å kjøre på ;) Men jeg tror ikke et forhold kan overleve hvis begge egentlig ønsker sex med hverandre og dere likevel "må" avstå. Anonymous poster hash: aeab3...50f

Vi brukte temping og da ble jeg gravid. Så tør dessverre ikke :( mannen vil bruke det, men siden det er kjeeeempekrise om jeg blir gravid (underdrevet) så tør jeg ikke. Han nekter å sterilisere seg, jeg har tenkt tanken på å sterilisere meg. Hadde jeg vært 30 år hadde jeg nok gjort det :)

Uff.. Føler ikke det finnes noen løsning på dette her. Jeg er en person som ikke "tåler" sex (kan ikke bruke "normal" prevensjon, blir ekstremt lett gravid og blir syk under og etter graviditeten), føler partneren min heller burde finne seg en annen så jeg kan leve i sølibat.

Hvorfor nekter mannen å sterilisere seg? Hvis du og han har et trygt og stabilt forhold og ingen av dere ønsker flere barn, så er det han som bør sterilisere seg. Det vil være et lite inngrep for ham. Om du skal sterilisere deg så er det langt større inngrep med langt større komplikasjonsfare.

Om mannen din er enig i å ikke få flere barn så forstår jeg ikke hvorfor han ikke vil sterilisere seg. Hva mener han er løsningen, da?

Anonymous poster hash: aeab3...50f

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bruke annet enn kondomer?

Anonymous poster hash: 2b1a1...aba

Skrevet

Har det noen relevans egentlig? Jeg kan heller ikke det grunnet sykdom og mislykket forsøk med hormonspiral

Anonymous poster hash: 9dff3...213

Skrevet

Jeg kan heller ikke grunnet sykdom. Og mannen aksepterer kondom hele tiden. Selvfølgelig kunne han tenkt seg uten, men her er jeg hard. Ikke liker jeg st han går i meg heller, nasty med sæden som rinner ut. Så for meg er det vinn-vinn.

Er han ikke lysten på sex uten kondom, nei da blir det ingenting heller!

Anonymous poster hash: a4bca...1e1

Skrevet

Nei. Det kan ikke overleve. Dere har dårlig kommunikasjon. Der problemet ligger.

Skrevet

Graviditet er uaktuelt, men tar ikke abort dersom jeg blir gravid. Føler det eneste fornuftige og ansvarsfulle er å avstå fra sex siden jeg ikke kan bruke annet enn kondomer. Mannen liker ikke kondomer. Og vi føler ikke de er veldig sikre. Jeg har sagt "skal vi kjøpe kondomer:)" ved flere anledninger, og får bare et uinteressert "njæ" tilbake :( så blir til at det ikke blir sex. Kan et forhold overleve det? Hva gjør man i så fall for å bevare gnisten?

Sterilisering av en eller begge parter.

Anonymous poster hash: 60466...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...