Gå til innhold

Forhør etter sykemelding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann jobber i et relativt stort firma.

Han har hatt 2 fraværsperioder i år. Første var på noen uker etter operasjon og siste sykemelding var 6 uker etter beinbrudd.

Han har en type jobb der det ikke er mulig å tilrettelegge hans jobb.

Han har heller ikke lov å utføre jobben sin med brudd.

Nå er han tilbake på jobb.

Den som har med sykemelding i firmaet har innkalt til møte.

Min mann snakket med henne på telefonen i dag og spurte hva som skulle bli tatt opp på møtet.

Hun sa hun ikke likte å ta ting over telefon da hun likte å se vedkommende i øynene og reaksjonen når hun stilte spørsmål..

Synes dette høres helt merkelig ut.

Fikk litt følelse av at nå skal han avhøres.

Burde han ha med seg lege på et slikt møte?

Anonymous poster hash: c6062...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!!

Ta med lege!!!

For legen har ikke andre viktigere ting å gjøre på jobb, enn å stille opp når mannen din trenger ham på jobben sin.

(Ironi!

Nei!! Ta med tillitsvalgt😘)

Anonymous poster hash: d80ea...640

Skrevet

Permittering eller oppsigelse?

Altså ikke pga sykemeldingen men pga dårlige tider?

Anonymous poster hash: 087dd...29c

Skrevet

Arbeidsgivere er pålagt en god del oppfølging av sykemeldte. Sikkert noe slikt. Lege skal ikke være med. Da hadde lege vært innkalt. Det er NAV som pålegger dette. 

Anonymous poster hash: 53cab...5a5
Skrevet

Reagerer ikke på at det skulle være samtale men det å si " ikke likte å ta ting over telefon da hun likte å se vedkommende i øynene og reaksjonen når hun stilte spørsmål.." reagerer jeg litt på..... 

Kjenner han til henne fra før? Var hun vennlig over telefonen? Det kan jo hende hun vil sjekke ut om det også er noen psykosoiale årsaker som ligger til grunn for sykemeldingen ? men det bør jo være opplagt at han er sykemeldt etter brudd.  hm..... 

Det må jo være ubehagelig for han at hun svarte på den måten.....

Anonymous poster hash: d671e...91b
Skrevet

Har man ikke krav på å få vite hva man skal i møte for da? Jeg tror han kan kreve det

Anonymous poster hash: de2a8...47b
Skrevet

Spør om det er dialogmøte

Anonymous poster hash: d9d81...657

Skrevet

Har man ikke krav på å få vite hva man skal i møte for da? Jeg tror han kan kreve det

Anonymous poster hash: de2a8...47b

Det er riktig. Man hsr krav på å vite hva møte dreier seg om sånn at man kan forberede seg.

Anonymous poster hash: 4a631...a73

Skrevet

Rart at han ikke fikk vite hva det gjelder. Et godt råd: Hvis han er organisert, ta kontakt med tillitsvalgte og hør med vedkommende hvilke rettigheter han har. Om vedkommende har mulighet å stille opp i det møte med han. Så sender han en mail til hu dama, og kopi til tillitsvalgte og spør hva møte gjelder. Greit å være godt forberedt på forhånd. Om tillitsvalgte ikke har muligheter å stille opp den dagen, flytt møtet evt ta med verneombud. Man bør aldri gå alene i slike møte, for plutselig sitter man i saksa og ingen vitner til samtalen. Og ord mot ord, da ligger din kjære tynt an...

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 4a467...2b0

Skrevet

Reagerer ikke på at det skulle være samtale men det å si " ikke likte å ta ting over telefon da hun likte å se vedkommende i øynene og reaksjonen når hun stilte spørsmål.." reagerer jeg litt på..... 

Kjenner han til henne fra før? Var hun vennlig over telefonen? Det kan jo hende hun vil sjekke ut om det også er noen psykosoiale årsaker som ligger til grunn for sykemeldingen ? men det bør jo være opplagt at han er sykemeldt etter brudd.  hm..... 

Det må jo være ubehagelig for han at hun svarte på den måten.....

Anonymous poster hash: d671e...91b

Selvfølgelig skal han kunne forberede seg. Det høres ut som hun skal konfrontere ham med noe.

Det er utrolig farlig med folk som tror de er menneskekjennere eller gode til å avsløre løgn. Folk kan ha helt ulike måter å reagere på. Og ikke minst; Hvis den som spør er feilinformert, så vil det din mann sier som ikke stemmer med dette feilaktig kunne oppfattes som løgn. Han skal i så fall naturligvis få lov til å kunne legge frem bevis på det motsatte. 

Anonymous poster hash: 28d36...d17

Skrevet

Tusen takk for alle gode svar snille dere.

Det er ikke dialogmøte i og med at han er friskmeldt nå.

Men møtet skal handle om sykemelding.

Mannen min har i utgangspunktet veldig lite fravær, men ble dessverre to perioder med sykemelding dette året.

Jeg vet at firmaet sliter med mye sykemeldinger, vet ikke om det er det som er årsaken til møtet.

Mulig de kaller inn alle i etterkant av sykemelding og har et slikt møte?

Jeg har aldri hørt om andre arbeidsgivere som opererer på denne måten, synes også setningen hun brukte at hun ikke ville si noe over telefon fordi hun likte å se vedkommende i øynene + se reaksjonen høres skummel ut.

De vet at han har vært sykemeldt først på operasjon og så med brudd.

Anonymous poster hash: c6062...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...