Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Hvorfor skriver dere "når det kommer til"? Hva er galt med "når det gjelder"? Når ble det å føre et godt språk avleggs? Anonymous poster hash: 4b44d...790
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Ingen av dere som til stadighet bruker denne formuleringen som vil forklare hvorfor? Anonymous poster hash: 4b44d...790
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 hva er problemet? Anonymous poster hash: 9f40b...d0e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 hva er problemet? Anonymous poster hash: 9f40b...d0e Problemet er formuleringen "når det kommer til". Det er dårlig språkbruk. På norsk skal man skrive "når det gjelder". Anonymous poster hash: 4b44d...790
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 hva er problemet? Anonymous poster hash: 9f40b...d0e Problemet er formuleringen "når det kommer til". Det er dårlig språkbruk. På norsk skal man skrive "når det gjelder". Anonymous poster hash: 4b44d...790 Da bør du vurdere å friske opp kunnskapen din. Dette er ulike uttrykk som brukes i ulike situasjoner. Så flaut å ikke vite det, og så uttale seg på den måten du gjør... Anonymous poster hash: a767d...a9b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Påvirkning fra engelsk: "when it comes to"... Anonymous poster hash: 42a21...404
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 Verre med de som bruker "i forhold til" feil, hele tiden!😡 Anonymous poster hash: c576b...48b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Verre med de som bruker "i forhold til" feil, hele tiden! Anonymous poster hash: c576b...48b Hva er galt med det? Anonymous poster hash: f1752...fe5
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 Verre med de som bruker "i forhold til" feil, hele tiden! Anonymous poster hash: c576b...48b Hva er galt med det? Anonymous poster hash: f1752...fe5 Det er feil bruk i 2/3 av tilfellene jeg hører. Når til og med læreren til sønnen min står på foreldremøter og snakker om "hva de snakket om i forhold til sist møte". PÅ sist møte! Ellers blir det "hva de snakket om sammenlignet med sist møte". Anonymous poster hash: c576b...48b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 Her på forumet bruker 75-80% ordet "konsekvens" feil. Konsekvens betyr følge (kon + sekvens, altså en serie av hendelser som etterfølger hverandre), men her brukes det som en litt høfligere betegnelse på "lurt uttenkt straff til barn". Særlig komisk blir det i sammenstillinger som "hvilke konsekvenser skal jeg gi når datteren min har stjålet penger av meg?" Svar: Du kan ikke gi henne konsekvenser. Du kan straffe henne. Men konsekvenser kan man ikke gi noen! Anonymous poster hash: 5435f...aaf
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 Her på forumet bruker 75-80% ordet "konsekvens" feil. Konsekvens betyr følge (kon + sekvens, altså en serie av hendelser som etterfølger hverandre), men her brukes det som en litt høfligere betegnelse på "lurt uttenkt straff til barn". Særlig komisk blir det i sammenstillinger som "hvilke konsekvenser skal jeg gi når datteren min har stjålet penger av meg?" Svar: Du kan ikke gi henne konsekvenser. Du kan straffe henne. Men konsekvenser kan man ikke gi noen! Anonymous poster hash: 5435f...aaf Enig!! Alle er enig om at man ikke skal straffe barna, men det de har gjort er jo bare å bytte ordet straff ut med konsekvens. Anonymous poster hash: c576b...48b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Her på forumet bruker 75-80% ordet "konsekvens" feil. Konsekvens betyr følge (kon + sekvens, altså en serie av hendelser som etterfølger hverandre), men her brukes det som en litt høfligere betegnelse på "lurt uttenkt straff til barn". Særlig komisk blir det i sammenstillinger som "hvilke konsekvenser skal jeg gi når datteren min har stjålet penger av meg?" Svar: Du kan ikke gi henne konsekvenser. Du kan straffe henne. Men konsekvenser kan man ikke gi noen! Anonymous poster hash: 5435f...aaf Enig!! Alle er enig om at man ikke skal straffe barna, men det de har gjort er jo bare å bytte ordet straff ut med konsekvens. Anonymous poster hash: c576b...48b Foreslår at vi fra nå av begynner å bruke "premie" i stedet. Det høres penere ut. "Hvordan skal jeg premiere min datter som har stjålet penger fra meg?" "Gi henne en skikkelig premie, feks to dager husarrest." Anonymous poster hash: 5435f...aaf
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Her på forumet bruker 75-80% ordet "konsekvens" feil. Konsekvens betyr følge (kon + sekvens, altså en serie av hendelser som etterfølger hverandre), men her brukes det som en litt høfligere betegnelse på "lurt uttenkt straff til barn". Særlig komisk blir det i sammenstillinger som "hvilke konsekvenser skal jeg gi når datteren min har stjålet penger av meg?" Svar: Du kan ikke gi henne konsekvenser. Du kan straffe henne. Men konsekvenser kan man ikke gi noen! Anonymous poster hash: 5435f...aaf Enig!! Alle er enig om at man ikke skal straffe barna, men det de har gjort er jo bare å bytte ordet straff ut med konsekvens. Anonymous poster hash: c576b...48b Foreslår at vi fra nå av begynner å bruke "premie" i stedet. Det høres penere ut. "Hvordan skal jeg premiere min datter som har stjålet penger fra meg?" "Gi henne en skikkelig premie, feks to dager husarrest." Anonymous poster hash: 5435f...aaf Det høres ho helt supert ut! 👍 Anonymous poster hash: c576b...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå