Gå til innhold

Øl, barn i hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har fri imorgen. Han har kjøpt seg 4 0,5 øl. Han skal være alene med barnet i kveld. Barnet er 3,5 år. Hadde dere brydd dere om dette?

Anonymous poster hash: 952b4...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at han har kjøpt øl betyr jo ikke nødvendigvis at han har tenkt å drikke alt på en gang...? Vi kjenner ikke din samboer, og kan ikke svare for dere. Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt hvis min samboer hadde gjort det samme, men så drikker ikke han noe særlig heller. 

Skrevet

Er du seriøs?

Og nei, det hadde jeg ikke tenkt over. Han er forelder på lik linje som meg og tar avgjørelser mtp at ungene skal ha det bra.

Skrevet

Mannen min kjøper sjelden mindre enn 6 øl av gangen. Det betyr ikke at han drikker alle på en gang.

Anonymous poster hash: bb3cb...8fc
Skrevet

Jeg ville ikke synes det var noe særlig. Selv om man nødvendigvis ikke MÅ drikke alle fire ølene, eller at man blir veldig beruset av det tenker jeg at om noe skulle skje som krevde at man må handle fort, da en nødsitusjon, eller man må ut å kjøre til legevakt osv så er det dumt å være berusa og ikke kjørbar. 

Jeg ville aldri gjort det sjøl, og jeg veit at min samboer er enig i dette. 

Nå sier jeg ikke at jeg synes at alle skal velge som meg, og man står selvsagt fritt til å bestemme selv, jeg forteller bare hva jeg mener og ville gjort. 

Anonymous poster hash: 8ff18...070
Skrevet

Hadde ikke vært noe problem her i huset! Og skulle det skje noe så finnes det både taxi og ambulanse!

Skrevet

Han har tenkt å drikke alle i kveld. Han drikker når han har sjanse for å si det sånn.

Skrevet

Er du seriøs?

Og nei, det hadde jeg ikke tenkt over. Han er forelder på lik linje som meg og tar avgjørelser mtp at ungene skal ha det bra.

Det betyr jo ikke at han faktisk gjør gode vurderinger og tar gode avgjørelser. At en voksen person som er alene med et barn velger å drikke to liter øl synes jeg er en dårlig vurdering. 

Anonymous poster hash: 6cbef...5ad

Skrevet

Det du Hi spør om tenker jeg overbeskyttende mor.

Anonymous poster hash: 06e73...277
Skrevet

Hvis min partner hadde kjøpt fire øl for å drikke dem en vanlig kveld alene hjemme med barnet, så, ja, det hadde jeg reagert på. Jeg er vandt med at man har en eller annen mengde alkohol i hus og tar seg et glass ellen en pils når man vil, ikke at man kjøper inn en spesifikk mengde med uttalte planer om å drikke alt. Det gjør man hvis man skal på vorspiel eller fest og vil bli full. Men det er meg.

Skrevet

Han har tenkt å drikke alle i kveld. Han drikker når han har sjanse for å si det sånn.

Vel, da er det et større problem. Da hadde jeg heller brydd meg om at han drikker når han har en sjangs, mer enn at han kjøper 4 øl på en gang .

Anonymous poster hash: ca6d3...3af

Skrevet

Han blir vel ikke full av 4 øl? Knapt nok brisen om han drikker alle fire fort. Ser ikke noe problem i det

Anonymous poster hash: 31b41...3f5

Skrevet

En voksen mann blir ikke full av fire øl! Slapp av. Til sammenligning kan jeg fint ta meg ca 2 glass vin når barna har lagt seg i ny og ne. Vil tro det tilsvarer det samme. Er ikke i nærheten av beruset da.

Anonymous poster hash: b1b82...ee4

Skrevet

Snakk om og overreagere da. 4 øl? De fleste menn tåler nok mye mer en det for og kjenne det skikkelig på kroppen.

Anonymous poster hash: f071b...e1d

Skrevet

Ser jeg tydeligvis er litt prippen. Det som irriterer meg er at han MÅ kjøpe inn litt øl når han har fri dagen etter. Alltid fredag og lørdag også. Nesten uten unntak. Varierer alt fra 4-10 øl. Er han alene med barnet (eks. Jeg er på kveldsvakt). Drikker han 4-6 øl uansett. Jeg synes det er unødvendig og ubehagelig. Jeg har kommet hjem fra kveldsvakt der han er brisen/full. Ser det på øynene og måten han prater på (blir fort aggressiv). Han forbinder øl med kos, avslapping, noe han fortjener, hjelper han å sove bedre osv.... Han sier også han får mer gode ideer til oppussing. Mange unskyldninger. Hvorfor drikke litt hver sjanse han har? Hvorfor gjøre det selv om jeg har sagt jeg ikke liker det? Hva er gøy med å drikke alene? Dette tærer en del på meg. Hadde nok kanskje ikke brydd meg om de 4 ølene om det ikke var mye øl utenom også.. 😲 hi

Skrevet

Nå stiller du helt andre spørsmål enn i HI.

Anonymous poster hash: edc69...438

Skrevet

Ser jeg tydeligvis er litt prippen. Det som irriterer meg er at han MÅ kjøpe inn litt øl når han har fri dagen etter. Alltid fredag og lørdag også. Nesten uten unntak. Varierer alt fra 4-10 øl. Er han alene med barnet (eks. Jeg er på kveldsvakt). Drikker han 4-6 øl uansett. Jeg synes det er unødvendig og ubehagelig. Jeg har kommet hjem fra kveldsvakt der han er brisen/full. Ser det på øynene og måten han prater på (blir fort aggressiv). Han forbinder øl med kos, avslapping, noe han fortjener, hjelper han å sove bedre osv.... Han sier også han får mer gode ideer til oppussing. Mange unskyldninger. Hvorfor drikke litt hver sjanse han har? Hvorfor gjøre det selv om jeg har sagt jeg ikke liker det? Hva er gøy med å drikke alene? Dette tærer en del på meg. Hadde nok kanskje ikke brydd meg om de 4 ølene om det ikke var mye øl utenom også.. hiAnonymous poster hash: 952b4...fee

Det er litt gøy å se hvordan man plutselig får mye tilleggsinformasjon når hi ikke får responsen hun kanskje forventer i hovedinnlegget.

Å ha 4 øl i hus en torsdagskveld er en helt annen situasjon enn å drikke 4-10 øl så snart man har en sjans og i tillegg blir beruset og aggressiv.

Skrevet

Så dere drikker aldri alkohol hjemme for å kunne være kjørbare i tilfelle noe skulle skje?!

Anonym bruker, on 03 Dec 2015 - 17:01, said:

Jeg ville ikke synes det var noe særlig. Selv om man nødvendigvis ikke MÅ drikke alle fire ølene, eller at man blir veldig beruset av det tenker jeg at om noe skulle skje som krevde at man må handle fort, da en nødsitusjon, eller man må ut å kjøre til legevakt osv så er det dumt å være berusa og ikke kjørbar.

Jeg ville aldri gjort det sjøl, og jeg veit at min samboer er enig i dette.

Nå sier jeg ikke at jeg synes at alle skal velge som meg, og man står selvsagt fritt til å bestemme selv, jeg forteller bare hva jeg mener og ville gjort.

Anonymous poster hash: 8ff18...070

Anonymous poster hash: dbc4a...495
Skrevet

Ser jeg tydeligvis er litt prippen. Det som irriterer meg er at han MÅ kjøpe inn litt øl når han har fri dagen etter. Alltid fredag og lørdag også. Nesten uten unntak. Varierer alt fra 4-10 øl. Er han alene med barnet (eks. Jeg er på kveldsvakt). Drikker han 4-6 øl uansett. Jeg synes det er unødvendig og ubehagelig. Jeg har kommet hjem fra kveldsvakt der han er brisen/full. Ser det på øynene og måten han prater på (blir fort aggressiv). Han forbinder øl med kos, avslapping, noe han fortjener, hjelper han å sove bedre osv.... Han sier også han får mer gode ideer til oppussing. Mange unskyldninger. Hvorfor drikke litt hver sjanse han har? Hvorfor gjøre det selv om jeg har sagt jeg ikke liker det? Hva er gøy med å drikke alene? Dette tærer en del på meg. Hadde nok kanskje ikke brydd meg om de 4 ølene om det ikke var mye øl utenom også.. hi

Jeg kjøper ofte inn litt øl når jeg har fri, eller når jeg snart skal ha fri. Jeg drikker også alene, fordi jeg synes det er godt, ikke fordi jeg synes det er gøy. Noen dager har jeg lyst på brus, andre dager te, kanskje en kakao, en pils eller en cider. Varierer. 

Å bli full når man er alene med barn er noe helt annet, og selvfølgelig ikke greit. 

Kjøpe øl = greit. Drikke litt øl alene med barn = greit. Drikke mye øl med barn alene = Ikke greit. 

Anonymous poster hash: ca6d3...3af

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har 4-8 øl i kjøleskapet de fleste av ukens dager. Øl er en helt vanlig, lovlig vare omsatt i vanlige butikker. HIs mann er åpenbart en egoistisk alkis, men på generelt grunnlag er det ikke noe i veien for verken å kjøpe eller drikke øl med barn i hus.

Skrevet

Takk for svar alle. Kjekt å se hva dere mener om saken. Jeg tror nok jeg er litt prippen, men samtidig drikker han for mye.

Skrevet

Samboer har fri imorgen. Han har kjøpt seg 4 0,5 øl. Han skal være alene med barnet i kveld. Barnet er 3,5 år. Hadde dere brydd dere om dette?

Nei, det bestemmer han selv. 

Anonymous poster hash: 62059...31c

Skrevet

Ser egentlig ikke problemet, men nå er barna så store at jeg velger å drikke alkohol når barna er hjemme.

Når de ikke er hjemme, må jeg/vi være kjørbar for å hente.

Så her i huset drikker vi kun alkohol når barna er hjemme..

Anonymous poster hash: 509a5...76f

Skrevet (endret)

Er det du som har skrevet endel innlegg om mannen din og alkohol tidligere?

Endret av Mandala
Skrevet

Ved å lese bare hovedinnlegget vil jeg si at du er prippen. Når jeg leser tilleggsinformasjonen er jo dette en gjentagende problem, og da vil jeg si det stiller seg litt annerledes. Helt ok å slappe av med noen øl, men synes det er for mye om du tydelig merker det på han.

Anonymous poster hash: db950...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...