Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Sitter av ulike gode grunner og er lovlig sent ute med en eksamen som skal leveres såpass snart at jeg ikke føler jeg kan spørre foreleser om dette. Vi har fått en oppgave som er todelt. Vanligvis står det jo hvor mye hver del vektlegges, eller hvor mye som forventes på hver av dem. Det står ingenting om det her. Del en er, etter mitt skjønn, naturlig å skrive mer om enn del to. Kan det tenkes at det ikke er noen regel på hvor mye det skal være på hver del så lenge begge er besvart, eller burde jeg ta det for gitt at hver del skal utgjøre ca. 50%? Takk. Anonymous poster hash: 3e671...70e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Du burde ta det for gitt at hver del skal utgjøre 50%. Når det ikke er oppgitt ulik vekting skal de vektes likt. Anonymous poster hash: 246b2...33e
jojoen Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Jeg er i utgangspunktet enig med anonym over, men du må jo også vurdere de konkrete oppgavene. Dersom det framgår ganske klart at den ene oppgaven er mer omfattende enn den andre, bør det ikke være noe i veien for å vektlegge dem litt forskjellig. Når jeg er i tvil i forhold til noe som har med eksamensoppgaven å gjøre, pleier jeg alltid beskrive og begrunne de valgene jeg tar i innledningen. Da er min erfaring at du kan "komme unna med" ganske mye, så lenge du med rimelighet befinner deg innenfor oppgavens rammer.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Takk for svar, begge to. Anonymous poster hash: 3e671...70e
Iiiiik Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Er enig med jojoen. Dessuten mener jeg det er sånn at det mest er greit så sant man gjør godt rede for prioriteringen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Jeg synes dette er et helt legitimt spørsmål å stille til foreleser. Selv om du kanskje fikk oppgaven for lenge siden, og du skal levere den snarest. Du kan jo bare formulere deg på en måte hvor du ikke nevner det at du er kommet kort i skrivinga, bare skrive noe om at du har gått utifra at det var 50/50 siden det ikke sto noe, men at du nå i innspurten begynte å tvile el.. Anonymous poster hash: c41bc...5be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå