Gå til innhold

Ta opp lån for å pusse opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Banken vil ikke øke boliglånet akkurat nå.

Vi har ikke billån, kin studielån og boliglån. Ikke noe kreditt og forbrukslån.

Vi tjener litt over 800 000 til sammen og har 2,5 i boliglån og 300000 til sammen i studielån. Har 58 000 utbetalt etter skatt pg utgifter på 24 000.

Hvor ville dere søkt om lån? Trenger 100000.

Anonymous poster hash: 1c72a...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banken vil ikke øke boliglånet akkurat nå.

Vi har ikke billån, kin studielån og boliglån. Ikke noe kreditt og forbrukslån.

Vi tjener litt over 800 000 til sammen og har 2,5 i boliglån og 300000 til sammen i studielån. Har 58 000 utbetalt etter skatt pg utgifter på 24 000.

Hvor ville dere søkt om lån? Trenger 100000.

Takst på bolig er 3,1

Skrevet

Om banken ikke vil øke boliglånet er det jo fordi dere ikke har sikkerhet, da må dere låne med skyhøy rente.....

Du får google lån uten sikkerhet og sammenligne renten, for det er renteutgiftene dere må bekymre dere for ved et slikt lån. Det lønner seg sjelden å låne "over pipa", så dere må vurdere nøye om det er verdt prisen.

Jeg personlig hadde ikke gjort det. Da hadde jeg heller spart de tusenlappene hver måned og tatt oppussingen etterhvert.

Anonymous poster hash: e2dc8...e51
Skrevet

Om banken ikke vil øke boliglånet er det jo fordi dere ikke har sikkerhet, da må dere låne med skyhøy rente.....

Du får google lån uten sikkerhet og sammenligne renten, for det er renteutgiftene dere må bekymre dere for ved et slikt lån. Det lønner seg sjelden å låne "over pipa", så dere må vurdere nøye om det er verdt prisen.

Jeg personlig hadde ikke gjort det. Da hadde jeg heller spart de tusenlappene hver måned og tatt oppussingen etterhvert.

Vi har nettopp kjøpt huset. Tror det er derfor.

Skrevet

Jeg får Google litt. Men ble litt overveldet. Vi har aldri hatt lån utenom bolig og slikt.

Så vet liksom ikke hvem som er best å velge. Kommer jo opp så mange, og de fleste med skyhøy rente.

Skrevet

Jeg får Google litt. Men ble litt overveldet. Vi har aldri hatt lån utenom bolig og slikt.

Så vet liksom ikke hvem som er best å velge. Kommer jo opp så mange, og de fleste med skyhøy rente.

Så vent.

Gjør det beste ut av huset som det er nå, og vær innstilt på å vente f.eks 1 år.

Har dere råd til å låne 100.000 uten sikkerhet har dere råd til å spare 2000 kr i måneden, om et år har dere da 24.000 og kan låne resten i banken med sikkerhet i huset. Det sparer dere masse penger på.

Skrevet

Så vent.

Gjør det beste ut av huset som det er nå, og vær innstilt på å vente f.eks 1 år.

Har dere råd til å låne 100.000 uten sikkerhet har dere råd til å spare 2000 kr i måneden, om et år har dere da 24.000 og kan låne resten i banken med sikkerhet i huset. Det sparer dere masse penger på.

Ja vi får gjøre det. Kan spare opp til 10000 i mnd. Vi har allerede pusset opp masse pg nå er bufferen tom.

Men akkurat dette var så stor jobb at vi trenger snekker og elektriker for å få det bra.

Så tanken var å ta opp et lån å betale det ned veldig fort. Så vi får det i orden. Blir litt tungvint å la det vente et år. Da vi er avhengig av de rommene

Skrevet

Hvis dere kan spare 10000 mnd så trenger dere ikke å vente et år- 10 måneder da ;) Spare opp i noen få måneder om det haster, snakk med banken igjen med bufferet dere da har ? Kreditt er ikke bare bare og kan smake mer enn det gir. 

Anonymous poster hash: d4ec2...828
Skrevet

Dere tar selvfølgelig opp mer lån! Bankene kaster lån etter folk, får dere nei er det en stor varsellampe som bør gå av. Dere har lav inntekt, masse lån og nesten ingen sikkerhet.

Anonymous poster hash: ec865...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...