Gå til innhold

Har endelig fått time..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen min for to uker siden, og ble henvist til brystundersøkelse på Ahus, da både jeg og helgen mistenker brystkreft.

Noen som har vært der og kan fortelle litt? Hvordan foregår dette?

Fikk time på mandag.

Anonymous poster hash: 7eda1...e1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du skal gjennom mammografi først. Etter mammografibildet vil de kanskje ta ultralyd av deg, hvis de er usikre. Kanskje vil de også ta en biopsi av deg. Og så vil du ganske raskt få beskjed hva som skjer videre. Det finnes tidsfrister sykehusene må følge når det kommer til mistanke om kreft og kreftbehandling.

Jeg har ikke vært der selv, heller ikke hatt noen som har vært på ahus, men har hatt flere i min familie og omgangskrets som har gått gjennom disse undersøkelsene.

Husk at det må ikke være kreft du har. Og hvis det viser seg at du har brystkreft så husk at det i dag har svært gode prognoser i dag.

Ikke vær redd for å spørre om det du lurer på hos lege og sykehus. Ingen spørsmål er for dumme! Hvis det sies noe du ikke forstår, så spør hva de mener om det! Usikkerhet er ofte det verste.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 55a61...85e
Skrevet

Hva står i informasjonen du har fått? Som regel er det en eller flere av mamografi, biopsi/prøvetaking, ultralyd og klinisk undersøkelse. Det varierer avhengig av situasjonen. 

Jeg er også nettopp henvist. Verken jeg eller legen min er veldig bekymret (det er mest sannsynlig en cyste eller fibroadenomatose), men som legen min sa "det hører liksom med å få det sjekket ut. Og da har vi gjort det, og har noe å gå ut fra hvis det skulle bli aktuelt igjen en annen gang."

Anonymous poster hash: dc66a...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...