Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Er det noe her som har funnet en hunderase de kan leve med tross allergi, eller er det en håpløs tanke? Om ca 2 år skal vi starte et eget firma sammen og jeg kommer til å være hjemme/ta administrasjon. Vurderer å ha en hund, vil da ha tid til å være nøye med renhold, holde hundefrie soner osv. Vurderer en større hund som f eks portugisisk vannhund. Vet at ingen hunder er helt fri for allergener, men om ikke reaksjonen er like stor på en hunderase og jeg er nøye m renhold, kan det være mulig. Mentalt ville en hund vært redningen for et av barna som sliter sosialt. Anonymous poster hash: 9a70c...4fa
Superdolly Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Er det du som er allergisk, er det mannen eller et av barna? Jeg kunne fint ha gjort det hvis det var jeg selv som var allergisk. Jeg er allergisk mot katter, men vi har katt. Og jeg reagerer ikke sånn kjempemye, så det går fint så lenge soverommet vårt er kattefri sone og jeg spiser Zyrtec. Men jeg ville ikke gjort det hvis et av barna hadde vært allergisk, for allergien kan bli verre av det. En mulighet kan være å få lånt seg en hund av den aktuelle rasen og ha den noen dager. Eller forresten, starte med å besøke hunden i sitt hjem for å se hvordan den allergiske personen reagerer. Går det fint, kan dere låne en hund og ha den på besøk en stund. Jeg er helt imot å kjøpe en valp og ta sjansen. Så går det noen måneder, og så blir allergien verre, og så må hunden omplasseres. En hund er ikke et leketøy, så sjekk det ut skikkelig først.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Er det du som er allergisk, er det mannen eller et av barna? Jeg kunne fint ha gjort det hvis det var jeg selv som var allergisk. Jeg er allergisk mot katter, men vi har katt. Og jeg reagerer ikke sånn kjempemye, så det går fint så lenge soverommet vårt er kattefri sone og jeg spiser Zyrtec. Men jeg ville ikke gjort det hvis et av barna hadde vært allergisk, for allergien kan bli verre av det. En mulighet kan være å få lånt seg en hund av den aktuelle rasen og ha den noen dager. Eller forresten, starte med å besøke hunden i sitt hjem for å se hvordan den allergiske personen reagerer. Går det fint, kan dere låne en hund og ha den på besøk en stund. Jeg er helt imot å kjøpe en valp og ta sjansen. Så går det noen måneder, og så blir allergien verre, og så må hunden omplasseres. En hund er ikke et leketøy, så sjekk det ut skikkelig først. Ingen av barna, hvis ikke ville det ikke vært et alternativ. Det er flere allergier her, så sommerhalvåret består allerede av zyrtec og kortison. Skal evnt prøve å finne noen med aktuelle raser for å teste ut å være I nærheten først, hvis det er mulig. Lurer mest på om det finnes folk som har dyr tross allergi og om det er mulig å finne raser som ikke trigger det like mye. Anonymous poster hash: 9a70c...4fa
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Det her lurer jeg og på. Her er det jeg som sliter med allergi. Men vi har utrolig lyst på hund, og nå sliter ene barnet psykisk, og hund hadde nok virkelig vært redningen for barnet. Jeg jobber bare 50%, og største barnet er hjemme fra skolen 14.00 hver dag, så her har vi og grei tid til en hund. Anonymous poster hash: 7b875...412
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Mannen til venninnen min er allergisk, men de har hund likevel. De har en havaneser. Det er jo en liten "mopp" da og ikke en stor rase, men veldig de er veldig søte og den de har er veldig lydig og snill. Det skal være en av de mer allergivennlige hundene. https://www.google.no/search?q=havaneser&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjc1Pry3b_JAhUJkywKHbIWClEQ_AUIBigB Anonymous poster hash: 43cb8...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå