Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #26 Skrevet 6. desember 2015 Grimt. Hvis noen av mine bekjente hadde fortalt at deres nyfødte sønn skulle hete Hallgrim tror jeg ikke jeg hadde tatt de alvorlig.. Velg nå heller et navn med mindre sannsynlighet for mobbing. Anonymous poster hash: fe6a8...99a Men hvem skal mobbe da, voksne? Barn vet vel ikke betydningen grim=stygg? Tror ikke noen av mine barn (mellom 6 og 14 år) ville tenkt at Halgrim betyr stygg.... Synes det er et tøft navn jeg. Anonymous poster hash: c0501...f8b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #27 Skrevet 6. desember 2015 Fælt og tenker stygg... Anonymous poster hash: 2289b...d9b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #28 Skrevet 6. desember 2015 Halvor er nydelig! Anonymous poster hash: d6f3e...e04
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #29 Skrevet 6. desember 2015 Grimt. Hvis noen av mine bekjente hadde fortalt at deres nyfødte sønn skulle hete Hallgrim tror jeg ikke jeg hadde tatt de alvorlig.. Velg nå heller et navn med mindre sannsynlighet for mobbing. Anonymous poster hash: fe6a8...99a Men hvem skal mobbe da, voksne? Barn vet vel ikke betydningen grim=stygg? Tror ikke noen av mine barn (mellom 6 og 14 år) ville tenkt at Halgrim betyr stygg.... Synes det er et tøft navn jeg. Anonymous poster hash: c0501...f8b Her jeg bor er "grim" helt vanlig å kalle noe som er fælt, stygt, ekkelt osv, altså et negativt ladet ord. Ser kanskje heller ikke den store faren for mobbing i barneskolealder, men i ungdomsskolealder, hvor mange er i en usikker periode av livet og hvor de skjønner betydningen av ordet bedre vil jeg absolutt tro at det kunne ført til mobbing. Voksne burde alltid holde seg for gode til mobbing, men ungdomsskoleelever følger ikke alltid de voksnes regler... Anonymous poster hash: fe6a8...99a
Firekids Skrevet 6. desember 2015 #30 Skrevet 6. desember 2015 På engelsk blir det half grim. Halvdan?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #31 Skrevet 6. desember 2015 Hilmar er fint, både gammeldags og moderne på en måte. Syns jeg 😊 Anonymous poster hash: e5642...da4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #32 Skrevet 6. desember 2015 Grimt. Hvis noen av mine bekjente hadde fortalt at deres nyfødte sønn skulle hete Hallgrim tror jeg ikke jeg hadde tatt de alvorlig.. Velg nå heller et navn med mindre sannsynlighet for mobbing. Anonymous poster hash: fe6a8...99a Men hvem skal mobbe da, voksne? Barn vet vel ikke betydningen grim=stygg? Tror ikke noen av mine barn (mellom 6 og 14 år) ville tenkt at Halgrim betyr stygg.... Synes det er et tøft navn jeg. Anonymous poster hash: c0501...f8b Her jeg bor er "grim" helt vanlig å kalle noe som er fælt, stygt, ekkelt osv, altså et negativt ladet ord. Ser kanskje heller ikke den store faren for mobbing i barneskolealder, men i ungdomsskolealder, hvor mange er i en usikker periode av livet og hvor de skjønner betydningen av ordet bedre vil jeg absolutt tro at det kunne ført til mobbing. Voksne burde alltid holde seg for gode til mobbing, men ungdomsskoleelever følger ikke alltid de voksnes regler... Anonymous poster hash: fe6a8...99a Her og er det helt vanlig å bruke ordet grim som noe negativt Anonymous poster hash: 301ca...d58
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #33 Skrevet 6. desember 2015 "Hall(ar) betyr stein når det er stavet sånn" Enda værre... Nå er det ikke lengre halvstygg som vil være min første assosiasjon til navnet Hallgrim, men steinstygg faktisk Anonymous poster hash: 5b239...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå