Gå til innhold

Medisineren sa at.. (kobberspiral)

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. jeg aldri trenger å ta den ut igjen..? Hva i alle dager? Stemmer dette?

Jeg har fått meg ny fastlege og jeg hadde time for å få en ny kobberspiral siden jeg har hatt den i 4,5 år, men hun sa at jeg trenger ikke å bytte den ut - noengang! Dette kan da ikke stemme? Jeg tror nok at jeg kan gå rundt med den i mange herrens år uten komplikasjoner, men den vil da ikke vare som prevensjon?

Anonymous poster hash: 567b5...13a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på alderen din. Gynekologer sier at 7 år er helt greit i tida før overgangsalder.

Anonymous poster hash: fb2cc...fc7

Skrevet

Kommer an på alderen din. Gynekologer sier at 7 år er helt greit i tida før overgangsalder.

Anonymous poster hash: fb2cc...fc7

Men det er stor forskjell på 7 år og det å aldri ta den ut... Om Hi fremdeles har behov for prevensjon så vil det jo også være et spørsmål om effekten.

Anonymous poster hash: 8a2fe...0ba

Skrevet

Takk for svar jenter! Godt det ikke bare var jeg som synes dette var merkelig.

Det er en lege i Trondheim, vet ikke hvor mye jeg skal gå videre inn på hvem det er.

Jeg tror jeg skal bytte fastlege for jeg må jo få den byttet. Har lest på nett å der står det at den fungerer som prevensjon i fem år, etter de fem årene er effekten usikker.

HI

Skrevet

Beklager for å spørre om noe urelevant, men hva koster kobberspiralen? Hørte noen sa den var billigere enn hormonspiral. Jeg tåler dårlig hormoner, men legen mente jeg kunne prøve hormonspiral for den var det så lite hormoner i..

Og anbefaler dere kobberspiral?

Anonymous poster hash: dfb35...b51

Skrevet

Beklager for å spørre om noe urelevant, men hva koster kobberspiralen? Hørte noen sa den var billigere enn hormonspiral. Jeg tåler dårlig hormoner, men legen mente jeg kunne prøve hormonspiral for den var det så lite hormoner i..

Jeg begynte på kobberspiralen ettersom jeg blir akutt dårlig av p-piller og alt mulig slikt. Jeg synes det har vært supert. Som sagt, har hatt den i 4,5 år og har ikke blitt gravid med den :) 

Den eneste ulempen er at jeg har litt sterkere blødning under mensen, men det gjør meg ingenting. :)

HI

Skrevet

Jeg begynte på kobberspiralen ettersom jeg blir akutt dårlig av p-piller og alt mulig slikt. Jeg synes det har vært supert. Som sagt, har hatt den i 4,5 år og har ikke blitt gravid med den :)

Den eneste ulempen er at jeg har litt sterkere blødning under mensen, men det gjør meg ingenting. :)

HI

Takk for svar:)

Hva koster den da?

Skrevet

HI

Takk for svar:)

Hva koster den da?

Hvis jeg husker rett (er jo tross alt snart fem år siden), men tror det var 300 kr for kun spiralen? Men måtte betale for legetimen og sterilisering av utstyr i tillegg - hvis jeg husker rett. Er jo veldig billig i lengden + at man slipper å huske på å ta en pille til rett tidspunkt hele tiden :)

HI

Skrevet

Kobberspiral en skal skiftes ut etter ca 5 år så min lege.

Og til deg som lurte på pris så betalte jeg ca 550kr for spiral og legetime ( legen min har spiralen inne på kontoret)

Skrevet

Merkelig hvordan leger sitter rundt i landet og tipper. For noen dager siden var det flere som hadde fått beskjed om at det ikke var nødvendig å revaksinere seg. Hva skjer? Aldri bytte spiralen? Gå til en annen lege.

Anonymous poster hash: e3634...070
Skrevet

Minner meg på da jeg fikk beskjed fra min lege om å gå på apoteket og bestille et pessar i str M. Jeg dånte nesten ut, visste at de må ta eksakt mål for at pessar skal være trygt. Hvordan i helsike kom han fram til at jeg liksom er en medium på innsiden, selv om jeg er medium uttapå? Hoho.

Anonymous poster hash: b76c3...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...