Gå til innhold

Innetider for tenåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med ungdommer på 15-16 år, når må de være inne om kvelden? På en ukedag og i helgen? Er det forskjell på innetiden ette hvor og med hvem de er?

Anonymous poster hash: 61fe3...bb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl 21 på hverdager og kl 22-23 i helger hvis de er hjemme hos noen vi kjenner og henter de der. Jeg vet alltid hvor de er og de får ikke være i byen eller gatelangs..

Skrevet

Har en 14 åring, og det kommer helt an på hva de gjør. Er de hjemme hos noen og ser på film, og noen foreldre kjører de hjem etterpå, så kan det bli sent. Ellers er ofte venner her. Og de må gjerne hjem rundt 21 på hverdager og 23 i helgen.

Anonymous poster hash: 2cd45...00d
Skrevet

Når jeg var 16 år fikk jeg være ute så lenge jeg ønsket i helgene, men jeg skulle alltid være tilgjengelig på telefon. Håper mine barn klarer å skikke seg så bra, at de kan ha samme regler som jeg hadde som ung. Hadde det veldig fritt, min mor stolte 100 % på meg og vi hR idag et veldig nært forhold.

Jeg dro mye på turer rundt i Skandinavia sammen med mine venninne som drev med konkurranse ridning. Hun viste jeg tok meg noen øl på fest, trengte jeg skyss hjem ringte jeg og hun hentet meg. Jeg gikk ofte 1-2 timer hjem fra fest, men ringte om det var veldig dårlig vær eller om jeg følte meg utrygg.

15 åringer bør komme seg hjem før midnatt . 14 åringer til 22/23 spørs på ungdomen og hva de driver er med.

Anonymous poster hash: 7af9a...e2a

Skrevet

21 på hverdager og mellom 22-23 i helgene. 

Anonymous poster hash: 1cbd1...d0a
Skrevet

13 åringen : hverdagen 20 30 , helgene 00

16 åringen : hverdagen : 23 og helgene 02

18 åringen : gjør som hun vil,men sjelden hjemme senere enn 20 30 på hverdagen og helgene mellom 2-3

Anonymous poster hash: 88042...b2c
Skrevet

13 åring ute til kl 12? Oi.. gruer meg til den tiden kjenner jeg...

Anonymous poster hash: 1fab9...2c0

Skrevet

Da jeg var 16 reiste jeg til Asia og tilbake. Var borte i to uker. Mobiltelefoner hadde nesten ingen. Å be en tenåring være inne kl 21 er nesten absurd.

Anonymous poster hash: 965f4...c11

Skrevet

Så lenge de vil, forutsatt at de er hos venner jeg kjenner og at jeg henter dem eller noen andre i gjengens foreldre henter. De pleier å komme hjem i 2-3 tiden.

Anonymous poster hash: 8ace2...caa

Skrevet (endret)

Det var sent! Tenåringer trenger mye søvn. På jobb opplever jeg ofte at ungdommene er trette, slappe og ukonsentrerte. Som regel har de lagt seg sent.

Hvis tenåringen står opp kl.07.00 bør hun/han helst være i seng før ti - ungdom trenger _minst_ 9 timer søvn hver natt.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Det var sent! Tenåringer trenger mye søvn. På jobb opplever heg ofte at ungdommene er trette, slappe og ukonsentrerte. Som regel har de lagt seg sent.

Hvis tenåringen står opp kl.07.00 bør hun/han helst være i seng før ti - ungdom trenger _minst_ 9 timer søvn hver natt.

På kontoret har jeg hengende National Sleep Foundation sin oversikt over 'Recommended hours of sleep' basert på forskningsdata. Der står det at ungdom mellom 14 og 17 bør få mellom 8 og 10 timer søvn, men at noen kan klare seg med 7.5 timer.

Hos oss praktiseres ulike regler avhengig av hvor tenåringen er og hvem hun er sammen med. Jeg tilbyr meg alltid å hente, så hvor sent det blir er også avhengig av hva annet jeg selv skal den helgen. 01 i helgene og 22.30 på hverdager er vel omtrent gjennomsnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...