Syngensang Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Har moderat (?) bekkenløsning. Og har fått treningsprogram (frå fysioterapaut) for å holde det i sjakk. Gjorde flesteparten av øvingene i dag og no er eg verre enn nokon sinne igrunn... Nokon som har erfaring med slikt? Er det slik at det må bli verre før det blir betre?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Det hender man må begynne roligere, færre repetisjoner, kanskje lettere eller færre øvelser. Og så må man tøye riktig. Det hender at det kan bli verre midlertidig, men det forsøker man å unngå. Du er sikker på at du ikke også har bekkenlåsninger? Om du i tillegg har låsning så har jeg inntrykk av at det lettere blir smerter når man gjør øvelser. Da er det greit å få sjekket det hos en kiropraktor eller naprapat. Anonymous poster hash: 669aa...6cd
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Har mann har skikkelig ille bekkenløsning (gjorde fysio test på dette HI?)blir det verre hvis man gjør feil øvelser. Mitt generelle råd er: gjør øvelser som knebøy, tåhev, mage og bekkenøvelser med pilatesball. Søk råd hos fysio som ga deg øvelsene. Hilsen ergoterapeut med 2 sv.skap med kraftig bekkenløsning. Lykke til😊 Anonymous poster hash: a01a3...595
Syngensang Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2015 Har nok ikkje skikkelig ille bekkenlåsning, eg kan gå og kle på meg sjølv og jobbar. Men kjenner at det blir gale om eg feks støvsuger eller går mykje, generelt er mykje i aktivitet. Eller for lite aktivitet. Har også hatt bekkenlåsning tidlegare i svangerskapet, men fysioterapeuten meinte dette var løsning. Og det kjennest absolutt laust ut. Skal kontakte fysioterapi for litt meir knaing trur eg. Har ofte bet i muskelfeste nederst i korsryggen, eg er plaga med ryggen til vanleg og. Så det kan vel vere det som virkar inn og. Eg vil berre fungere nokon lunde i resten av svangerskapet og. Har nokre mnd igjen....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Når du sliter med ryggen i tillegg så pass på å få tøyd hoftebøyeren i tillegg. Er den for stram gir den korsryggsmerter og kan også gi bekkensmerter. Google så finner du tøyninger for den. Min erfaringer at det er viktig å få løsnet på alle låsninger når man først har fått løsning. Ved å løsne på låsningene så vil du opprettholde mer normal bevegelighet på de tidligere låste områdene, og det gjør at du får mindre bevegelse der du har løsning. Anonymous poster hash: 669aa...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå