Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Eksen og jeg har tidligere hatt privat avtale, nå vil han ta det gjennom nav, og det er selvfølgelig helt greit. Men grunnen til at han vil det er at da kan han skrive det av!? Kan man det? Tenker det i såfall er dumt at vi ikke tenkte på det fra første dag. Anonymous poster hash: 2aa7c...011
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Nei, det kan han ikke. Anonymous poster hash: f51e7...4b0
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Eksen og jeg har tidligere hatt privat avtale, nå vil han ta det gjennom nav, og det er selvfølgelig helt greit. Men grunnen til at han vil det er at da kan han skrive det av!? Kan man det? Tenker det i såfall er dumt at vi ikke tenkte på det fra første dag. Anonymous poster hash: 2aa7c...011 Skrive det av? Om han tenker på skatten så kan man selvsagt ikke skrive av forsørgelse av egne barn der... Anonymous poster hash: 888ff...e8e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Eksen og jeg har tidligere hatt privat avtale, nå vil han ta det gjennom nav, og det er selvfølgelig helt greit. Men grunnen til at han vil det er at da kan han skrive det av!? Kan man det? Tenker det i såfall er dumt at vi ikke tenkte på det fra første dag. Anonymous poster hash: 2aa7c...011 Skrive det av? Om han tenker på skatten så kan man selvsagt ikke skrive av forsørgelse av egne barn der... Anonymous poster hash: 888ff...e8e Du kjenner til foreldrefradrag? Ikke så merkelig at han tror det, men han får ikke fradrag for betalt farsbidrag. Anonymous poster hash: fac91...d46
QueeenBeee Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Det er slutt på at man skriver det av på skatten og så vidt jeg har hørt så tar NAV en del av pengene far betaler, slik at mor får mindre enn det far betaler. Så slik jeg ser det taper dere kun på å ta det via NAV.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Det er slutt på at man skriver det av på skatten og så vidt jeg har hørt så tar NAV en del av pengene far betaler, slik at mor får mindre enn det far betaler. Så slik jeg ser det taper dere kun på å ta det via NAV. Nei det gjør de ikke. De tar kun ett beløp førstegangen de regner ut. Hadde jeg vært deg hi hadde jeg tatt det gjennom nav uansett. Og siden det er han som vil det er det bare å si ja til det nå og så oppdager han fort nok at han ikke får noen avskrivning. Har du prøvd å regne på hva du vil få om dere tar det gjennom nav iforhold til nå? Anonymous poster hash: d78c8...ac2
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Tusen takk for svar alle sammen Da har vi ikke gjort det vanskeligere for han i hvertfall! Ja, han betaler 2000kr nå, og jeg spurte om det var mulig å øke med 1000kr, derfor ville han ta det gjennom nav. Sjekket med bidragsveilederen og han skal egentlig betale ca 4000kr. Spurte om han var sikker på om han ville ta det gjennom nav, og det ville han, så da blir det sånn Anonymous poster hash: 2aa7c...011
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Tusen takk for svar alle sammen Da har vi ikke gjort det vanskeligere for han i hvertfall! Ja, han betaler 2000kr nå, og jeg spurte om det var mulig å øke med 1000kr, derfor ville han ta det gjennom nav. Sjekket med bidragsveilederen og han skal egentlig betale ca 4000kr. Spurte om han var sikker på om han ville ta det gjennom nav, og det ville han, så da blir det sånn Anonymous poster hash: 2aa7c...011 Veldig greit å ha det gjennom nav. mer ordnede former om noe skulle skje. Anonymous poster hash: d78c8...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå