Gå til innhold

Homeopati mot søvnvansker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med dette mot søvnvansker? Har en på 1,5 år som ikke sover noe godt, hverken på kveld eller natt. Det første halve året sov han fra jeg la han og helt rundt. Det siste året har han våknet flere ganger om kvelden/natt, noen ganger opp til hver time. Legging har også vært et pågående problem. Har nå prøvd alt av tips fra søvneksperter, dette gjør han bare sint. Har prøvd hver eneste metode som de anbefaler i ukevis uten noen bedring. Han kan holde på i timevis og når jeg endelig får roet han ned, går det kanskje maks 20 min. så er det i gang igjen. 

Vi er helt utslitt, jeg har tatt ekstra permisjon, men nå å jobbe igjen. Kan ikke se for meg at jeg skal gå på jobb etter en sånne kvelder/netter som vi har nå. Vi har byttet på å ta henne om kvelden/natten, men er allikevel utslitt. Har også andre barn oppi dette som trenger oss.

Tenkte nå å prøve ut homeopati, Noen som har erfaringer fra dette eller noe annet som har hjulpet mot søvnvansker. 

Vil bare si at vi har prøvd samsoving, sove på eget rom og alle disse god "rådene" som det skrives om, men ingenting fungerer her i huset.

Anonymous poster hash: eea3c...218
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om flere som har hatt god effekt på det. Barn sies å være godt mottakelige for homeopatibehandling. Verdt et forsøk!

Anonymous poster hash: d7d7b...4ac
Skrevet

Homeopati er bare vann. Null poeng.

Melatonin kan prøves, det er også mange andre muligheter. Snakk med en god lege

Anonymous poster hash: a764e...6a3

Skrevet

Homeopati er humbug.

Eneste effekt det kan ha, er placebo.

Anonymous poster hash: 6ec8f...99c

Skrevet

Homeopati er humbug.

Så små barn har ikke placeboeffekt, heller ikke dyr som ofte har god effekt av det. Ergo er det andre årsaker til at disse får effekt. Det er for mange i disse gruppene som har effekt av det til at det er tilfeldig. At man ikke kan bevise virkningsmekanismene pr. i dag betyr ikke at de ikke er der.

Uansett så er det helt ufarlig for Hi å prøve homeopati på barnet. Ikke noe annet har fungert, så om det skulle fungere det så er det supert. I motsatt fall har hun tapt beløpet til en konsultasjon og middelet.

Skrevet

Homeopati er humbug.

Så små barn har ikke placeboeffekt, heller ikke dyr som ofte har god effekt av det. Ergo er det andre årsaker til at disse får effekt. Det er for mange i disse gruppene som har effekt av det til at det er tilfeldig. At man ikke kan bevise virkningsmekanismene pr. i dag betyr ikke at de ikke er der.

Uansett så er det helt ufarlig for Hi å prøve homeopati på barnet. Ikke noe annet har fungert, så om det skulle fungere det så er det supert. I motsatt fall har hun tapt beløpet til en konsultasjon og middelet.

Det finnes INGEN (ABSOLUTT INGEN) vitenskaplige bevis på at homeopati virker! Vann er vann!

Til hi; all mulig medfølelse, men ikke kast bort penger på homeopati!!

Anonymous poster hash: 1e8dd...44b

Skrevet

Joda, små barn og dyr har placeboeffekt som bare det. Placebo by proxy, heter det. Foreldre blir påvirket av de tror er en virksom behandling, og påvirker gjennom dette barna - eller tolker barnas atferd i lys av det de tror er virksom behandling.

Det er klart at homeopati er ufarlig for barnet, for det er bare vann. Ikke at jeg har noen bedre tips, forsåvidt.

Skrevet

Homeopati er humbug.

En ting er at man ikke kan dokumentere virkningsmekanismene - det er det mange fullgode medisiner man ikke kan med. En annen ting med homoøpati er at man ikke kan dokumentere virkningen. Og da blir det med en gang litt mer shady.

Men, om du kjenner noen som kjenner noen, eller har følt sjøl at noe har virka, tipper jeg det er bedre enn vitenskapelige studier som beviser det motsatte.

Anonymous poster hash: 62a63...19d

Skrevet

Deler denne fantastiske Tim Minchin videoen her ;)

Anonymous poster hash: 62a63...19d
Skrevet

Hvis man hår til en homeopat som er flink så får han hjelp.

Men det finnes homeopater som ikke er flink

Homeopati bruker natur medisin og fåes kjøpt på apoteket med resept.

Anonymous poster hash: 09ccb...f77

Skrevet

Hvilke leger skriver ut homeopatimidler? Så vidt jeg vet er det bare leger som skriver ut resepter. Det er ikke noe om homeopati på legestudiet, så underlig om de skriver ut noe de ikke kan noe om. Samtidig... vann kan alle få tak i.

Skrevet

Hvilke leger skriver ut homeopatimidler? Så vidt jeg vet er det bare leger som skriver ut resepter. Det er ikke noe om homeopati på legestudiet, så underlig om de skriver ut noe de ikke kan noe om. Samtidig... vann kan alle få tak i.

🙉🙉🙉

Skrevet

🙉🙉🙉

Hva er det for et svar? Hvem andre enn leger har forskrivningsrett?

Skrevet

Har vært hos homeopat med alle mine 3, eldstemann var plaget med ørebetennelser og falsk krupp. Han har ikke hatt ørebetennelse igjen etter vi var ferdige hos homeopaten, gikk med han der når han var 14-15 mnd gammel, nå er han 14 år. Fikk også "resept" på noen kuler som han skulle suge på når han fikk falsk krupp, han sugde på de og pusten lettet mye fortere på han.

Midterste var ikke så lett og behandle, han var plaget med astma og søvnproblemer. Men han hadde ikke så god effekt av det, var vel ca like gammel når jeg begynte å gå med han.

Minstemor gikk vi med fordi vi følte hun hadde så svakt immunforsvar, hun var alltid syk. Var plaget med masse halsbetennelser og ørebetennelser. Men på henne gav han opp. Hun var ikke mottakelig for behandling I det hele tatt, var der 3 ganger med henne og til slutt sa han at vi skulle slippe å bruke pengene våre på å gå til han. Vi merket ikke noe forandring på henne I det hele tatt og han klarte ikke å behandle henne sa han.

Så jeg har troen på at homeopati kan hjelpe på søvnproblemer, ikke sikkert det virker. Men det er ihvertfall verdt ett forsøk. Vet hvor slitsomt det er med unger som ikke sover.

Lykke til ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...