Gå til innhold

Kan barnet være i bhg med feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis hun er i grei form, leker og spiser? Har en som er mye forkjølet og får feber hver gang og lenge av gangen. Har gjerne feber i over en uke av gangen ved alle forkjølelser, men uten å være i noe dårligere form enn de andre forkjøla barna. Jeg synes det er litt vanskelig å finne grensen for når hun bør være hjemme pga dette. Søsteren har bare hatt feber et fåtall ganger og da er hun dårlig og selvsagt hjemme. Nå så er de begge forkjøla, de et i akkurat samme form mtp lek, aktivitetsnivå og matlyst, men den ene har litt feber.

Anonymous poster hash: bb7f9...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!

Anonymous poster hash: e6bd4...868

Skrevet

Kommer vel an på barnehagens regler. Her får de ikke være i bhg med feber.

Anonymous poster hash: bc362...273
Skrevet

Nei! Om ikke av hensyn til ditt barn, så ihvertfall i hensyn til de andre barna i barnehagen!

Anonymous poster hash: 588ee...79b

Skrevet

Nei! Ungen kan være smittsom, og blir iallafall ikke raskere frisk om den ikke får hvile når den har feber.

Anonymous poster hash: b02af...146

Skrevet

Det der med smittsomhet ved forkjølelse med feber forstår jeg ikke helt?

Noen som vil opplyse meg? Er de mer smittsomme med feber? Er mange barn i barnehagen med forkjølelse, uten feber.

Anonymous poster hash: 56898...ded
Skrevet

Ved feber så er det gjerne en infeksjon ( virus) som kroppen bekjemper og da er det best og være hjemme, man kan være smittsom.

Skrevet

Men hun er jo ikke mer smittsom enn de 10 andre som er forkjøla i bhg? Det er bare det at kroppen hennes lettere hever temperaturen. Jeg kan ikke være hjemme i over en uke for hver vanlige forkjølelse heller. Er selvsagt hjemme med henne når hun et slapp og ikke orker å være i bhg og hvis feberen kan skyldes andre ting, men som sagt så får hun altså 38-38,5 i en drøy uke ved hver eneste forkjølelse og er likevel i minst like god form som de andre forkjølet barna. Ingen hoste, utslett, slapphet eller dårlig matlyst, bare forkjølet og snørrete.

Skrevet

Men hun er jo ikke mer smittsom enn de 10 andre som er forkjøla i bhg? Det er bare det at kroppen hennes lettere hever temperaturen. Jeg kan ikke være hjemme i over en uke for hver vanlige forkjølelse heller. Er selvsagt hjemme med henne når hun et slapp og ikke orker å være i bhg og hvis feberen kan skyldes andre ting, men som sagt så får hun altså 38-38,5 i en drøy uke ved hver eneste forkjølelse og er likevel i minst like god form som de andre forkjølet barna. Ingen hoste, utslett, slapphet eller dårlig matlyst, bare forkjølet og snørrete.

Hva slags regler har barnehagen da?

Anonymous poster hash: 79bf6...b92

Skrevet

Da må du sjekke reglene i barnehagen. Hos oss er ikke det lov.

Anonymous poster hash: 3d39b...723

Skrevet

Altså, ditt barn får ikke lettere feber enn andre! Barnet ditt har bare vanskeligere enn mange for å bli kvitt virus/bakterier. Så lenge barnet ditt har feber er barnet ditt sykt. Å tenke at det er greit å sende i bhg når barnet har feber er hårreisende synes jeg. Både av hensyn til ditt eget barn pg de andre barna. Jobb heller med å styrke immunforsvaret til barnet ditt, så blir det bedre etterhvert.

Anonymous poster hash: 11188...113

Skrevet

Det først året i bhg var ikke min yngste en hel uke sammenhengende i bhg. Alltid syk. Sånn er det bare. Du kan ikke sende barn med feber i bhg

Anonymous poster hash: 865dd...f39

Skrevet

Hvorfor måler du feberen når barnet er i fin form??

Anonymous poster hash: 06292...a01

Skrevet

Har hun blitt ordentlig undersøkt hos lege? Hvis hun er så ofte og så lenge syk hver gang så synes jeg du bør få en ordentlig utredning av henne.

Når hun har feber slik jobber immunforsvaret hennes på spreng, da har hun ikke bedre av å bli utsatt for nye smittekilder i barnehagen, for da har hun lite å stille opp med. Ved å sende henne til barnehagen før hun er frisk så er du trolig med på å svekke immunforsvaret hennes. Det er mer slitsomt for henne å være i barnehagen enn hjemme.

Du bør også sørge for å bygge opp immunforsvaret hennes. Hvordan er f.eks. D-vitaminstatusen hennes? Få sjekket det hos lege! Du har ikke sagt alderen hennes, men det kan også være en ide å bruke Immiflex for barn i vinter (betaglukaner). I tillegg til det så bør du sette henne på en runde med gode tarmbakterier.

Så bør dere selvfølgelig holde henne unna raffinert sukker og ellers tenke på om hun får får mye raske karbohydrater i seg. Kanskje hun ikke tåler noe av det hun spiser, men ikke har en "allergireaksjon", men at det slår ut med dårligere immunforsvar? Det bør også vurderes.

En ting er at andre barn kan bli smittet av henne om du sender henne i barnehagen. Men viktigere for henne som tydeligvis har et dårlig immunforsvar er at hun får tid til å bli frisk hver gang hun blir syk. Den muligheten gir du henne ikke når du sender henne for tidlig tilbake i barnehagen.

Anonymous poster hash: 8db17...34e
Skrevet

Kan du ha et defekt termometer? Måle på feil måte?

Anonymous poster hash: f03b8...a44

Skrevet

Jeg måler tempen når jeg synes hun kjennes litt varmere ut enn ellers. Det er ikke noe galt med termometeret, har to forskjellige. Ser ingen grunn til å gjøre noen utredning eller gi henne diverse remedier og hun er ikke mer syk enn andre barn på 2-3 år. D-vitamin får hun daglig, så det er neppe noen mangel. Dette dreier seg som jeg allerede har skrevet om vanlige forkjølelser som de fleste barn får ofte på denne årstiden. Forskjellen er at hun ved hver eneste forkjølelse får lett feber i cirka en uke hver gang. Fra august til nå ville det blitt nesten 4 uker borte fra jobb/bhg bare pga av forkjølelse med en ellers blid og aktiv unge.

Skrevet

Hun er jo tydeligvis mer syk enn andre barn! Hun har feber en hel uke ved hver forkjølelse, det burde selvsagt sjekkes det.. Det er jobben din som mor!

Og nei, du kan ikke sende ett barn med feber i bhg.

Anonymous poster hash: 0cf4a...5a7
Skrevet

Jeg måler tempen når jeg synes hun kjennes litt varmere ut enn ellers. Det er ikke noe galt med termometeret, har to forskjellige. Ser ingen grunn til å gjøre noen utredning eller gi henne diverse remedier og hun er ikke mer syk enn andre barn på 2-3 år. D-vitamin får hun daglig, så det er neppe noen mangel. Dette dreier seg som jeg allerede har skrevet om vanlige forkjølelser som de fleste barn får ofte på denne årstiden. Forskjellen er at hun ved hver eneste forkjølelse får lett feber i cirka en uke hver gang. Fra august til nå ville det blitt nesten 4 uker borte fra jobb/bhg bare pga av forkjølelse med en ellers blid og aktiv unge.

Hva slags regler har barnehagen ang feber ada?

Anonymous poster hash: 79bf6...b92

Skrevet

Du kan jo ta opp dette med bhg. Vet om barn som har avtale om å komme i bhg med litt feber.

Dere som mener at dette barnet er sykere enn andre barn uten feber, det trenger ikke å være tilfelle. De kan ha samme virus, men reagere veldig forskjellig. Mine hoster av virus, andre får mye snue, noen får feber. Men klart, man skal være ekstra forsiktig med å pushe et barn med feber. Det trenger likevel ikke å være mer smittsomt enn barn med snue.

Anonymous poster hash: 3fd80...675

Skrevet

Nei, ikke greit.

Anonymous poster hash: c01cc...538

Skrevet

ikke greit i hele tatt

Skrevet

Jeg ville bedt om en utredning på barneavdelingen. Både for å finne ut hva som er galt, og om det er smittsomt eller ei.

Skrevet

Hvis hun har hatt fire uker med feber siden august så er hun jo absolutt mer syk enn andre - ser du ikke at feberen er måten kroppen hennes sier fra på?

En ting er å akseptere dette hvis hun hadde vært utredet ordentlig, men så lenge hun ikke er det så mener jeg det er uforsvarlig å sende henne i barnehagen med feber.

Ingen problemer å forstå at det er fortvilende med så mye fravær, men helsen hennes går foran.

Anonymous poster hash: 8db17...34e

Skrevet

Til sammenligning. Gutten vår på 2 år har hatt kronisk snørrnese i hele høst men kun vært hjemme 1 dag pga feber. Slik har det også vært med 4 åringen. Så jo- ungen din har nok et dårlig immunforsvar dersom han får så mye feber. Da jobber jo kroppen på spreng for å bli frisk.

Anonymous poster hash: 7634a...7e6

Skrevet

Her er regelen en hel feberfri dag før barnehage.

Anonymous poster hash: 66d41...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...